AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Mine barns far fant seg en ny og forlot meg for henne. Det er nå 3 år siden. De er sammen fremdeles, men jeg har aldri truffet henne. Har sagt klart fra at jeg ikke vil det heller, og det har de forholdt seg til. Ser på fb at familiemedlemmer av eksmannen min begynner å bli venner med henne nå. Antar at hun er mer med på familiesammenhenger med min eksmann. Jeg holder på at jeg ikke skal hilse på henne, egentlig like greit at vi ikke kjenner hverandre. Samtidig gjør det ting litt vanskelig i forhold til familien på barnas fars-side. Hvordan har dere andre gjort dette? (som er skilt og har barn). Anonymous poster hash: 2f37c...b97 1
Gjest Solsmil Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 dette handler ikke bare om deg. For barnas skyld burde du i det minste hilse på henne. De vil selvsagt merke din motvilje mot henne, noe som kan påvirke forholdet mellom dem og henne, men også mellom dem og deg (at de for eksempel ikke tør å fortelle om ting som har skjedd hos pappa, fordi det også involverer pappas kjæreste etc). Ta deg sammen.
Gjest Stinky Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Skjerp deg. Greit nok at du er bitter, men det vil gå utover hennes og farens forhold til barna. 7
Gjest marizz Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Forstår at det er vanskelig, men det handler ikke bare om deg, men om barna dine. Tror det ville vært lettere for alle parter om du hilser på henne.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Greit at du ikke vil treffe henne, kanskje er det gjensidig også? Men at hun gradvis blir en del av eks-mannens familie og vennekrets er jo helt normalt og ikke stort å gjøre med...Anonymous poster hash: bf3e4...046 5
Gjest O.G. Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Skjerp deg. Greit nok at du er bitter, men det vil gå utover hennes og farens forhold til barna. Jeg ser ingen grunn til at det behøver det.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Greit at du ikke vil treffe henne, kanskje er det gjensidig også? Men at hun gradvis blir en del av eks-mannens familie og vennekrets er jo helt normalt og ikke stort å gjøre med...Anonymous poster hash: bf3e4...046 Det er garantert gjensidig. Hun lå jo med han i bortimot et år før de begge skilte seg.... ts Anonymous poster hash: 2f37c...b97 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Det er garantert gjensidig. Hun lå jo med han i bortimot et år før de begge skilte seg.... ts Anonymous poster hash: 2f37c...b97 Nei, men hvis ingen av dere ønsker å treffes ser jeg ikke problemet. Da får all kommunikasjon gå mellom deg og barnas far, så trenger dere ha minimal kontakt ellers. På KG er det lett å få inntrykk av at alle skilte er one Big happy Family, men det er ikke unormalt at det er mer problematisk. Mitt tips er å ha den kontakt dere må pga barna, og minst mulig ellers. Og nye kjærester kan stå utenfor denne kommunikasjonen hvis det kan øke konfliktnivået.Anonymous poster hash: bf3e4...046 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Selvfølgelig er det naturlig at hun er med på familiesammenkomster. Du kan jo bare hilse på henne, trenger ikke slå av en prat eller forholde deg til henne etter det. Hva er det som blir så vanskelig på barnas farside hvis du ikke hilser på henne?Anonymous poster hash: 23ec1...67e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Jeg ser ingen grunn til at det behøver det. Jeg snakker aldri om henne til barna. Hun er ikke tema når de er hos meg. Hun hører til farens liv (hun bor ikke sammen med barnas far). ts Anonymous poster hash: 2f37c...b97
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 "Hun er ikke-tema når de er hos meg". Ser du problemet her? Jeg forstår veldig godt at dette her ikke er lett. Men det er tre år siden. Tiden går, er det ikke greit å la fortid være fortid og leve i nåtiden? Det er tross alt mannen din som har sviktet deg, og han snakker du jo med. Hva med å heller erkjenne at denne kvinnen er en stor del av dine barns liv, og rett og slett være gjensidig høflig mot hverandre? Og nei, jeg mener ikke at du skal bli hennes beste venninne og omgås i enhver sammenheng. Men det kommer tilstelninger der det er naturlig at hun er tilstede: konfirmasjon, bryllup, barnedåp. Ikke alle disse er naturlig å feire to ganger. Er det ikke greit å vende seg til et normalisert forhold i god tid før disse høytidene kommer? Og barna, skal de ikke kunne nevne henne i ditt hjem i redsel for å såre deg - ref. "ikke-tema".
Gjest Stinky Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Jeg ser ingen grunn til at det behøver det. Selvfølgelig vik5 det det, med en mor som ikke skal ha snakk om stemor.
Suss81 Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Jeg snakker aldri om henne til barna. Hun er ikke tema når de er hos meg. Hun hører til farens liv (hun bor ikke sammen med barnas far). tsAnonymous poster hash: 2f37c...b97 Når de ikke engang er samboere ser jeg ikke poenget i å møtes. Vent til de bor sammen og hun blir en større del av barnas hverdag, så får du heller ts avgjørelsen da 1
minister-mio Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 Jeg forstår ikke dere som mener hun bør ta seg sammen og hilse på. 2
Gjest O.G. Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Selvfølgelig vik5 det det, med en mor som ikke skal ha snakk om stemor. Høre snakk om henne? Det handler om at TS ikke vil treffe henne og hun må da selv bestemme hvem hun vil hilse på.
Nordvesta Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 Jeg vil hilse på alle som omgås barnet mitt og som har en relasjon til barnet mitt. For meg høres det snålt og sært ut at du ikke vil treffe henne. Uansett om hun tilhører fars liv så kan du ikke forvente at barna skal holde 2 separate liv - ett hos deg og ett hos far. Det er for mye forlangt av barn. Barna har ett liv og det må de voksne rundt barna forholde seg til. Du kan ikke late som om dama ikke eksisterer. 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #17 Skrevet 1. april 2015 Jeg vil hilse på alle som omgås barnet mitt og som har en relasjon til barnet mitt. For meg høres det snålt og sært ut at du ikke vil treffe henne. Uansett om hun tilhører fars liv så kan du ikke forvente at barna skal holde 2 separate liv - ett hos deg og ett hos far. Det er for mye forlangt av barn. Barna har ett liv og det må de voksne rundt barna forholde seg til. Du kan ikke late som om dama ikke eksisterer. Jeg er ikke invitert inn i noe i farens liv... Skilte barn har vel ofte to separate liv?? Det er i alle fall sånn jeg ser at det er rundt meg, mange foreldre som er skilt som aldri gjør noe felles sammen med barna sine. ts Anonymous poster hash: 2f37c...b97
Gjest Stinky Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Høre snakk om henne? Det handler om at TS ikke vil treffe henne og hun må da selv bestemme hvem hun vil hilse på. Lett for deg å si som ikke har barn. Hennes egne følelser skal hun sette til side for barna. Barna er viktigere enn hennes følelser. "Jeg har ikke lyst å møte folk som omgår barna mine fordi jeg blir sint og lei meg". Så barnslig gitt. All den tid kjæresten til barnefar møter barna jevnlig må selvfølgelig mor strekke seg langt for å ha et godt forhold til barnefar og stemor. 2
Blod Skrevet 1. april 2015 #19 Skrevet 1. april 2015 (endret) Om far til mine barn hadde fått seg ny dame ville det vært en selvfølge å møte hun, så jeg vet hva barna mine har med å gjøre. Endret 1. april 2015 av Blod
Gjest Stinky Skrevet 1. april 2015 #20 Skrevet 1. april 2015 Jeg er ikke invitert inn i noe i farens liv... Skilte barn har vel ofte to separate liv?? Det er i alle fall sånn jeg ser at det er rundt meg, mange foreldre som er skilt som aldri gjør noe felles sammen med barna sine. tsAnonymous poster hash: 2f37c...b97 Kanskje pga dine holdninger. Dere som VOKSNE skal selvfølgelig gjøre alt dere kan for å gi barna gode nok vilkår for en god oppvekst. Ved å bevisst gi de 2 liv legger dere kun til rette for å fucke opp barna deres. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå