AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Helt håpløst - vært på flere turer på fjellet i det siste og hver gang møter jeg det samme problemet; ikke en eneste bensinstasjon har et kjøttfritt alternativ! Blir helt målløs! Jeg forstår at jeg må starte å ta med meg mat, men synes bare det er så merkelig. Kunne vært en baguette med ost, eller en calzone med ost og pesto, evt en panini med mosarella. Utvalget jevnt over er: Baguette med ost og skinke, roasbiff, kyllingkarri eller liknende. Brødskiver med egg og bacon, skinke. Pizza med ost og skinke, kjøttdeig Calzone med kylling, ost og skinke, kjøttdeig. Panini med kylling, skinke. Noen andre som irriterer seg over dette? Anonymous poster hash: 0bdab...1b9 5
Blod Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Ja, irriterer meg grønn! Men er enda mer irriterende at de ikke har et eneste vegansk alternativ.. Jeg har funnet vegetarisk calzone og lignende på bensinstasjoner da. 2
maskineple Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 (endret) . Endret 17. juli 2015 av maskineple 15
hjertesukka Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Jepp! Derfor tar jeg alltid med en fristende, kjøttfri nistepakke i bilen. Ofte salat som jeg har gjort istand kvelden før, med hjemmelagde rundstykker til. Myyye bedre enn det man får kjøpt langs veiene. 2
Sea Lace Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Jepp, det er relativt håpløst at hvis man vil ha et kjøttfritt alternativ er det boller stappet fulle av sjokolade ... Eller, av og til har jeg funnet et par epler som bare er småmyke og halvgamle. 1
Blod Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Hva er galt med kjøtt? Stor og sterk blir man av kjøtt, med mindre du er ei pingle som er vegan da. Folk vil være stor og sterk som en okse, men glemmer at okser spiser gress. 27
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Syns alle burde ha et vegansk, laktosefritt, glutenfritt, økologisk alternativ......not. Beninstasjoner selger det de tjener penger på, du har valgt å kutte kjøtt, ta konsekvensen av det og smør matpakke. Eller spis yoghurt, eple og vafler som også selges.Anonymous poster hash: f851f...078 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Jeg forstår at jeg må starte å ta med meg mat, men synes bare det er så merkelig. Kunne vært en baguette med ost, eller en calzone med ost og pesto, evt en panini med mosarella.Anonymous poster hash: 0bdab...1b9 Tja, så er jo ikke all ost vegetarisk, da. Nytter ikke å ha en baguette med ost og salat, når den er med feil type løpe (altså, ikke vegetarisk). Hva med å lage turmat selv til å ta med? Anonymous poster hash: 7eccc...535 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Dessverre så er det slik at det ikke er mange som er veggis eller veganer, og skal man overleve så må man selge det folk flest kjøper. Anonymous poster hash: 0d2ed...250
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Jeg har irritert meg over dette, ja, men har lært meg at jeg må smøre matpakke. Kjøttfrie alternativer selger vel ikke så godt. Anonymous poster hash: 11a86...8ec
Gjest hells bells Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Men nå er det i hvertfall flere restauranter som har vegan og vegetarisk mat Har vært vegetarianer i mange år, i begynnelsen så kelneren dumt på meg når jeg spurte etter vegetarmat.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Ja, irriterer meg grønn! Men er enda mer irriterende at de ikke har et eneste vegansk alternativ.. Jeg har funnet vegetarisk calzone og lignende på bensinstasjoner da. Hvor i all verden fant du det? Jeg irriterer meg nemlig over dette jeg også. Har aldri vært spesielt glad i pølser. Til og med på landeveien i USA er det som regel mulig å finne et vegetarisk alternativ. Anonymous poster hash: 2f9bd...523
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Hva er galt med kjøtt? Stor og sterk blir man av kjøtt, med mindre du er ei pingle som er vegan da. Ja, disse pingleveganerne.. For ikke å snakke om Carl Lewis og Mike Tyson da.. Dessverre så er det slik at det ikke er mange som er veggis eller veganer, og skal man overleve så må man selge det folk flest kjøper. Anonymous poster hash: 0d2ed...250 Nå er det vel estimert at det er rundt 200.000, og i tillegg har jeg mange venner som helst spiser vegetarisk så lenge de får tak i det. Anonymous poster hash: 2f9bd...523 11
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 Helt håpløst - vært på flere turer på fjellet i det siste og hver gang møter jeg det samme problemet; ikke en eneste bensinstasjon har et kjøttfritt alternativ! Blir helt målløs! Jeg forstår at jeg må starte å ta med meg mat, men synes bare det er så merkelig. Kunne vært en baguette med ost, eller en calzone med ost og pesto, evt en panini med mosarella. Utvalget jevnt over er: Baguette med ost og skinke, roasbiff, kyllingkarri eller liknende. Brødskiver med egg og bacon, skinke. Pizza med ost og skinke, kjøttdeig Calzone med kylling, ost og skinke, kjøttdeig. Panini med kylling, skinke. Noen andre som irriterer seg over dette?Anonymous poster hash: 0bdab...1b9 Jeg har vært vegetarianer i 15 år, og har spist mye kjip "mat" på bensinstasjoner. Har i det siste pendlet med fly, og har ikke akkurat jublet over utvalget på flyplassene heller.. Nå prøver jeg å unngå å bli så sulten på kjøretur, så kjøper jeg en banan, noe nøtter, en youghurt og i verste fall en vaffel med hvitost. Men det er jo ikke akkurat det man har lysst på når resten av reisefølget hiver i seg varmmat. Anonymous poster hash: d80c4...2cf
Blod Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Hvor i all verden fant du det? Jeg irriterer meg nemlig over dette jeg også. Har aldri vært spesielt glad i pølser. Til og med på landeveien i USA er det som regel mulig å finne et vegetarisk alternativ. Anonymous poster hash: 2f9bd...523 Tror det var på 7-11 eller deli de Luca. Sistnevnte har veganske alternativer, men finnes jo ikke overalt, det er jo mer kiosk egentlig når jeg tenker meg om.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 Tror det var på 7-11 eller deli de Luca. Sistnevnte har veganske alternativer, men finnes jo ikke overalt, det er jo mer kiosk egentlig når jeg tenker meg om.. Ja, Deli har blitt ganske bra. Quinoasalater og veganske muffins. De har sluttet med sistnevnte, men det var egentlig like greit, for de var så sykt gode. Veldig kjekt med de salatene i alle fall. Er litt kjedelig at vegetar veldig ofte er salat, men jeg er uansett supertakknemlig for at de i det minste har ett alternativ. Anonymous poster hash: 2f9bd...523
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #17 Skrevet 1. april 2015 Har alltid med mat selv, å finne fullverdige veganske ferdigalternativer i de norske distriktene er dessverre veldig vanskelig. Anonymous poster hash: 570c8...ee8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Tror det var på 7-11 eller deli de Luca. Sistnevnte har veganske alternativer, men finnes jo ikke overalt, det er jo mer kiosk egentlig når jeg tenker meg om.. Deli de Luca finnes vel bare i Oslo/et par av byene? De er ganske vegetarvennlige, men finnes bare i små deler av landet. Anonymous poster hash: 570c8...ee8
Blod Skrevet 2. april 2015 #19 Skrevet 2. april 2015 Deli de Luca finnes vel bare i Oslo/et par av byene? De er ganske vegetarvennlige, men finnes bare i små deler av landet. Anonymous poster hash: 570c8...ee8 Ja, jeg har bare funnet dem i Oslo
MarianneE Skrevet 2. april 2015 #20 Skrevet 2. april 2015 Skulle ønske det fantes et glutenfritt alternativ. Er lei pølser i papir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå