Gjest Sportyy Skrevet 15. august 2015 #61 Skrevet 15. august 2015 Jeg forstår ikke at jenter og kvinner vil gå alene ute i det hele tatt. Spesielt om kveldene. Det finnes creepy og ekle menn over hele verden som ikke har respekt for kvinner. Til og med i Norge.
Sofia123 Skrevet 15. august 2015 #62 Skrevet 15. august 2015 Hvorfor føler du deg ikke trygg i Norge? Jeg har aldri opplevd noe farlig utenom slåsskamper mellom fulle menn, så jeg føler meg tryggAnonymous poster hash: 78675...dfb Fordi jeg har blitt forfulgt, trakassert, skjelt ut og befølt. Mange ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #63 Skrevet 15. august 2015 Jeg er tilhenger av permanent bevæpning av politiet , ja. I takt med at samfunnet blir råere og råere så er det et nødvendig tiltak slik at politiet er rustet til å møte de nye utfordringene. Det er leit det har blitt slik, men denne utviklingen har vi stemt frem så nå må en bare gjøre det beste ut av det. Ellers så er det sant at de fleste voldtekter skjer av en man kjenner, ofte på fest. Med andre ord er kvinner aldri helt trygge til tross for at de kanskje er sammen med bestevennene sine, for selv de kan være en trussel om du blir full nok. Når selv politiet går ut å sier at kvinner ikke må gå alene på kvelden i oslo eller møte blikket til menn så er ikke det bare for å skremme - det er for å advare om Oslo's nye realitet. Det er dumt å gamble med skjebnen og ikke ta sine forhåndsregler. Ok da har vi helt forskjellig samfunnssyn . Jeg er i mot politistat. Vi ser av erfaring at anarki og land uten fremtredene politi er land som er lavest på kriminalitetsstatestikken. Er også i mot generell fryktspredning der man lager et problem som ikke er sannsynlig. Verden skal leves i, ikke fryktes i. Eller så syntes jeg kvinner bør ha lov til å bevæpne seg med pepperspray og elekstrosjokk pistol Eller lære seg å sloss og være mer observant rundt seg og ikke gå å glane ned på mobilen med musikk på ørene. Ja til gratis selvforsvarskurs fra 5.klasse til 10. klasse til alle jenter! Anonymous poster hash: 9435a...e49
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #64 Skrevet 15. august 2015 Nå er jeg født og oppvokst i Oslo, og løp gatelangs fra relativt ung alder, og på natta. Aldri opplevd noe ubehagelig. Nå og, så har jeg ingen problemer med å gå gatelangs i Oslo sentrum på natta. Finnes ikke redd, og har aldri vært det. Jeg har og vært på reise til Tyrkia mange ganger, både med mann og venninner. Aldri opplevd noe ubehagelig. Blitt kjent med tyrkiske menn, som og har tatt oss med på byen osv. Men jeg kler meg anstendig, blir ikke full, og jeg flørter ikke. Og alle menn jeg har blitt kjent med der, har behandlet meg med respekt. Har vært i Egypt på jentetur og, opplevde heller ikke noe ubehagelig. Men vi gikk sammen, jeg hadde ikke ville gått ut på byen alene på natta i Egypt. Ellers har jeg reist mye rundt i Europa, alene eller med venner, og aldri opplevd noe ubehagelig. Anonymous poster hash: 389a3...bd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå