Gothminister Skrevet 5. april 2015 #41 Skrevet 5. april 2015 En del innvandrere kommer fra land med helt annen kultur enn Norge (kvinner bør være tildekket, kvinner bør ikke ditt eller datt). Mange innvandrere er psykisk skadet etter krig o.l. som også kan føre til negativ adferd. Slike mennesker er jeg redd for.. Jeg syns det er helt greit at vi lar andre flytte til landet vårt, men det burde være en god (streng) oppfølging av dem. De må lære om norsk kultur og de bør lære seg språket slik at de kan komme seg ut i samfunnet og jobb. Problemet her er at mange kvinner i Norge stemmer frem partier som gjør det ennå mer farlig for dere kvinner her i samfunnet. Så man kan undre seg over om enkelte kvinner helt forstår hva dem driver på med. 1
pipegakk Skrevet 6. april 2015 #42 Skrevet 6. april 2015 Jeg tenker at SBY sier mye klokt her hun skriver, men jeg blir forbanna over at det er vi kvinner som er nødt til å ta forhåndsregler for å IKKE bli voldtatt. Det er vel strengt tatt menn som burde læres at det ikke er OK å voldta noen? Jeg tror at det faktum at jeg er så liten gjør at jeg har havnet i flere ubehagelige situasjoner enn feks ei dame på 175 og 60 kg. Og det er derfor jeg trener styrke slik at jeg har slagevne til å forsvare meg selv, igjen noe som gjør meg forbanna fordi jeg skal da ikke måtte lære meg å IKKE bli voldtatt? Dessverre har jeg hatt så mange ekle opplevelser at jeg ikke kan ramse dem opp, og det gjelder om jeg har hatt på meg skjørt eller bukser, dekket meg til, gått uten sminke etc. Jeg er et lett bytte for voldtekts/overfallsmenn og det vet jeg og min forlovede som jeg har på tråden når jeg er på vei hjem fra byen. Jeg drikker meg sjeldent berusa på byen fordi jeg ikke liker det og blir kvalm av alkohol, men gikk ofte ut for å være med venner. Nå som jeg tipper 27 så er jeg ikke så mye ute lengre, og mye av det er ford menn behandler meg som noe free-for-all de kan klå på bare jeg går forbi. Her for noen måneder siden ble jeg vettskremt av en idiot som tilbød seg å være "min personlige Christian Grey" noe jeg sa pent nei til, og jeg fikk kjeft oppi trynet for at jeg sa nei. Så da tok jeg løpebeina fatt, for sånn bullshit liker jeg ikke å oppleve når jeg skal kose meg og feire min venninnes bursdag. 1
Jolene Skrevet 15. august 2015 #43 Skrevet 15. august 2015 Ja, jeg føler meg truet. Vet dette er en gammel tråd, men følte likevel for å svare. Har flere ganger opplevd truende hendelser (holdt igjen, dratt etter håret, befølt på diverse steder, slått i ryggen, for å nevne noe). Fellesnevneren for dette var muslimer. Fredens religion du liksom!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #44 Skrevet 15. august 2015 Ja, jeg føler meg truet. Vet dette er en gammel tråd, men følte likevel for å svare. Har flere ganger opplevd truende hendelser (holdt igjen, dratt etter håret, befølt på diverse steder, slått i ryggen, for å nevne noe). Fellesnevneren for dette var muslimer. Fredens religion du liksom! Nå kommer en viss bruker og anklager deg for løgn. På samme måte som når noen hevder at "det var rasister som gjorde det", og den brukeren flyr helt i flink med anklager om at, "du vet jo ikke om h*n virkelig tror på raseteroeriene, du har ikke spurt ut h*n", vil den brukeren helt sikkert si det samme om din anklage om at de var muslimer nå. For den brukeren er vel trass alt ikke fordomsfull? Dobbeltmoralsk? Ensidig? Vi får se. Anonymous poster hash: c8786...9eb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #45 Skrevet 15. august 2015 Jeg har hatt nok av negative opplevelser i Skandinavia og ingen negative opplevelser i Storbritannia, Frankrike, Tyrkia og storbyer i Europa annet enn kommentarer. Det har vært etnisk norske, svenske og danske menn som har stått for beføling, voldtektsforsøk og fullbyrdet voldtekt. Det snikrasistiske pisset ditt kan du spraye et annet sted. Anonymous poster hash: c5da0...246 Men det er jo fint for deg! Men andre kan da ha andre opplevelser. Anonymous poster hash: 91544...596 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #46 Skrevet 15. august 2015 Det er for meg en helt ufattelig utvikling , som faktisk har blitt stemt frem av kvinner. Kvinner flest stemmer på venstresiden som : Rødt, SV og Arbeiderpartiet. Partier som har ført til en enorm demografisk forvandling i Oslo på bare 10 år som igjen har ført til at det generelt sett har blitt farligere for kvinner fordi det er så mange innvandrere med gammeldagse dårlige kvinne holdninger. Snakk om å skyte seg selv i foten. Det her har jeg diskutert tidligere på et feminist forum i en tråd som ble nesten hundre sider lang hvor feministiske kvinner snakket så varmt om liberal innvandringspolitikk siden vi som har det så godt må hjelpe de forfulgte i afrika og midt-østen. Det snakkes om solidaritet, medmenneskelighet og likestilling, men det kræsjer helt med den kulturen til mennesker fra disse regionene. Hver sommer har det vært det politiet beskriver som voldtekts epidemier i Oslo flere år på rad, nesten 100% av disse er utført av ikke-vestlige. Jeg syntes det er grelt og veldig trist. for damer i 50-60 åra så mimrer de tilbake til den tiden når de var unge og de kunne bevege seg fritt rundt i oslo på kvelden uten å frykte vold Folk som stemmer på partier,som åpner slusene for mer invandring...er uten tvil mindre intelligente mennesker... De klarer ikke å se konsekvensene dessverre.Alvorlige samfunnsdestruktive konsekvenser...so t.o.m vil ramme dem selv og deres barn og barnebarn..snart!!! Tragisk. Anonymous poster hash: 10483...47e 1
Ulla Ullsokk Skrevet 15. august 2015 #47 Skrevet 15. august 2015 Når jeg var ung pleide jeg alltid å prøve å gå som en gutt hvis jeg gikk alene i mørket. Jeg har alltid alle sanser på, og skulle ønske jeg turte å jogge i skogen alene, men da hadde jeg ikke klart å nyte naturen, bare stresset. Det irriterer meg at frykten gjør meg så ufri! Jeg husker at det var voldtektsbølge i Slottsparken når jeg var rundt 25, men det hendte jeg gikk den opplyste veien likevel, det var så mye raskere. En gang så jeg noen føtter på en som stod helt rett bak et av trærne jeg måtte forbi (alltid på vakt, som sagt). Jeg snudde og løp og sluttet å ta den snarveien hjem fra trening. Jeg har vært heldig og aldri kommet ut for noe alvorlig, men det er nok litt takket være at jeg er så forsiktig. Svaret er at JA, jeg føler meg utrygg. Faen!
WubWub Skrevet 15. august 2015 Forfatter #48 Skrevet 15. august 2015 Når jeg var ung pleide jeg alltid å prøve å gå som en gutt hvis jeg gikk alene i mørket. Jeg har alltid alle sanser på, og skulle ønske jeg turte å jogge i skogen alene, men da hadde jeg ikke klart å nyte naturen, bare stresset. Det irriterer meg at frykten gjør meg så ufri! Jeg husker at det var voldtektsbølge i Slottsparken når jeg var rundt 25, men det hendte jeg gikk den opplyste veien likevel, det var så mye raskere. En gang så jeg noen føtter på en som stod helt rett bak et av trærne jeg måtte forbi (alltid på vakt, som sagt). Jeg snudde og løp og sluttet å ta den snarveien hjem fra trening. Jeg har vært heldig og aldri kommet ut for noe alvorlig, men det er nok litt takket være at jeg er så forsiktig. Svaret er at JA, jeg føler meg utrygg. Faen! Selv ikke på joggetur i skogen på lyse dagen er jenter trygge :-/ Er ikke så lenge siden flere jenter i Sverige ble drept når de var ute å jogget. Er jo ei kvinne i Norge også som ble drept når hun jogget i skogen. Ei veldig oppegående dame som kom til å komme langt i livet... Revet bort. Det er så meningsløst og kvalmt at det skal være slik
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #49 Skrevet 15. august 2015 Bare fordi du har overfallstanker om norske kvinner wubwub så betyr ikke det at det er en reell fare å jogge i skogen eller gå hjem fra byen. Ikke noe vits å i skremme jenter. Jeg har gått 15 år over grønland i oslo hjem fra byen og aldri skjedd meg noe. Gått tur i skogen både på natten og dagen alene og aldri skjedd noe. Dette blir litt for ille skremselspropaganda som med terrorister, at bare fordi det har skjedd et par terror angrep så trenger ikke folk å gå rundt å være redd for det og legge om livet og friheten sin bare fordi de frykter de skal bli utsatt for det. Anonymous poster hash: 9435a...e49 1
WubWub Skrevet 15. august 2015 Forfatter #50 Skrevet 15. august 2015 (endret) Bare fordi du har overfallstanker om norske kvinner wubwub så betyr ikke det at det er en reell fare å jogge i skogen eller gå hjem fra byen. Ikke noe vits å i skremme jenter. Jeg har gått 15 år over grønland i oslo hjem fra byen og aldri skjedd meg noe. Gått tur i skogen både på natten og dagen alene og aldri skjedd noe. Dette blir litt for ille skremselspropaganda som med terrorister, at bare fordi det har skjedd et par terror angrep så trenger ikke folk å gå rundt å være redd for det og legge om livet og friheten sin bare fordi de frykter de skal bli utsatt for det. Anonymous poster hash: 9435a...e49 si det til de store mengdene damer som har blitt utsatt for overfallsvoldtekt på veien hjem fra byen i oslo eller på ferie i utlandet Endret 15. august 2015 av WubWub 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #51 Skrevet 15. august 2015 Jeg føler meg ikke utrygg, men nå er jeg ganske uredd av meg. men jeg må si jeg ble vettskremmt og på gråten da min veninne opplevde noe som kunne ha gått riktig ille. Det fikk meg til å innse at til å med de små tettstedene i norge ikke engang er trygge lenger, før hørte man jo bare om sånt i oslo... nå har det spredd seg over alt og det skuffer meg. Men jeg lar meg ikke bli skremt a den grunn, derimot er jeg redd for mine veninner. Anonymous poster hash: 45209...b15
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #52 Skrevet 15. august 2015 Som 30-åring er det skremmende å tenke på at venninna mi og jeg dro alene til New Delhi og vandret rundt som om det ikke var noe problem. Vi tok tuktuk med alkholiserte førere (visste ikke hva vi skulle se etter), snakket med mange menn og oppførte oss som om vi var hjemme. Sykt flaks at vi ikke ble voldtatt....Anonymous poster hash: 4285a...8f2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #53 Skrevet 15. august 2015 Som 30-åring er det skremmende å tenke på at venninna mi og jeg dro alene til New Delhi som 19-åringer og vandret rundt som om det ikke var noe problem. Vi tok tuktuk med alkholiserte førere (visste ikke hva vi skulle se etter), snakket med mange menn og oppførte oss som om vi var hjemme. Sykt flaks at vi ikke ble voldtatt....Anonymous poster hash: 4285a...8f2 Anonymous poster hash: 4285a...8f2
WubWub Skrevet 15. august 2015 Forfatter #54 Skrevet 15. august 2015 Som 30-åring er det skremmende å tenke på at venninna mi og jeg dro alene til New Delhi og vandret rundt som om det ikke var noe problem. Vi tok tuktuk med alkholiserte førere (visste ikke hva vi skulle se etter), snakket med mange menn og oppførte oss som om vi var hjemme. Sykt flaks at vi ikke ble voldtatt....Anonymous poster hash: 4285a...8f2 noen ganger er det greit å leve i lykkelig uvitenhet. bedre det enn å gå rundt å tenke verste scenario eller katastrofe hele tiden. da blir det jo til at man ikke lenger tør gå ut. man kan ikke slutte leve eller utfolde seg, da har svina vunnet. det er ikke hensiktsmessig å krisemaksimere alt heller men det er viktig å ta forhåndsregler å passe på så noe vondt ikke skal skje deg. cecilie brækhus har en fin selvforsvarsbok for kvinner. hun mener også holdning har mye å si om man blir offer eller ikke. om ei jente ser selvsikker ut og klar til å kjempe så er det større sjangs for at en overgriper hopper videre til noen som ser ut som lette ofre, f.eks de sjenerte og nervøse. om ei jente ser ut som mer trøbbel enn det er verdt så er mye gjort for å avverge et potensiell ugrei situasjon
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #55 Skrevet 15. august 2015 si det til de store mengdene damer som har blitt utsatt for overfallsvoldtekt på veien hjem fra byen i oslo eller på ferie i utlandet Så du mener at det også er riktig med bevæpnet politi, daglige ransakinger på åpen gate osv, fordi det har skjedd et fåtall terror angrep? Leste du ikke hvor redde folk ble bare av å se beredskapspoliti i gatene? Forebygging avler mer motstand. Man kan ikke gå rundt å tenke at man blir voldtatt, bare fordi et fåtall kvinner har blitt det. Selvom jeg kjenner flere som har blitt det så har ingen av de vært overfallsvoldtekter men festvoldtekter i form av neddoping, ikke at det er noe "bedre", men å skremme kvinner til å tro at det faktisk er en sannsynlighet at de blir voldtatt på vei hjem fra byen eller på ferie gjør jo at menn igjen ser på det som normalt og dermed avler flere voldtekter. Kjenner forsåvidt mange pene jenter som har reist alene på ferie og aldri blitt utsatt for noe heller. Frykt skal ikke og bør ikke få overta friheten vår! Som 30-åring er det skremmende å tenke på at venninna mi og jeg dro alene til New Delhi og vandret rundt som om det ikke var noe problem. Vi tok tuktuk med alkholiserte førere (visste ikke hva vi skulle se etter), snakket med mange menn og oppførte oss som om vi var hjemme. Sykt flaks at vi ikke ble voldtatt....Anonymous poster hash: 4285a...8f2 Det er ikke "sykt flaks" å ikke bli voldtatt. Det er SYKT UFLAKS å bli det. Anonymous poster hash: 9435a...e49 1
Sofia123 Skrevet 15. august 2015 #56 Skrevet 15. august 2015 Jeg føler meg absolutt ikke trygg i Norge. Det har jeg erfart på byen og kveldstid at jeg så absolutt ikke kan føle meg. De eneste som har gjort at jeg ikke har følt meg helt trygg i Japan, Sør-Korea eller Singapore er vestlige og indiske menn ellers følte jeg meg vanvittig trygg. Fantastisk følelse!
WubWub Skrevet 15. august 2015 Forfatter #57 Skrevet 15. august 2015 Så du mener at det også er riktig med bevæpnet politi, daglige ransakinger på åpen gate osv, fordi det har skjedd et fåtall terror angrep? Leste du ikke hvor redde folk ble bare av å se beredskapspoliti i gatene? Forebygging avler mer motstand. Man kan ikke gå rundt å tenke at man blir voldtatt, bare fordi et fåtall kvinner har blitt det. Selvom jeg kjenner flere som har blitt det så har ingen av de vært overfallsvoldtekter men festvoldtekter i form av neddoping, ikke at det er noe "bedre", men å skremme kvinner til å tro at det faktisk er en sannsynlighet at de blir voldtatt på vei hjem fra byen eller på ferie gjør jo at menn igjen ser på det som normalt og dermed avler flere voldtekter. Kjenner forsåvidt mange pene jenter som har reist alene på ferie og aldri blitt utsatt for noe heller. Frykt skal ikke og bør ikke få overta friheten vår! Det er ikke "sykt flaks" å ikke bli voldtatt. Det er SYKT UFLAKS å bli det. Anonymous poster hash: 9435a...e49 Jeg er tilhenger av permanent bevæpning av politiet , ja. I takt med at samfunnet blir råere og råere så er det et nødvendig tiltak slik at politiet er rustet til å møte de nye utfordringene. Det er leit det har blitt slik, men denne utviklingen har vi stemt frem så nå må en bare gjøre det beste ut av det. Ellers så er det sant at de fleste voldtekter skjer av en man kjenner, ofte på fest. Med andre ord er kvinner aldri helt trygge til tross for at de kanskje er sammen med bestevennene sine, for selv de kan være en trussel om du blir full nok. Når selv politiet går ut å sier at kvinner ikke må gå alene på kvelden i oslo eller møte blikket til menn så er ikke det bare for å skremme - det er for å advare om Oslo's nye realitet. Det er dumt å gamble med skjebnen og ikke ta sine forhåndsregler. 1
WubWub Skrevet 15. august 2015 Forfatter #58 Skrevet 15. august 2015 Eller så syntes jeg kvinner bør ha lov til å bevæpne seg med pepperspray og elekstrosjokk pistol 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #59 Skrevet 15. august 2015 Jeg føler meg absolutt ikke trygg i Norge. Det har jeg erfart på byen og kveldstid at jeg så absolutt ikke kan føle meg. De eneste som har gjort at jeg ikke har følt meg helt trygg i Japan, Sør-Korea eller Singapore er vestlige og indiske menn ellers følte jeg meg vanvittig trygg. Fantastisk følelse! Hvorfor føler du deg ikke trygg i Norge? Jeg har aldri opplevd noe farlig utenom slåsskamper mellom fulle menn, så jeg føler meg tryggAnonymous poster hash: 78675...dfb 1
WubWub Skrevet 15. august 2015 Forfatter #60 Skrevet 15. august 2015 Hvorfor føler du deg ikke trygg i Norge? Jeg har aldri opplevd noe farlig utenom slåsskamper mellom fulle menn, så jeg føler meg tryggAnonymous poster hash: 78675...dfb Så om du personlig ikke har opplevd noe farlig så betyr det at det er trygt og godt for alle? Beklager med studie viser til at 1 av 10 kvinner i Norge har blitt voldtatt. http://www.nrk.no/norge/_-9_4-prosent-av-kvinner-voldtatt-1.11570014 Det er svimlende tall som gir grunnlag for bekymring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå