AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Hvordan reagerer hvilepulsmålingen deres på: 1. Trening 2. Dårlig søvn 3. Stress 4. Sykdom eller infeksjoner Og hvor store utslag får dere på hvilepulsmålingen? Og hvor raskt går dere ned igjen? Anonymous poster hash: 43e22...645
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Hvilepuls målingen måles hele døgnet når du er rolig. Du har også treningsmodus på Charge og Surge, da måler den ikke hvilepuls men puls du har under aktiviteten. Spørsmål 2,3 og 4 er forskjellig fra person til person men fitbit'en er rimelig nøyaktig synes jeg. Feber og stress kan gi en høyere hvilepuls. Dårlig søvn kan gi en høyere hvilepuls den ene dagen. Fitbit måler pulsen kontinuerlig, du kan lese mer om funksjonene her :http://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/Heart-rate-FAQs#zonesAnonymous poster hash: 726d2...7a2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Takk for svaret, men det besvarte dessverre ikke mitt spørsmål. Jeg ønsker å høre hvordan andres hvilepuls påvirkes av de overnevnte faktorene. Anonymous poster hash: 43e22...645
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Min hvilepuls går opp hvis jeg har sovet lite eller drukket alkohol. Det virker som den går ned etter kondisjonstrening. Har charge HR.Anonymous poster hash: fb509...627
punkyB Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Rett etter trening er kanskje hvilepulsen fra 5-10 over normal hvilepuls. Samme ved sykdom tror jeg, evnt. litt mer hvis jeg er skikkelig forkjøla eller noe (litt usikker på om jeg måler hvilepulsen så ofte da) - stress / dårlig søvn virker ikke så mye inn hvis det andre over er normalt. Nå er jeg inne i en periode hvor hvlepulsen er litt høyere - merker formen er dårligere , men jeg er ikke direkte syk - men har vel vært i en periode med litt stress. Så for meg er det å måle hvilepulsen en god indikator på hvordan ståa er ! 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Takk for svar. Det oppleves sikkert et merkelig spørsmål, men det er interessant for meg å høre hvordan andres puls oppfører seg i takt med sykdom, trening, stress og restitusjon.. Med hvilepuls mener jeg den pulsen vi har i helt avslappet tilstand. Denne blir vanligvis tatt om morgenen, eller etter å ha slappet av i minst 15 minutter på dagtid, Jeg må kanskje legge til at min egen hvilepuls, den jeg måler om morgenen før jeg står opp, er ikke noen god indikator for meg. Den er stort sett alltid lav (53-55) uavhengig av dagsform, selv når jeg er på mitt sliten, syk, stresset, eller har sovet dårlig. Den beste indikatoren er for meg den pulsen jeg har i hvile en times tid etter å ha stått opp, tatt medisinene mine, vært litt aktiv (laget frokost), og så hvilt etterpå. Denne viser dagsformen ganske så nøyaktig. Anonymous poster hash: 43e22...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå