AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Junior vil plutselig ikke ha mat. Han er til vanlig en som spiser det meste og koser seg med maten. Veldig glad i brødskive med pålegg, risgrøt, havregrøt, egg, bananpannekaker, forskjellig middag osv.. Men nå vil han plutselig ikke ha noenting. Eneste jeg har fått i han siden lørdag er banan. På lørdagmorgen kastet han opp to ganger, men virket fin etter det og var i fin form dagen etter også. Var i barnehagen på mandag og i går, og hørte ingenting om at han ikke spiste. Som sagt, har ikke fått i han noe annen mat her hjemme enn banan... Tips? Skal jeg fortsette å gi han banan? Skal jeg lage middag, tilby brødskive og annen mat for å se om han vil ha? Eller skal jeg bare la være? Syns det er så vanskelig når han normalt er en som er glad i mat. Han virker også i fin form, ikke slapp eller varm.Anonymous poster hash: 4effc...03d
Lillemini Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 (endret) Om dette har vart siden lørdag hadde jeg kontaktet lege. Ikke fordi det nødvendigvis er noe alvorlig, men alltid bedre ned en sjekk for mye enn en for lite. Siden han kastet opp tenker jeg at han bare føler seg litt uvel. Når vår datter har omgangssyke (kan gjerne bare være en dag med oppkast) eller annen sykdom har hun nesten ingen apetitt i dagesvis. Drikker mye, men spiser lite. Dette er så vanlig for oss at vi ikke lenger ringer lege, men bare venter til det går over. Om dette derimot ikke er normalen for ditt barn hadde jeg kontaktet lege og spurt. Det viltigste er uansett almentilstanden og at han drikker. Endret 1. april 2015 av Lillemini
Lillemini Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Og ja, gi han gjerne banan, men tilby også annen mat. Her er fullkornsmakaroni med litt smeltet smør på det eneste som funker i sykdomsperioder, og av og til ristet brød med smør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå