Yzma Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 (endret) Hei alle vakre kvinner og menn av KG Så, i en alder av 26 år har jeg nå nylig begynt å smådrikke kaffe. Begynte mens jeg var i praksis via studiet for noen uker siden, og nå har jeg laget meg noen kopper hjemme også.Hvor mange kopper kaffe drikker dere hver dag?Er det greit å ta seg et par kopper om dagen, eller er dette noe jeg bør prøve å stoppe med nå? Bruker dere melk og sukker? Må man ha kaffetrakter for å lage kaffe, eller fungerer det med vannkoker også? Med vennlig hilsen Kaffenooben GOD PÅSKE Endret 1. april 2015 av Gwynevere
Gjest Peanut Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Jeg drikker 3- 5 kopper kaffe hver dag. Helst med melk oppi hjemme, ute en Mocca (med sjokolade). Tar all type kaffe; kaffetrakter, Nespressokaffe, frysetørket kaffe (med vannkoker) etc. Her er et par linker som alle henviser til en nylig studie der kaffe anser som bra å drikke for å redusere ymse risikoer: http://www.foxnews.com/health/2015/03/03/3-to-5-cups-coffee-per-day-may-lower-heart-attack-risk/ http://www.medicalnewstoday.com/articles/290201.php http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/drinking-three-to-five-cups-of-a-coffee-a-day-could-reduce-risk-of-heart-attacks-study-finds-10081617.html
Gjest Nosoul Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Det er ikke hver dag jeg drikker kaffe, men om jeg først lager kaffe hjemme, blir det mellom 2-6 kopper. Jeg foretrekker presskanne. Etter at jeg har presset kaffen i kannen, har jeg den over på kaffekanne. Slik holder kaffen seg varm lenge! Når jeg bruker presskanne, koker jeg vannet opp i vannkoker før jeg heller det over i presskannen. På cafè er jeg veldig glad i en Americano, eller latte soya. 1
Yzma Skrevet 1. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2015 Det er ikke hver dag jeg drikker kaffe, men om jeg først lager kaffe hjemme, blir det mellom 2-6 kopper. Jeg foretrekker presskanne. Etter at jeg har presset kaffen i kannen, har jeg den over på kaffekanne. Slik holder kaffen seg varm lenge! Når jeg bruker presskanne, koker jeg vannet opp i vannkoker før jeg heller det over i presskannen. På cafè er jeg veldig glad i en Americano, eller latte soya. Trenger man kun en presskanne for å lage kaffe? Det er jo ikke så dyrt, det kunne jeg jo investert i
julie90 Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Hvor mange kopper kaffe drikker dere hver dag? Drikker vel rundt 4-7 kopper om dagen.Er det greit å ta seg et par kopper om dagen, eller er dette noe jeg bør prøve å stoppe med nå? Jeg synes det er helt ok De fleste gjør jo dette. Synes du kan fortsette om du liker det. Bruker dere melk og sukker? Nei. Alltid helt svart. På kafe bestiller jeg av og til kaffe mocca, men dette er noe jeg gjør 2 ganger i året. Må man ha kaffetrakter for å lage kaffe, eller fungerer det med vannkoker også? Jeg bruker kun kaffetrakter, men det er også mulig å bruke pulverkaffe. 1
Gjest Nosoul Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Trenger man kun en presskanne for å lage kaffe? Det er jo ikke så dyrt, det kunne jeg jo investert i Du trenger en kjele for å koke vann i eller vannkoker, kaffe og presskanne Kjøpte nettopp en ny presskanne hos kitch'n, medlemstilbud til 149 for ei som tok 0,8l 1
Yzma Skrevet 1. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2015 Du trenger en kjele for å koke vann i eller vannkoker, kaffe og presskanne Kjøpte nettopp en ny presskanne hos kitch'n, medlemstilbud til 149 for ei som tok 0,8l Oi, det var billig! Da tror jeg at jeg må ta turen innom kitch'n! Takk for infoen <3
sullå Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Jeg drikker 1-3 kopper om dagen. Den om morgenen er obligatorisk. Ellers varierer det. Hjemme har jeg fløte i kaffe , mens jeg drikker svart hvis jeg for eksempel kjøper en kopp på universitetet. Vi har moccamaster, og det er supert! Ellers har jeg drukket god kaffe fra billige kaffetraktere og presskanner også. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Oi, det var billig! Da tror jeg at jeg må ta turen innom kitch'n! Takk for infoen <3 Eller du kan kjøpe deg en "pour over" kaffebrygger. De er lettere å holde rene enn presskannen, synes jeg. Og det blir god kaffe.Anonymous poster hash: 14d24...ccc 1
Yzma Skrevet 1. april 2015 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2015 Eller du kan kjøpe deg en "pour over" kaffebrygger. De er lettere å holde rene enn presskannen, synes jeg. Og det blir god kaffe.Anonymous poster hash: 14d24...ccc Dette er noe jeg ikke har hørt om før! Googler nu :D Takk for tips <3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Jeg drikker alt fra 2 til 10 kopper om dagen. Ingen fare å drikke et par kopper om dagen. Jeg drikker kun svart kaffe og helst espresso/americano. Stort sett fra nespressomaskin hjemme eller vanlig espressomaskin ute. Anbefaler presskanne. De sier riktignok at det er "sunnest" med trakter, ettersom noen potensielle usunne stoffer blir igjen i filteret. Men kafe er langtfra det verste du kan ha i deg. Selvsagt har du en viss fare for vektøkning om du bruker sukker og melk. Anonymous poster hash: 80c56...8f3
Gjest Lille-pus Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Presskanne gir utmerket kaffe med gode bønner og malingsgrad som er tilpasset presskanne. Enkelt og lett å lage i, lett å rengjøre (kjøres i oppvaskmaskinen). Kan varmt anbefales Min er en fra... -95 tror jeg, Bodum, glass med plasthåndtak og et underlag av kork som den settes i for å skåne bordet (og litt til pynt tenker jeg). Enkelt og litt halv-elegant. Vel verd prisen dengang.
Vagare Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Jeg er glad i kaffe og drikker det hver dag, men mengden varierer. Jeg drikker alltid en kopp rundt frokosttid og en kopp etter middag, men i tillegg kan jeg drikke enda en kopp kaffe til lunsj, på kafé, hvis jeg sitter og jobber med noe, etc. Kaffen hjemme lages som regel på presskanne eller trykkoker - har ikke moccamaster for øyeblikket. Drikker den bestandig svart når jeg lager den selv. På kafé kan jeg finne på å bestille en cortado eller kanskje en cappuccino, men jeg liker ikke for mye rart oppi. En liten espresso etter et bedre måltid er innmari godt. Det er ikke farlig å drikke en del kopper kaffe for dagen, men om du har lett for å få angst eller hjertebank, kan koffein forsterke dette. Men det merker du jo fort, og reduserer inntaket til et nivå som passer deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå