Mahasor Skrevet 5. juli 2015 #381 Del Skrevet 5. juli 2015 "Sørlandsk" er ikke et skriftspråk.. Det er faktisk bare bokmål og nynorsk som er godkjent som skriftspråk her i Norge, og dialektuttrykk hører ingen sted hjemme i skirftspråket. Har jeg aldri sagt heller, men når folk lurer på om hun skriver fjortiss med vilje kan forklaringen være dialekta.. Hun skriver jo en personlig blogg, og dialekt er jo gjerne en del av personen du er, og da er det lett og skrive litt som man snakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. juli 2015 #382 Del Skrevet 5. juli 2015 "Sørlandsk" er ikke et skriftspråk.. Det er faktisk bare bokmål og nynorsk som er godkjent som skriftspråk her i Norge, og dialektuttrykk hører ingen sted hjemme i skirftspråket. Nå er det veldig mange som skriver på dialekt, sånn er det bare, face it. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KBNS Skrevet 5. juli 2015 #383 Del Skrevet 5. juli 2015 Nå er det veldig mange som skriver på dialekt, sånn er det bare, face it. Det blir ikke mer riktig av den grunn. Selvsagt. Ihvertfall om man vil bli tatt seriøst. Dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. juli 2015 #384 Del Skrevet 5. juli 2015 Det blir ikke mer riktig av den grunn. Dette. Nei, men nå er det slik, så da må man bare finne seg i det og move on... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KBNS Skrevet 5. juli 2015 #385 Del Skrevet 5. juli 2015 Nei, men nå er det slik, så da må man bare finne seg i det og move on... Nei, det må man ikke. Det er sånn det norske skriftspråk vil dø ut, noe som ville vært utrolig synd. Det er latskap ikke å prøve å skrive korrekt norsk. Å skrive på dialekt ser bare utrolig teit og barnslig ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. juli 2015 #386 Del Skrevet 5. juli 2015 Nei, det må man ikke. Det er sånn det norske skriftspråk vil dø ut, noe som ville vært utrolig synd. Det er latskap ikke å prøve å skrive korrekt norsk. Å skrive på dialekt ser bare utrolig teit og barnslig ut. Dialekter er viktig for Norge skal jeg si deg! Det norske skriftspråket vil ikke dø ut av det, det norske skriftspråket vil dø ut av mangelfull norskopplæring i skolen og påvirkning av engelsk. Det er da fader meg ikke barnslig å snakke dialekt eller skrive på dialekt. Men skal man skrive brev, artikler osv så burde man holde seg til et skriftmål. På mld, facebook, uformelle brev og personlig blogg kan man forøvrig velge selv mener jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KBNS Skrevet 6. juli 2015 #387 Del Skrevet 6. juli 2015 Dialekter er viktig for Norge skal jeg si deg! Det norske skriftspråket vil ikke dø ut av det, det norske skriftspråket vil dø ut av mangelfull norskopplæring i skolen og påvirkning av engelsk. Det er da fader meg ikke barnslig å snakke dialekt eller skrive på dialekt. Men skal man skrive brev, artikler osv så burde man holde seg til et skriftmål. På mld, facebook, uformelle brev og personlig blogg kan man forøvrig velge selv mener jeg. Helt enig i at dialekt er viktig for Norge - muntlig. Skriftlig derimot, er det langt fra viktig med dialekt. Det er faktisk direkte feil. Samme om det er på facebook, uformelt brev, formelt brev eller en skolestil - å skrive på dialekt er og blir feil. Du kan selvsagt mene at folk skal få bestemme selv, men det gjør heller ikke skriving på dialekt mer riktig. Og voksne folk burde være såpass utdannet at de klarer å skrive korrekt norsk, selv på en personlig blogg, som ikke er så personlig lenger når du når ut til mange tusen og har det som levebrød. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 6. juli 2015 #388 Del Skrevet 6. juli 2015 Helt enig i at dialekt er viktig for Norge - muntlig. Skriftlig derimot, er det langt fra viktig med dialekt. Det er faktisk direkte feil. Samme om det er på facebook, uformelt brev, formelt brev eller en skolestil - å skrive på dialekt er og blir feil. Du kan selvsagt mene at folk skal få bestemme selv, men det gjør heller ikke skriving på dialekt mer riktig. Og voksne folk burde være såpass utdannet at de klarer å skrive korrekt norsk, selv på en personlig blogg, som ikke er så personlig lenger når du når ut til mange tusen og har det som levebrød. Jeg har mange venner og bekjente som skriver på dialekt på facebook og sms, synes bare det er flott jeg! Og skal de skrive formelel brev, invitasjoner osv så velger de et av skriftspråkene vi har. Ser ikke problemet. Heia dialekt!!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justinbieberno Skrevet 7. juli 2015 #389 Del Skrevet 7. juli 2015 Jeg har mange venner og bekjente som skriver på dialekt på facebook og sms, synes bare det er flott jeg! Og skal de skrive formelel brev, invitasjoner osv så velger de et av skriftspråkene vi har. Ser ikke problemet. Heia dialekt!!!!! Når man er på jobb skriver man på nynorsk eller bokmål, ikke dialekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 7. juli 2015 #390 Del Skrevet 7. juli 2015 Personer som skriver på dialekt virker også mindre smarte. D e ein grunnj te at d heite skriftspråk å det e ferr at vi ska skriv med det språket å itj bruk dialækta vårres! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 7. juli 2015 #391 Del Skrevet 7. juli 2015 Personer som skriver på dialekt virker også mindre smarte. D e ein grunnj te at d heite skriftspråk å det e ferr at vi ska skriv med det språket å itj bruk dialækta vårres! Jeg synes ikke folk som skriver på dialekt virker mindre smarte, tvert imot. Så lenge folk holder seg til skriftspråk ellers så ser jeg ikke problemet. La folk gjøre som de vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 7. juli 2015 #392 Del Skrevet 7. juli 2015 Jeg synes ikke folk som skriver på dialekt virker mindre smarte, tvert imot. Så lenge folk holder seg til skriftspråk ellers så ser jeg ikke problemet. La folk gjøre som de vil! Jeg synes folk som skriver på dialekt virker mindre smarte. Ser et problem i at folk ikke forsøker å benytte korrekt norsk i skriftlig kommunikasjon. Folk kan gjøre som de vil så mange ganger ellers - når man skal ut med et budskap til tusenvis av andre får man pinadø skrive som om man kommer fra et møblert hjem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 7. juli 2015 #393 Del Skrevet 7. juli 2015 Tråden er ryddet for hets og brukerdebatt. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 8. juli 2015 #394 Del Skrevet 8. juli 2015 Vurderer å skrive med sms-språk, fordi jeg er norsk, og skal bare gjøre som jeg vil hele tiden! C U L8TR! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 8. juli 2015 #395 Del Skrevet 8. juli 2015 Tråden er ryddet for hets og brukerdebatt. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 8. juli 2015 #396 Del Skrevet 8. juli 2015 Hun skriver ihvertfall i kommentarfeltet at det ikke blir noe L.A - shocking... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 8. juli 2015 #397 Del Skrevet 8. juli 2015 Hun skriver ihvertfall i kommentarfeltet at det ikke blir noe L.A - shocking... Haha omg! Tenk å gå glipp av en sånn mulighet! Da hadde jeg heller holdt kjeft om det istedenfor å gire meg opp på det på bloggen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 8. juli 2015 #398 Del Skrevet 8. juli 2015 Kan vel ikke reise til LA i lengre tid, når hun ikke en gang greide å fullføre en familieferie på grunn av hjemlengsel. Hun er så forutsigbar! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 8. juli 2015 #399 Del Skrevet 8. juli 2015 Er vel bedre å bli hjemme å farge etterveksten, vaske leiligheten, legge ut ti like bilder på bloggen og spise God Morgen Youghurt. Og furte fordi alle møllene er tatt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 9. juli 2015 #400 Del Skrevet 9. juli 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg