Gå til innhold

KA

Hege899

Anbefalte innlegg

Herlighet, om ho vil være hjemme så la ho være det da.. Ho skriver jo at ho har vært i flere møter med samarbeidspartnere og at ho vil gå glipp av avtaler ved å dra ned. Og at ho rett og slett ikke vil flytte. Blir livene deres ødelagt av at vi ikke velger å dra?

Absolutt ikke. Men det må da være lov til å sette spørsmålstegn ved det innlegget når hun tidligere har skreve at hun hadde fått grønt lys fra samarbeidspartnerne. 

Endret av IglePigle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, om ho vil være hjemme så la ho være det da.. Ho skriver jo at ho har vært i flere møter med samarbeidspartnere og at ho vil gå glipp av avtaler ved å dra ned. Og at ho rett og slett ikke vil flytte. Blir livene deres ødelagt av at vi ikke velger å dra?

Hvis du hadde fulgt med så hadde du kanskje sett at det er henne selv som har hauset oppunder dette, helt på egenhånd. Kanskje ikke så rart at folk reagerer? Hun har selv spurt etter lesernes meninger.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde fulgt med så hadde du kanskje sett at det er henne selv som har hauset oppunder dette, helt på egenhånd. Kanskje ikke så rart at folk reagerer? Hun har selv spurt etter lesernes meninger.

Er innom bloggen hennes hver dag jeg, ho har ikke hauset det opp. Det å snakke om en ting et par ganger ikke å hause.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke KA som skrev det, det var jeg. Og om du leser det jeg skrev, så handler dette ikke om hva en toppleder versus bloggleder, men at noen av elementene kan være det samme. Skjønte du det bedre nå?

Wow! Vet at det var du som gjorde sammenligningen. Noen av elementene er de samme? Mulig det, men dem tror jeg du kan telle på ca 1 finger...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det finnes toppledere innenfor barnearbeid, atomproduksjon og tobakksindustri også. Jeg synes bloggerne blir for mye hakket på. Dette er jobben deres! Og de må hele tiden være i forkant, påkoblet og de vet at veien fra topp til bunn ikke er særlig lang. De er presset på på prestere, de må takle masse dritt fra sosiale medier. De har selvsagt valgt dette selv, og samfunnsnytten ved å blogge kan diskuteres. På samme måte som toppledere på et atomkraftverk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Wow! Vet at det var du som gjorde sammenligningen. Noen av elementene er de samme? Mulig det, men dem tror jeg du kan telle på ca 1 finger...

Innlegg over var svar til deg. Men kan du utrede hva som er likheter eller så utrolig stor forskjell? Du svarer jo ikke, du kun skriver noe svada. Utdyp, og om du har gode nok argumenter så kan jeg være tilbøyelig til å enes med deg. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes toppledere innenfor barnearbeid, atomproduksjon og tobakksindustri også. Jeg synes bloggerne blir for mye hakket på. Dette er jobben deres! Og de må hele tiden være i forkant, påkoblet og de vet at veien fra topp til bunn ikke er særlig lang. De er presset på på prestere, de må takle masse dritt fra sosiale medier. De har selvsagt valgt dette selv, og samfunnsnytten ved å blogge kan diskuteres. På samme måte som toppledere på et atomkraftverk.

Det er mulig det er jobben deres. Og at den er mye mer krevende enn de jobbene vi andre har. Men det er tydeligvis veldig vanskelig for dem å f.eks følge regelverk, ref. merking av annonser, annonselinker, samarbeid og what not. Dette synes de altså at er så alt for mye forlangende og komplisert.

Lurer på hva sjefen min ville gjort med meg, om jeg sutret så kraftig over retningslinjene og regelverket, som min yrkesutøvelse er regulert av.

Å sammenligne det med en topplederjobb blir bare for dumt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er jobben deres. Og at den er mye mer krevende enn de jobbene vi andre har. Men det er tydeligvis veldig vanskelig for dem å f.eks følge regelverk, ref. merking av annonser, annonselinker, samarbeid og what not. Dette synes de altså at er så alt for mye forlangende og komplisert.

Lurer på hva sjefen min ville gjort med meg, om jeg sutret så kraftig over retningslinjene og regelverket, som min yrkesutøvelse er regulert av.

Å sammenligne det med en topplederjobb blir bare for dumt.

Hva er mer krevende med å være blogger hvor man styrer dagen sin selv enn å ha en sjef?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fokuserer mye på det å prestere.. lurer litt på hva du jobber med? De fleste jobber har et press på å prestere, ikke bare ledelsesjobber. Jeg har definivitvt press på å både prestere bra, og innenfor tidsrammer jeg selv ikke bestemmer (noe bloggere slipper, de styrer jo alt selv) samtidig som det er forventet mye individuelt ansvar for eget arbeid. Tror ikke min jobb er unik der akkurat. Jeg får jo lønn uannsett såklart, det er en stor forskjell fra de som driver selvstendig, men jeg vil jo helst beholde jobben og gå videre til neste jobb med en god anbefaling.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lenge hun kan leve av den bloggen. De som leser den fordi de liker den må jo snart bli lei av at hun spiser på Joe and the Juice, drikker smoothie fra Smoothie X-change, og koser seg hjemme med film og snacks. Friske blomster og vask hver fredag, Youghurter til kjøleskapet, ti bilder av det samme og alltid bilder av de samme rommene i leiligheten.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lenge hun kan leve av den bloggen. De som leser den fordi de liker den må jo snart bli lei av at hun spiser på Joe and the Juice, drikker smoothie fra Smoothie X-change, og koser seg hjemme med film og snacks. Friske blomster og vask hver fredag, Youghurter til kjøleskapet, ti bilder av det samme og alltid bilder av de samme rommene i leiligheten.

For ikke å glemme trappeløp og WOD.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo virkelig bare det hun skriver om. Hvorfor slutta hun med det der hun skrev hver søndag, ukens glede, ukens tanke, ukens... ditt og datt? Jeg savner litt sånne ting. At hun skriver om noe hun tenker på, noe hun brenner for, bare noe annet enn "i dag har jeg..." altså det er jo ikke så interessant for oss hva hun har spist og hva hun har gjort på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegg over var svar til deg. Men kan du utrede hva som er likheter eller så utrolig stor forskjell? Du svarer jo ikke, du kun skriver noe svada. Utdyp, og om du har gode nok argumenter så kan jeg være tilbøyelig til å enes med deg. Vi får se.

Vel, en toppleder har ansvar som går langt utover det bloggerne har. De har eiere/styre som krever sitt i tillegg til leverandører og kunder. De må kanskje stå for og fronte beslutninger tatt av styre/eiere som de ikke er enig i? De må kanskje si opp medarbeidere når det ikke går så bra? Ta beslutninger som møter motstand i organisasjonen og samtidig prøve å få med deg folk? 

Toppledere har medarbeidere som de har et ansvar for med alt dette innebærer, og det er ikke lite. Det omfatter alt fra å lede gjennom andre (noe som slett ikke er lett alltid) til å motivere, takle umotiverte medarbeider, takle medarbeidere som kanskje motarbeider deg, utvikling av medarbeidere, opplæring av medarbeidere, riktig ressursutnyttelse, fordele ansvar, ta ansvar, ta ansvar for noe du ikke selv direkte har gjort. De må hele tiden følge opp sine medarbeidere på godt og vondt.. osv. osv. Som toppleder har dine avgjørelser direkte påvirkning på dine medarbeidere.

Det er veldig mye mer som kan sies om det å være toppleder som ikke akkurat er likt det å være blogger, men dette får holde.

Jeg synes at det er søkt å sammenligne det å være blogger med å være toppleder (selv om begge kanskje "må gå" om det går dårlig). Om du er enig med meg eller ikke er ikke så viktig for meg egentlig.....

Endret av Lula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er mer krevende med å være blogger hvor man styrer dagen sin selv enn å ha en sjef?

Jeg mener at det ikke er mer krevende. De kaller å file negler, ha cafe"møter" og å ta bilder av maten sin for jobb. Halvparten av aktivitetene de kaller jobb er for oss andre luksus, som vi kan unne oss innimellom, når vi kan ta oss en dag fri.

Standarden er "I dag har jeg trena, vært på lunch med ei venninne, hentet femten pakker på posten og nå klokka 21 må jeg jaggu ta bilder av kveldsmaten min. Jeg jobber altså dagen lang. Sukk, det er hardt, men verdt det." Også må de svare på mail og planlegge litt med sponsorene sine da. Og dette tjener de altså hundre tusener av kroner på, hver eneste måned. De tjener mer enn en lege, politimann og brannmann tilsammen.

Ja, de har sikkert et press på prestering. Men det har faktisk vi alle, som arbeider. Men å sette seg inn i et latterlig simpelt regelverk, nei der blir for meget.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det ikke er mer krevende. De kaller å file negler, ha cafe"møter" og å ta bilder av maten sin for jobb. Halvparten av aktivitetene de kaller jobb er for oss andre luksus, som vi kan unne oss innimellom, når vi kan ta oss en dag fri.

Standarden er "I dag har jeg trena, vært på lunch med ei venninne, hentet femten pakker på posten og nå klokka 21 må jeg jaggu ta bilder av kveldsmaten min. Jeg jobber altså dagen lang. Sukk, det er hardt, men verdt det." Også må de svare på mail og planlegge litt med sponsorene sine da. Og dette tjener de altså hundre tusener av kroner på, hver eneste måned. De tjener mer enn en lege, politimann og brannmann tilsammen.

Ja, de har sikkert et press på prestering. Men det har faktisk vi alle, som arbeider. Men å sette seg inn i et latterlig simpelt regelverk, nei der blir for meget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på når den første sykmeldingen pga utbrenthet kommer...

:roll:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...