Gå til innhold

Barnepsykiater: Barn under tre år skal ikke se på skjerm!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av maskineple
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt med måte tenker jeg...

• Liker 3
Skrevet

Dette er rimelig ute på vidda i dagens samfunn. Kanskje hvis du bor på en øde øy uten internett og kabel... og tilhører en sekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TV-titting går utover barns kognitive og sosiale utvikling. Dette er godt dokumentert.

En trenger ikke være hjernekirug for å forstå det!

Anonymous poster hash: efd34...380
  • Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av maskineple
AnonymBruker
Skrevet

Annen forskning viser at unger får høyere IQ av å se på TV. hmmmmmmmmm

Anonymous poster hash: a0410...26b

• Liker 2
Skrevet

Det er forskning både for og imot

Skrevet

Ikke at dere KGere ikke vet dette fra før av da...

:)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/foreldre-og-barn/barnepsykiater-barn-under-tre-aar-skal-ikke-se-paa-skjerm/a/23427225/

Det er mye mye propaganda på tv også.

Mener de å se på tv da eller skjerm generelt?

For hos oss har ikke skjerm (les ipad) svekket utvikling. Det har fremmet utviklingen hos vårt barn.

Alt med måte. Det er selvfølgelig ikke bra om barn ikke gjør noe annet enn å se på tv og spille spill på data og nettbrett. Det er også forskjell på tv programmer og spill. Det finnes mange lærerike tv programmer og spill

AnonymBruker
Skrevet

Lett å bli nærsynt. Ipad er enda verre. Isåfall pass på avstanden og gjør øvelser der man ser bort iblant.

Anonymous poster hash: da37b...3be
AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å konsekvent si at unger ikke burde se på skjermer, så burde det heller tipses om gode spill og tv-programmer som barna kan se på. Det finnes mange lærerrike spill på nettbrett, det har mitt barn lært masse av. Samme med tv. Det handler også om at foreldrene burde være sammen med barna når de spiller, så de kan snakke om hva de ser og gjør i spillet.

Så er det selvfølgelig viktig å sørge for at barna ikke blir sittende med nettbrett/tv i timesvis men har varierte aktiviteter de holder på med i løpet av en dag!!

Anonymous poster hash: ae7ac...a90
AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å konsekvent si at unger ikke burde se på skjermer, så burde det heller tipses om gode spill og tv-programmer som barna kan se på. Det finnes mange lærerrike spill på nettbrett, det har mitt barn lært masse av. Samme med tv. Det handler også om at foreldrene burde være sammen med barna når de spiller, så de kan snakke om hva de ser og gjør i spillet.

Så er det selvfølgelig viktig å sørge for at barna ikke blir sittende med nettbrett/tv i timesvis men har varierte aktiviteter de holder på med i løpet av en dag!!

Helt enig, men jeg har inntrykk at de fleste foreldre tar dette på alvor. Ikke ofte jeg ser barn på 3-4 år eller yngre som holder på med 'skjermer' alene.

Jeg tror barn har bruk for fysisk aktivitet og ser at gode foreldre gir dette til sine barn.

Anonymous poster hash: 0a97b...826

AnonymBruker
Skrevet

Det er godt kjent. Jeg lar ikke mitt barn få noen form for skjermtid, så lenge hun er under tre år. Skjønner ikke andre foreldre, men regner med at de ikke har fulgt med på forskning rundt dette.

Anonymous poster hash: ee97e...ba9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt kjent. Jeg lar ikke mitt barn få noen form for skjermtid, så lenge hun er under tre år. Skjønner ikke andre foreldre, men regner med at de ikke har fulgt med på forskning rundt dette.

Anonymous poster hash: ee97e...ba9

Det er jo nettopp det, at det er ulike resultater. Noen forskning sier det har fordeler, andre ikke. Dermed kan man ikke konkludere, med mindre man lager sin egen konklusjon uavhengig av vitenskapelige undersøkelser. Da har du tydligvis ikke lest all research på feltet.

Anonymous poster hash: 95fcb...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet utvikler seg slik det skal og man får gode tilbakemeldinger fra både barnehage og helsestasjon så syns jeg det er en smule hysterisk å ikke la barnet få spille litt på nettbrett eller se på tv.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...