Gjest Reza08 Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Hva er deres verste opplevelser med NAV? Fortell i vei om dere vil.
Miklo Velka Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Reiser på ferie om en uke, så vet dessverre ikke om jeg rekker det før jeg reiser. 5
Mona_Champagne Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 har skrevet om det før ,men det gjaldt min mor... teller det også ? har hatt dårlige opplevelser, men ikke så fælt som min mor og andre eg kjenner
Gjest Reza08 Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 har skrevet om det før ,men det gjaldt min mor... teller det også ? har hatt dårlige opplevelser, men ikke så fælt som min mor og andre eg kjenner Ja. Du kan godt ta med opplevelser som dine nærmeste har opplevd også.
Mona_Champagne Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 (endret) blir litt copy paste. min mor skilte seg fra sin mann mens hun gikk på AAP endte med hun gikk uten bolig og penger i 4 mnd med en datter på 6 år (far var syk så kunne ikke ha henne, han var manisk depressiv og schizofren) NAV visste ikke selv hva de skulle gjøre eller hvem hun kunne kontakte for få hjelp, de slet visst med utbetalingen hennes når hun skilte seg-usikker hvorfor. De sendte henne på allslags kontorer og satte henne over til forskjellige på tlf å ingen hadde peiling på noen ting- kan si jeg mistet all tillit til dem. det gjør noe med deg å se din mor gråte fordi hun ikke har plass å bo eller penger til mat med barn i tillegg OG dette foregikk i 4 mnd. jeg var 18 da og hadde akkurat flyttet hjemmefra og bodde hos en venninne så kunne jo ikke ta dem inn, angrer den dag i dag på at jeg ikke hjalp eller fikk min far til å hjelpe dem. Endret 31. mars 2015 av Mona_Champagne
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Litt komisk på en måte, men endte nesten med at jeg mistet skoleplassen pga jeg ikke fikk penger fra nav og fikk derfor mye fravær i starten. Null penger til buss, leilighet og skolebøker. Alt pga saksbehandler ikke hadde lest hele vedlegget om tildelt skoleplass. Hun hadde kun lest der jeg stod på venteliste. Ringte inn og spurte hvorfor dette tok lengre tid enn normalt. Nei, jeg hadde jo ikke kommet inn på skole, derfor ikke noe utbetaling. Spurte om hun hadde lest lengre nede på arket hvor jeg hadde markert ut med sånn gul (tusj man bruket for å fremheve). Nei det hadde hun ikke... Hun ble passe flau. Enda på visa jeg fikk penger og fullførte min bachelor.Anonymous poster hash: d2091...5a1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Å få avslag på uføretrygd med grunnlag - spontan bedring kan ikke utelukkes. Jeg har vært alvorlig fysisk syk i 15år og ingen leger eller spesialister har noen gang hørt om spontan bedring med min sykdom. AAP mistet jeg også, fordi jeg er jo ferdig avklart og det utelukkes at jeg noen gang vil være i stand til arbeid. Så da ble det 0 penger på meg. Snille NAV som vet å sparke de som allerede ligger nede Anonymous poster hash: 14fcc...42a 3
Lennhy Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Har heldigvis bare vert borti NAV 1 gang for 8 år siden, fødselspermisjon. Husker det hva en fulltidsjobb å få NAV til å forstå de hadde fått all dokumentasjon de trengte for å utbetale penger. Jeg jobber innen for helsevesenet å hører hele tiden tragiske historier om behandlingen fra NAV men det er alltid 2 sider av en sak. Respekterer også de som jobbe i NAV, de har nok daglige tøffe avgjørelser, jeg hadde aldri hatt hjerte til å nekte noen økonomisk støtte når de virkelig har behov for det.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Jeg var alene med sønnen min som jeg fikk da jeg var 18. Jeg gikk da på skole, og hadde rett på overgangsstønad + diverse. Ikke en eneste gang hadde jeg problemer med hverken utbetalinger eller ansatte på det lokale nav-kontoret.Anonymous poster hash: 4407c...254 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Jeg jobber i nav. Det er et vanvittig system vi har bygd opp i trygdeNorge. Jeg kommer ikke til å jobbe der igjen etter fødselspermisjonen. Jeg orker rett og slett ikke mer, man skal tåle så mye dritt fra brukere, forstår deres frustrasjon, men jeg har dertil krav fra oven som jeg ikke på noen måte kan overprøve. Anonymous poster hash: 28de7...dff
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 En gang i tiden havnet jeg desverre på arbeidsavklaringspenger etter en stygg bilulykke (front mot front på motorvei ) Jeg gikk på denne stønaden i 7 måneder før jeg klarte å begynne i jobb igjen. Det tok meg over 3 år å få pengene utbetalt. Jeg var desverre så dum å flytte i den perioden jeg fikk stønaden, så navkontorene skylte på hverandre. Så jeg endte med å kjøre 2 timer i mellom flere ganger. Tilslutt ringte jeg nav sin servicetelefon hver dag, og spurte etter pengene. Plutselig en dag, fikk jeg snakke med ei dame som tok tak, og dagen etter stod et nav skylte meg på konto. Hadde jeg ikke hatt sparepenger å tære på hadde jeg nok måtte selge hus og bil Anonymous poster hash: a359d...034
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Verste opplevelse? Mine siste 20 år har vel egentlig vært et stort mareritt. Takk og lov for hyggelige saksbehandlere på mitt lokale kontor. Uten dem hadde jeg sikkert ikke orket mer og levd på gata eller tatt mitt liv :/ Kronisk syk. Absolutt ingen mulighet for å klare å jobbe. Saksbehandler på nav, leger, sykehus, spesialister osv støtter meg 100 % Men nav-legen og hovedkontoret har ment at jeg plutselig kan bli frisk og derfor er uføretrygd uaktuelt. Så jeg lever i uvisshet fra år til år. Vet aldri om jeg får støtte, hjelp eller om jeg blir tvunget ut i enda flere arbeidsutprøvinger, jobbsøkerkurs, andre kurs osv som gjør at jeg bare blir enda sykere
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Å få avslag på uføretrygd med grunnlag - spontan bedring kan ikke utelukkes. Jeg har vært alvorlig fysisk syk i 15år og ingen leger eller spesialister har noen gang hørt om spontan bedring med min sykdom. AAP mistet jeg også, fordi jeg er jo ferdig avklart og det utelukkes at jeg noen gang vil være i stand til arbeid. Så da ble det 0 penger på meg. Snille NAV som vet å sparke de som allerede ligger nedeAnonymous poster hash: 14fcc...42a samme fikk min mor. hun ble sykere og sykere pga. flere kroniske sykdommer, men de mente hun måtte jobbe fordi hun ikke ble friskere. Anonymous poster hash: 756dd...a3a
ClosedParadise Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 Er ikke stort imponert over NAV.. De mister søknader, alle mulige slags papirer, og skylder på at det er jeg som har mistet, eller aldri har skrevet disse papirene eller søknadene. De har lang behandlingstid og ikke stort med oppfølging. Men dette er min mening, og noen andre har jeg hørt.
Gjest Chloe87 Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Hadde samtale der da jeg slet med angst. Selvtilliten min var på bånn, så da hjalp det ikke mye at hun var så hyggelig og sa: "Du svarer så fort. Hadde jeg fått deg til jobbintervju så hadde jeg tenkt: hva i all verden er DET her forno!" Så flott å snakke med slike sympatiske mennesker med hjerte på rette plassen når man allerede er på bunnen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 I mitt distrikt ser jeg at de som har blitt permitert nærmer seg grensen for hva de psykisk tåler.... De holdes i lange tider under trusler om ingen dagpenger dersom de ikke skaffer bekreftelse på kroniske sykdommer som utelukker enkelte jobber, om de ikke få tak i stadig nye skjemaer som skal inneholde samme informasjon som de tidligere har sendt inn, og med stadig kortere og kortere frister og med påskriften om at de ikke vil få dagpenger dersom ikke disse nye skjemaene skaffes til veie og bekreftes. Den stadige mistenkeliggjøringen og behovene for å dokumentere alt mellom himmel og jord til en instans som befinner seg f.eks. i Sør Trøndelag driver disse menneskene til randen av deres tålegrense. Jeg ser for meg en økning i selvmordsraten i mitt distrikt den nærmeste perioden fordi folk ikke tåler å leve i usikkerhet og med innstillingen om at de mistenkes for å ljuge og ikke vil få et rødt øre (selv om de faktisk har krav på det). Hvor lenge holder de ut før de ikke holder ut lenger? . Anonymous poster hash: 5b190...917
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #17 Skrevet 1. april 2015 Har også levd i et økonomisk limbo pga NAV. At en NAV ansatt ikke skjønner hva de påfører brukere forteller at det er folk med altfor lav utdannelse med brukerkontakt i NAV.. Det verste var når dattera mi ville utdanne seg, hun er født med en alvorlig hjertefeil. Hun kunne ha fått trygda på dagen, men hun vil ha en utdannelse. Hjertefeilen er dødelig og hun har ikke verdens beste prognoser. Men hun vil ha håpet og har tro på et liv. Hun begynte på studiene og det gikk bra i et år, da trengte hun et halvt års pause pga helsa. Men nei, NAV ville ikke ha noe med dette å gjøre! Hun hadde ingen rettigheter til økonomisk bistand i sine sykeperioder. Den ekle saksbehandleren brølte i telefonen! Jeg har ikke tro på at noen får mer rett av å brøle! Jeg vil helst ikke ha noe som helst med NAV å gjøre, det at dattera mi bare kunne dø siden hun så gjerne vil forsørge seg selv kommer jeg aldri til å glemme. Om hun hadde søkt på uføretrygd hadde alt blitt så mye enklere for dem..... Anonymous poster hash: dfd83...af1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Har også levd i et økonomisk limbo pga NAV. At en NAV ansatt ikke skjønner hva de påfører brukere forteller at det er folk med altfor lav utdannelse med brukerkontakt i NAV.. Det verste var når dattera mi ville utdanne seg, hun er født med en alvorlig hjertefeil. Hun kunne ha fått trygda på dagen, men hun vil ha en utdannelse. Hjertefeilen er dødelig og hun har ikke verdens beste prognoser. Men hun vil ha håpet og har tro på et liv. Hun begynte på studiene og det gikk bra i et år, da trengte hun et halvt års pause pga helsa. Men nei, NAV ville ikke ha noe med dette å gjøre! Hun hadde ingen rettigheter til økonomisk bistand i sine sykeperioder. Den ekle saksbehandleren brølte i telefonen! Jeg har ikke tro på at noen får mer rett av å brøle! Jeg vil helst ikke ha noe som helst med NAV å gjøre, det at dattera mi bare kunne dø siden hun så gjerne vil forsørge seg selv kommer jeg aldri til å glemme. Om hun hadde søkt på uføretrygd hadde alt blitt så mye enklere for dem..... Anonymous poster hash: dfd83...af1 Vi måtte forsørge henne i et halvt år, jeg på uføretrygd og mannen i det offentlige-vi holdt på å kante fullstendig økonomisk. Anonymous poster hash: dfd83...af1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #19 Skrevet 1. april 2015 Min verste opplevelse handler heldigvis "bare" om rotete papirarbeid. Saksbehandler skulle sende henvisning (eller hva det heter) slik at jeg kunne komme ut i arbeidspraksis. 5mnd senere ringte jeg og spurte hvordan søknaden min lå an, da viste det seg at han hadde glemt å sende den Den ble så sendt og jeg skulle høre fra dem innen 2mnd. Men det blir da 5mnd med AAP som kunne vært unngått om det ikke hadde blitt søknadstull. Men på en måte var det kanskje like greit siden jeg ble friskere og friskere i den perioden og kanskje litt bedre rustet for å komme tilbake til arbeidslivet etter den perioden. Anonymous poster hash: 12c67...afd
Gjest Sayuri Skrevet 1. april 2015 #20 Skrevet 1. april 2015 Jeg gikk på dagpenger noen måneder og plutselig så fikk jeg ikke pengene. Jeg ringte for å høre om det har blitt gjort en feil og hvorfor pengene ikke var kommet inn enda. Fikk til svar at jeg ikke hadde møtt opp på et møte de hadde sendt innkalling på i posten, krangler og skylder på meg også bare la hun på da jeg sa at jeg ikke hadde fått noe brev, for jeg hadde ikke fått noen brev. Jeg ringte opp igjen og spurte om det samme og fikk det samme til svar. Så sier jeg at jeg ikke har fått noe brev i posten, han spør om adressa er den og den, jeg bekrefter og står på mitt, har ikke fått noe brev. Han går og dobbeltsjekker på data og etter en stund ser han at det står et brev på meg, men at det ikke er sendt fra nav enda!!! Brevet var altså ikke sendt, det hele var dems feil, men jeg som fikk kjenne på det da de stoppet pengene mine som jeg var avhengig av den lille perioden jeg ikke jobba til mat og regninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå