Gå til innhold

Hvorfor er katter så opptatt av blomster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle katter jeg har hatt har vært veldig interessert i planter og blomster. Den jeg har nå går bort og koser med blomstene hver dag, og småspiser litt på de. Vet jo at det selges kattegress som katter liker, men er det noe spesiell lukt eller noe som er attraktiv for katter som er i blomster?

Anonymous poster hash: f39d5...8bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer her også. Grådig irriterende når jeg har kjøpt fine buketter :( Tenker det kun er fordi de lukter godt jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på det, katten min spiser på alt jeg kjøper av blomster...

Anonymous poster hash: bd114...ec9
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg lurer på hvorfor kattene mine absolutt må stikke nesa ned i det brennende duftlyset....

Anonymous poster hash: 1c069...797
Skrevet

Og jeg lurer på hvorfor kattene mine absolutt må stikke nesa ned i det brennende duftlyset....

Anonymous poster hash: 1c069...797

Det gjorde min også, helt til hun brant av seg værhårene :fnise: Nå går hun ikke i nærheten.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Alle katter jeg har hatt har vært veldig interessert i planter og blomster. Den jeg har nå går bort og koser med blomstene hver dag, og småspiser litt på de. Vet jo at det selges kattegress som katter liker, men er det noe spesiell lukt eller noe som er attraktiv for katter som er i blomster?

Kjøp deg et par eksemplarer av en staude som heter 'kattemynte' eller legevendelrot/valeriana, så tenker jeg du får sett hvor interesserte katter kan være i planter :fnise:

Ja, det er nok duften som er det mest interessante, og også derfor en bukett du bringer med deg hjem som regel skal undersøkes.

Roser er lite interessante, tulipaner er derimot mye mer interessante.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Gjest Løvemunn
Skrevet

Det er jammen sant, katten min elsker også planter, både blomstrende og grønne. Har mange fine bilder av henne mens hun lukter på blomstene :hjerte:

Jeg innbilte meg tidligere at katter instinktivt visste forskjell på giftige og ufarlige planter (de er jo så kloke!), men det gjør de ikke. Så vi kattemødre- og fedre der ute må være obs på hvilke planter vi tar med inn i hjemmet og planter ute i bedet!

AnonymBruker
Skrevet

Tror det mer er at katter liker å tygge på "grønt" for å hjelpe kroppen med å bli kvitt hårballer. Her i huset har vi gitt opp planter, men alle typer grønn salat og agurk er storfavoritter. Glemte en halv pose spinat på kjøkkenbenken for noen dager siden, det første de bare føttene mine møtte neste morgen var ihjeltygget spinat..

Anonymous poster hash: 767be...715

• Liker 1
Skrevet

Aloe vera-plantene mine fikk ihvertfall ikke stå i fred da minstemann kom i hus.

Gamlepus brydde seg aldri, men minsten måtte bortpå og smake litt flere ganger før han endelig lot dem være. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg kikket på plantene og så at det nok en gang hadde kommet små, jevnt plasserte nålemerker i bladene. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det påskeliljene mine som blir kost med hehe. Altså, min katt biter ikke så mye på blomster og slikt, hun koser med de og lukter! Minner meg om Tjuren Ferdinand :)

Skrevet

Nå er det påskeliljene mine som blir kost med hehe. Altså, min katt biter ikke så mye på blomster og slikt, hun koser med de og lukter! Minner meg om Tjuren Ferdinand :)

...som sitter under sin kork-ek och luktar på blommorna! :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...