Gå til innhold

Sjekking på trening - Greit for kvinner, galt for menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake var det en artikkel som ble tatt opp her på KG. Viser til denne.

Etter å ha lest artikkelen trodde jeg først dette var et hysterisk morsomt troll som greide smøre inn så mange fordommer, og hatefulle generaliseringer av menn overhodet mulig i en og samme artikkel.

Men så googlet jeg vedkommende å leste meg litt opp om hu og kom frem til den konklusjonen at vedkommende var ærlig og oppriktig i sine manne-hatende holdning.

Det som skremte meg enda mer var at mange kvinner her på KG sa seg enig i at menn som titter på jenter når de er på treningsstudio er undertrykkende, mannsjåvenistiske halv-aper.

I en av trådene hvor emnet her ble tatt opp kommenterte jeg at "Jeg er å trener ofte, og om det er noen flotte damer på treningsstudio så titter jeg litt og kanskje presser frem et lite smil om blikket møtes" hvorpå ei kvinne her på KG kontret med "hadde du sett på meg å smilet når jeg var på treningsstudio så hadde jeg gått bort til deg å slått deg" og en rekke KG kvinner slang seg på å mente at det var ufyselig og halv-ape oppførsel av meg å se på mennesker av det kvinnelige kjønn på treningsstudio. (hvor halv-apet er det ikke å slå noen pga et blikk? oh the paradox)

Så leser jeg en annen tråd her på KG hvor ei jente sikler over en mann på treningsstudio : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=924555

"Merklig" nok er det ingen som kaller hu en halv-ape eller seksualisert svin? Det er heller ingen som truer med å slå hu fordi hu titter på en mann på treningsstudio? Faktisk slenger flere kvinner seg på med råd om hvordan hu skal fange hennes trenings instruktørs oppmerksomhet?

Hva skjer med at det er helt legitimt for kvinner å sikle over det motsatte kjønn på gymmen mens menn som gjør det er halv-aper, monstre, griser, svin og tapere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å bli lagt merke til på treningssenteret, så lenge det ikke er creepy stirring. Da er det bare ubehagelig.

Anonymous poster hash: 692cd...9ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekking på treningssenter er uakseptabelt i mine øyne. Jeg er der for å TRENE. Leave me alone.

Anonymous poster hash: e1631...431
  • Liker 3
Gjest Reza08
Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=i3HRJ-P_BFU

Skrevet

Jeg liker å bli lagt merke til på treningssenteret, så lenge det ikke er creepy stirring. Da er det bare ubehagelig.

Anonymous poster hash: 692cd...9ff

Alt i moderasjon. Det er generelt sett uhøflig å stirre folk i senk uansett hva motivet er

• Liker 1
Skrevet

Er vel en del jenter som sier de ikke liker å bli sjekket opp fordi de aldri blir sjekket opp. Det med at de er svette, jævlige og har 100% fokus på treningen har jeg i hvert fall ikke noe tro på. Sjeldent jeg ser jenter tar trening seriøst.

• Liker 3
Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg vil ikke bli sjekket opp når jeg trener. Fordi jeg har da verken med min tiara eller glorien :rodmer:

Skrevet

Er vel en del jenter som sier de ikke liker å bli sjekket opp fordi de aldri blir sjekket opp. Det med at de er svette, jævlige og har 100% fokus på treningen har jeg i hvert fall ikke noe tro på. Sjeldent jeg ser jenter tar trening seriøst.

Jeg tror du er inne på noe her. Kvinner som hisser seg opp på KG fordi menn sier de titter på fine damer føler seg kanskje mindreverdige siden ingen menn titter på de?

Så i blindt raseri hamrer de løs på tastaturet med sine fete svette fingre mens de pumper ut manne-hatende innlegg på KG om hvor svin-aktige menn er mens fråden spruter rundt kjeften deres?

Og ja, jeg har også lagt merke til at de fleste jenter jeg ser på treningsstudio ikke trener for helsens skyld, men for å følge trender. Nå er stor rompe inn blandt damer pga Kim Kardash, så nå trener kvinner bare rompe, ikke noe annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en latterlig tråd.

Sitter og klager på at menn blir kritisert, men gjør det samme selv om mindre attraktive kvinner. Ja, klart det er greit å rakke ned på mindre pene kvinner og fremstille dem som sjalu på sine penere medsøstre.

Ja, det er derfor jeg ikke liker stirring eller sjekking på treningssenteret.

Å, nei nå blir jeg ikke lagt merke til her jeg står med mine trange tights mens jeg håper at min flate ræv blir like stor og fin som Kim Kardashian sin.

Når menn ser på de vakre jentene, så prøver jeg å ta noen litt ekstra sexy øvelser og stønner høyt. Pynter meg litt ekstra, men ingen ser på meg.

Ja, dere vet jo at alt som betyr noe her i verden er hvor sexy menn synes jeg er og derfor betaler jeg 550 kroner i måneden.

Trene? Hva er det?

Anonymous poster hash: 73bef...183

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er bra dette blir tatt opp jeg.

Kan godt sjekke/bli sjekket opp på trening. Litt flørt er alltid bra. Snakker gjerne med menn jeg. Normale og greie menn.

Problemet er bare det at de som flørter på senteret ofte er noen selvgode egofjotter. En gang fikk jeg en biseps trøkka opp i nesa. Det gjorde faktisk vondt. Fyren var helt besatt på at jeg skulle se bisepsen hans. Det blir bare dumt. Eller de som skal ta pull-ups rett foran deg. Gjerne i veien for det jeg holder på med, selv om det er mulig å gjøre dette andre steder. Dette er ikke sjekking men show-off. Og det er uaktuelt.

Anonymous poster hash: a327f...a70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde virkelig å engasjere meg i denne problemstillingen og skrive et oppbyggelig svar til deg, men klarte det ikke. Sorry.

Anonymous poster hash: 1b67b...cd2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde virkelig å engasjere meg i denne problemstillingen og skrive et oppbyggelig svar til deg, men klarte det ikke. Sorry.

Fordi du misliker WubWub og du derfor glemmer å se hva han skriver?

Lurer på hvordan reaksjonen på tråden hadde blitt, om HI var skrevet av en AB.

Anonymous poster hash: a327f...a70

Skrevet

For en latterlig tråd.

Sitter og klager på at menn blir kritisert, men gjør det samme selv om mindre attraktive kvinner. Ja, klart det er greit å rakke ned på mindre pene kvinner og fremstille dem som sjalu på sine penere medsøstre.

Ja, det er derfor jeg ikke liker stirring eller sjekking på treningssenteret.

Å, nei nå blir jeg ikke lagt merke til her jeg står med mine trange tights mens jeg håper at min flate ræv blir like stor og fin som Kim Kardashian sin.

Når menn ser på de vakre jentene, så prøver jeg å ta noen litt ekstra sexy øvelser og stønner høyt. Pynter meg litt ekstra, men ingen ser på meg.

Ja, dere vet jo at alt som betyr noe her i verden er hvor sexy menn synes jeg er og derfor betaler jeg 550 kroner i måneden.

Trene? Hva er det?

Latterlig tråd på hvilken måte?

Det jeg tar opp er reelt , og jeg viser til to scenarioer. Et hvor menn titter på jenter på gymmen, og det blir tatt dårlig imot med sjikane om mannsjåvenisme, undertrykking og seksualisering av kvinner, noe mange jenter på KG var enige om.

I scenario to er det ei jente som sikler over trenings instruktøren og KG jentene kommer med råd hvordan denne jenta skal få hans oppmerksomhet på gymmen med tips om å kle seg med utringninger eller gjennomsiktig tights (her seksualiserer da vitterlig kvinner seg selv så hvorfor klage på at menn også seksualisererer de?).

Hva skjer med at det er greit for kvinner men ikke menn å bli fascinert av det motsatte kjønn på gymmen?

Når kvinner ikke vil ha blikk sier de "menn er noen griser. når jeg er på treningsstudio er jeg der for Å TRENE, ikke FOR Å BLI GLODD PÅ.", men for de er tydligvis helt greit å glo på menn om de er flotte å se på.

Dette er jo toppen av hykleri

Skrevet (endret)

Det er stor forskjell på ett koselig smil eller småprat, og slibrige komentarer og nistirring.

Det er som regel de samme folka der når jeg trener, og man slår gjerne av noen ord ettersom at man møtes ofte. Å det er jo bare koselig.

Men det som er mindre koselig er da man opplever at noen sitter på rekka bak en på spinning, og tydelig snakker om en.

Har selv opplev to menn som satt å pratet om meg. Kom komentarer som: Utsikten i dag var ikke dum. Skulle likt å testa den baken der. Lurer på hvor villig hun er.

Tok tingene mine, og skulle flytte meg. Å da sier han ene: Ups, tror hun hørte oss.

Svarte litt kvast tilbake at: Ja, døv er jeg ikke.

Sånn oppførsel er ikke greit verken av men eller damer. Å damer kan være like ille.

Endret av MissPierce
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du misliker WubWub og du derfor glemmer å se hva han skriver?

Lurer på hvordan reaksjonen på tråden hadde blitt, om HI var skrevet av en AB. Anonymous poster hash: a327f...a70

Nei, synes bare det var vanskelig å engasjere seg i temaet. Så det kan være forskjell på hva som er greit for kvinner og menn og hvordan de behandles? Ok. Shocking.

Menn kan gå alene hjem sent på natta og slipper å bli befølt, de kan ha sex med så mange de vil uten å få lav status, de kan sitte bredbent hvor som helst, de blir ikke bedt om å bake kake til foreldremøter, de blir ikke spurt om barneplaner på jobbintervju. Men dessverre blir de i enkelte sammenhenger stemplet som sleske griser om de prøver å sjekke en pen kvinne i treningstights.

Kvinner slipper unna med baksnakking og intriger, kan ikke slås uansett hva de selv gjør, tror den ultimate smerterskel måles i fødsel, kan få gå hjemme forever etter at de har fått barn og tar det som en selvfølge at mannen skal forsørge henne. Men hun kan derimot sikle over menn i boleposisjon uten å bli stemplet som ekkel.

Merk: Skulle den siklende kvinne pule bolemannen, vil resultatet være helt annerledes enn om bolemannen pulte nevnte kvinne. Dette til orientering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig tråd på hvilken måte?

Det jeg tar opp er reelt , og jeg viser til to scenarioer. Et hvor menn titter på jenter på gymmen, og det blir tatt dårlig imot med sjikane om mannsjåvenisme, undertrykking og seksualisering av kvinner, noe mange jenter på KG var enige om.

I scenario to er det ei jente som sikler over trenings instruktøren og KG jentene kommer med råd hvordan denne jenta skal få hans oppmerksomhet på gymmen med tips om å kle seg med utringninger eller gjennomsiktig tights (her seksualiserer da vitterlig kvinner seg selv så hvorfor klage på at menn også seksualisererer de?).

Hva skjer med at det er greit for kvinner men ikke menn å bli fascinert av det motsatte kjønn på gymmen?

Når kvinner ikke vil ha blikk sier de "menn er noen griser. når jeg er på treningsstudio er jeg der for Å TRENE, ikke FOR Å BLI GLODD PÅ.", men for de er tydligvis helt greit å glo på menn om de er flotte å se på.

Dette er jo toppen av hykleri

Vel, hvis temaet er så viktig for dere, så kan dere la være å dra inn stygge jenter og rakke ned på disse. I andre tråder er det masse sutring over at en som stygg mann blir behandlet dårlig, mens i andre sitter de og rakker ned på stygge jenter.

Går an å diskutere uten å være ufin. Det er også vanskelig å ta deg seriøst slik som du oppfører deg på forumet.

Hvem har sagt at det ikke er greit? Trekker fram to tråder som bevis på at det er slik.

Dessuten er det forskjell på småprat,blikk, smil og det å stirre, komme med slibrige kommentarer og være påtrengende.

Jeg viser temmelig godt at jeg ikke er interessert, så jeg synes jeg har lov til å si at jeg vil være i fred når jeg trener.

Dessuten var vel ikke hun i den tråden med spinninginstruktøren interessert i å kle seg sexy for å få hans oppmerksomhet. Altså var det ikke noe seriøst ved det at noen foreslo det, og ingen som har seksualisert seg selv.

At noen gjør det er greit, men det forsvarer ikke de som oppfører seg som idioter mot folk som ikke er interessert. Gjelder uansett kjønn forresten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er stor forskjell på ett koselig smil eller småprat, og slibrige komentarer og nistirring.

Det er som regel de samme folka der når jeg trener, og man slår gjerne av noen ord ettersom at man møtes ofte. Å det er jo bare koselig.

Men det som er mindre koselig er da man opplever at noen sitter på rekka bak en på spinning, og tydelig snakker om en.

Har selv opplev to menn som satt å pratet om meg. Kom komentarer som: Utsikten i dag var ikke dum. Skulle likt å testa den baken der. Lurer på hvor villig hun er.

Tok tingene mine, og skulle flytte meg. Å da sier han ene: Ups, tror hun hørte oss.

Svarte litt kvast tilbake at: Ja, døv er jeg ikke.

Sånn oppførsel er ikke greit verken av men eller damer. Å damer kan være like ille.

Er helt enig med innlegget ditt. For min del er det helt innafor å sende et par blikk eller smil til noen man syntes har et behagelig utseendet. Det er også helt greit å slå av en prat med noen man liker. Treningsstudio er jo på mange måter også en sosial arena hvor man har anledning til å komme i kontakt med mennesker som deler samme interresser.

I andre land er det nok mer vanlig at fremmede prater med hverandre og vi har lite kultur for det her i Norge og det syntes jeg er trist. Jeg har jo opplevd selv at flere har innledet en dialog med meg på gymmen men da gjerne innvandrere, de virker litt mer sosialt åpne. Hu ene kom bort til meg en dag å lurte på om jeg hadde peiling på trening å spurte om litt tips og triks, det endte med at vi begynte trene sammen etterhvert. Sånt er hyggelig !

Vi mennesker er jo sosiale dyr og det er helt naturlig å utveksle blikk eller bli fysisk attraktert av en flott kropp så jeg syntes det er leit at menn blir stemplet som griser og tapere om vi titter av kvinner, mens i kvinnens hode er det helt legitimt at de selv sikler og glor. "do as i say, not as i do".

Kommentarer som du opplevde derimot er helt uakseptabelt og vitner om umodenhet og mangel på respekt av omverden. det er ekkelt å sitte komme med slike slibrige kommentarer bak ryggen på noen. det er også frekt å stirre andre i senk eller ni-glo på pupper/rompe.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Gjest Fotballen
Skrevet

Du vet..Kvinner skal ha lov til alt. Menn er noen svin uansett hva de gjør for noen kvinner.. Bare å gi faen i sånne. Jeg ser på de jeg vil ser, og jeg blir glodd på selv av kvinner. Skal jeg liksom gå bort å slå de ned for de stirrer på meg når jeg trener? Nei. Så frekk er jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Vel, hvis temaet er så viktig for dere, så kan dere la være å dra inn stygge jenter og rakke ned på disse. I andre tråder er det masse sutring over at en som stygg mann blir behandlet dårlig, mens i andre sitter de og rakker ned på stygge jenter.

Går an å diskutere uten å være ufin. Det er også vanskelig å ta deg seriøst slik som du oppfører deg på forumet.

Hvem har sagt at det ikke er greit? Trekker fram to tråder som bevis på at det er slik.

Dessuten er det forskjell på småprat,blikk, smil og det å stirre, komme med slibrige kommentarer og være påtrengende.

Jeg viser temmelig godt at jeg ikke er interessert, så jeg synes jeg har lov til å si at jeg vil være i fred når jeg trener.

Dessuten var vel ikke hun i den tråden med spinninginstruktøren interessert i å kle seg sexy for å få hans oppmerksomhet. Altså var det ikke noe seriøst ved det at noen foreslo det, og ingen som har seksualisert seg selv.

At noen gjør det er greit, men det forsvarer ikke de som oppfører seg som idioter mot folk som ikke er interessert. Gjelder uansett kjønn forresten.

Du er nesten nødt til å forholde deg til hva som blir sagt i denne tråden og ikke hvordan en person oppfører seg i andre tråder. Det er argumentene som skal diskuteres, ikke personen.

Selv om du kanskje ikke liker meg så betyr ikke det at argumentene eller meningene mine er feil.

Og den "ufinheten" var satt på spissen, men det er en teori. En teori som går ut på at det muligens er jenter som har mindreverdighetskomplekser som blir sinte på nett når de hører om hvor mange blikk damer får når de er ute, men ikke opplever noen blikk selv. Så kanskje de i sjalusi og smålighet prøver projisere sitt eget dårlig selvbilde over på andre ved å stemple folk som griser og halv-aper?

Men som sagt, det er bare en teori og spekulasjon. Det er ingen sannhet.

Og ja, det er helt lov å si man ikke er interessert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...