Gå til innhold

Qazi Hussein Ahmed til Norge!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Til sist bestemte Erna Solberg at den ytterliggående pakistanske politikeren/fundamentalisten Qazi Hussein Ahmed skal få komme til Norge, etter at det har vært en smule diskusjon om dette.

Hensynet til ytringsfriheten var avgjørende, samt at man ikke vurderer besøket som noen sikkerhetsrisiko.

Norge, denne gang ved Erna, har altså tenkt selv, og ikke fulgt Nederlands/Belgias tidligere nei til samme mann.

Samtidig gir Erna Solberg klar beskjed om at mannen har holdninger som hun absolutt ikke har respekt for, og hun oppfordrer både muslimer og andre til å protestere mot det han står for.

Jeg synes dette er glimrende. Dersom man skal oppmuntre fundamentalister, i tillegg til faktisk å gi fundamentalistene gode argumenter, er det riktig å stenge grensene. Gjennom å vise i praksis at toleranse og ytringsfrihet er verdier som vi i Norge setter høyt, uavhengig av hvem som ytrer seg, viser vi at kommunikasjon er en bedre og mer farbar vei enn fastlåste, "tause" konflikter.

Jeg synes det er smått pinlig at Carl I Hagen, som selv gjemmer seg bak ytringsfriheten når han hetser Muhammed, alle hans gjerninger og alt hans vesen, plutselig mener at den samme ytringsfriheten ikke skal gjelde for "motstanderne." Det kan ha noe å gjøre med at FrP har tradisjon for å ekskludere meningsmotstandere, men i et demokrati som Norge hører ikke slik dobbeltmoral hjemme!

I dag er Erna Sjefen over alle Sjefer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... og jeg er aldeles enig med deg.

En eller annen smart mann, om det var Oscar Wilde eller Rousseau eller noen andre husker jeg ikke, sa noe sånt som at "jeg er fundamentalt og fullstendig uenig med deg, men jeg vil gi mitt liv for å forsvare din rett til å si det.

Heia Erna.

Skrevet
... og jeg er aldeles enig med deg.

En eller annen smart mann, om det var Oscar Wilde eller Rousseau eller noen andre husker jeg ikke, sa noe sånt som at "jeg er fundamentalt og fullstendig uenig med deg, men jeg vil gi mitt liv for å forsvare din rett til å si det.

Heia Erna.

:Nikke:
Gjest Anonymous
Skrevet
"jeg er fundamentalt og fullstendig uenig med deg, men jeg vil gi mitt liv for å forsvare din rett til å si det."

Jeg vet heller ikke hvem som sa det, men akkurat dét sitatet er freedom of speech i et nøtteskall!

Det jeg har fått presentert av Qazi Hussein Ahmeds meninger står for meg som helt motbydelig. På samme måte som enkelte her inne, både utstøtte gjester og faste brukere, forfekter meninger og fordommer som er tilsvarende motbydelige i motsatt retning. Eller...egentlig i samme retning, men med motsatt bakgrunn i religion og/eller "kultur."

Uansett skal man respektere disse menneskenes rett til å være utagerende motbydelige, nettopp for å vise at vi praktiserer de verdiene vi sier at vi står for. Er man stolt og sikker på det man selv mener, må man samtidig respektere andres rett til å ta feil...

:wink:

Gjest Valhalla
Skrevet

Skulle ønske jeg var i Oslo så jeg kunne organisere en liten demonstrasjon mot krypet

Gjest Anonymous
Skrevet
Skulle ønske jeg var i Oslo så jeg kunne organisere en liten demonstrasjon mot krypet

...det betyr at du også aksepterer ytringsfriheten som prinsipp, altså?

Forresten tror jeg nok det vil bli arrangert noe i Oslo uansett hvor du måtte være.

Gjest Valhalla
Skrevet
Der var du' date=' ja.[/quote']

Har du ventet på meg :-)

Gjest Den utstødte
Skrevet

Les interview med en av hans "følgesvenner" som kjenner ham godt:

http://www.media-watch.org/articles/0999/306.html

Our motto is Constant Jihad. The idea is to keep Pakistan in a

constant state of Jihad all the time. Qazi's vision is that

Pakistan will be center of the new Islamic Empire that

stretches from Burma to Afghanistan and from Srilanka to

Tajikistan including Kashmir.

Til toss for at de ikke holder noen ting hemmelig, tillater vi dem å komme hit.

Skrevet
Til toss for at de ikke holder noen ting hemmelig' date=' tillater vi dem å komme hit.[/quote']

Ja. For etter menneskerettighetene (som vi her hjemme bekjenner oss til, selv om han ikke nødvendigvis gjør det) er han i sin fulle rett til å uttrykke sin overbevisning.

Det er ikke noe galt i å la ham komme hit, det er ikke opp til oss å sensurere meningsytringer. La oss bare håpe at folk i Oslo har vett til å demonstrere mot meningene hans når han er her.

Skrevet

Ved å la han komme til Norge har vi også større mulighet til å vise hva vi synes om han. Blant annet gjennom demostrasjoner o.l

Å nekte han å komme til landet kan føre til at han tror vi er redd han, og på den måten gi han mere makt en vi ønsker.

Gjest Den utstødte
Skrevet

Ikke bare vi i Norge har grunn til å være redd ham og det system han representerer. Hele Europa har gunn til det. Holland og Belgia har som kjent nektet ham innreise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...