Fru.SP Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Jeg trenger virkelig noen råd. Jeg har alltid vært veldlig aktiv og glad i å trene, men etter nyttår har jeg begynnt for fullt. trener 4-6 dager i uken, en god del styrke. Har fått hjelp med kostholdsplan som ligger på rundt 1600 kalorier til dagen. Vekta mi har stått bom stillt siden dag en. Men NÅ...har jeg faktiskt gått opp nesten 4 kg!!!!!!!!! Jeg blir så lei meg og sint at alt raser for meg. jeg blir rett og slett ulykkelig av å ikke nå mine mål når jeg jobber så knallhardt. Hva skal jeg gjør??? Jeg er 170 og veier nå 73,8 kg. hun som har hjulpet meg med kostholdsplanen sier jeg bare må være tålmodig, men jeg syns det er horribelt å ikke rikke seg siden 4 januar...og heller ha gått opp 4 kg. hilsen håpløs og lei frue
FitnessIna Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 (endret) Det kan være hormonelt, at du går opp i vekt, og det kan være vann. Jeg vil også si at 1600kcal på 4-6økter i uken, når du er 170, virker som alt for lite mat. Jeg vil anbefale å øke 100kcal i uken til minst 1800kcal, og ligge på det en stund. Hvordan trener du? Hvordan er aktivitetsnivået ditt ellers(jobb og hverdag)? Stresser du mye? Endret 31. mars 2015 av FitnessIna
Fru.SP Skrevet 31. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2015 Jeg føler ikke jeg kan spise mer, noen dager er jeg så mett hele dagen at det er ubehagelig. Jeg trener mye styrke hjemme med vekter og egen kroppsvekt. 1-2 dager trener jeg på jobben til mannen min som har eget studio. da blir det tredemølle, styrkeaperater o.l. hverdagen er jeg noe aktiv, men kunne nok vært litt bedre. om jeg stresser...ja kjenner vell til tider i det siste at noe ikke stemmer helt i toppen. om det er vann hvordan blir jeg kvitt det?? er flink å jogge på vår/sommertid, men bor på en plass hvor det ikke er noe fristene å jogge på vinteren.
FitnessIna Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Du spiser ikke nok bare fordi du er mett. Jeg spiste meg mett og gikk ned til 47kg på mine 165cm i fjor - jeg var også mett hele tiden, så det har ikke noe sammenheng. Stress kan også gjøre at du legger på deg - mitt tips er å slappe av. Spis litt mer enn det du gjør nå, som sagt mener jeg at du hvertfall bør gå opp til 1800kcal. Spis gjerne varer med mye kcal som metter lite - et par nøtter, eventuelt nøttesmør, og litt avocado, så er du lett oppe i 100kcal ekstra hver dag. Vann er det egentlig ikke noen spesiell måte å kvitte seg med - men drikker du nok? Kroppen kan holde ekstra vann om du ikke får i deg nok væske.
Fru.SP Skrevet 31. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2015 ok. da skal jeg prøve å gå opp litt i kalorier. og drikke mer vann... takk for hjelp..:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå