AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Hvorfor sover katter så mye? Katten min sover hele dagen og helt til kvelden før han vil ut og er ute hele natten. Dette varierer selvsagt, men ofte er det slik. Hvorfor sover de så mye? Anonymous poster hash: 10c4e...274
Capricorn Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Fordi de skal være uthvilt til jakt. Rovdyr sover mye for å ha maks energi til jakten. De kan ikke bruke den opp på annet. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Du har ikke lest deg opp på kattedyr? Vil anbefale deg å lese deg litt opp. Katter er nattdyr, og kan sove opptil 18 timer om dagen, for så å være veldig aktive på natten med jakt ol. Anonymous poster hash: 94308...53c
Minya Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Du har ikke lest deg opp på kattedyr? Vil anbefale deg å lese deg litt opp. Katter er nattdyr, og kan sove opptil 18 timer om dagen, for så å være veldig aktive på natten med jakt ol. Anonymous poster hash: 94308...53c Huskatter er ikke nattdyr, men skumringsdyr. De er mest aktive like før og etter soloppgang og solnedgang. De fleste kattedyr er heller ikke nattaktive, men det er noen få store kattedyr som utelukkende sover på dagtid og er våkne stort sett hele natta. De aller fleste kattedyr sover dypt bare fire-seks timer i døgnet, men de slumrer gjerne i tolv til seksten timer per døgn og er lys våkne i en fire-fem timers tid totalt. 3
Gjest Lille-pus Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 (endret) Yepp, katter er jegere som jager i skumringen (det tror jeg de fleste som har katt kjenner til... "Miiiiiaaaauuuu"...klokken er 04:45 på morgenen og "JEG VIL UT, NÅ!" Dessuten er de sprintere, for de dyr de jager er raske så det nytter ikke å slite dem ut i et maraton i åpent lende. Eksplosjonsartede bevegelser er energikrevende, og krever oppladning (les: mat og søvn). Katten er en perfekt konstruert liten jeger. Endret 31. mars 2015 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Katten sover både dag og natt. Han er som regel inne om natten hvor hun sover. Slipper han ut før jobb og slipper han inn når jeg kommer hjem. Da sover han som regel eller slumrer. Anonymous poster hash: 63c4e...db2
Portvinpiken Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Hvorfor sover katter så mye? Katten min sover hele dagen og helt til kvelden før han vil ut og er ute hele natten. Dette varierer selvsagt, men ofte er det slik. Hvorfor sover de så mye? Anonymous poster hash: 10c4e...274 Der har du svaret :-). Katter sover om dagen og er ofte våken om kvelden/natten. De har snudd litt opp-ned på døgnet i forhold til oss... Katter er dessuten et av de dyrene som sover aller flest timer i døgnet, og er de mest forsket på når det gjelder søvn og dyr. Finnes antagelig endel om du googler katter og søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå