AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Ca 3 mnd etter at de har flyttet så står det igjen noe drit, hvor lenge må vi oppbevare det?? Anonymous poster hash: ff8ff...a68
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Om leietakere har levert nøkkel regnes de som flyttet, og da skal de faktisk ta med seg alt. Hadde aldri godtatt at det sto igjen ting når vi gikk gjennom leiligheten... Kast det Anonymous poster hash: 540af...33a 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Om leietakere har levert nøkkel regnes de som flyttet, og da skal de faktisk ta med seg alt. Hadde aldri godtatt at det sto igjen ting når vi gikk gjennom leiligheten... Kast det Anonymous poster hash: 540af...33a Fikk ikke gå igjennom leiligheten da de stakk av.. da kastes det med god samvittighet. Anonymous poster hash: ff8ff...a68
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Fikk ikke gå igjennom leiligheten da de stakk av.. da kastes det med god samvittighet. Anonymous poster hash: ff8ff...a68 Da hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for å kaste eller selge gjenstander r****** satte igjen for å si det slik Anonymous poster hash: 540af...33a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Svaret står veldig klart i Lov om husleieavtaler (husleieloven), https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17 (får ikke laget lenke på mobilen). Vil anbefale deg å sette deg godt inn i denne når du leier ut, både for din el og leietakers del. § 10-4 Etterlatt løsøre sier: "Finnes det i husrommet etterlatt løsøre som må antas å tilhøre leieren eller noen i leierens husstand, skal utleieren for leierens regning ta hånd om dette. Rent skrot kan likevel kastes umiddelbart. Medfører omsorgsplikten arbeid, kan utleieren kreve en rimelig godtgjørelse for dette. Utleieren skal så vidt mulig skriftlig oppfordre leieren til å hente løsøret. Utleieren kan holde løsøret tilbake inntil kostnadene med oppbevaringen dekkes eller betryggende sikkerhet stilles. Utleieren kan selge løsøret for leierens regning dersom kostnadene eller ulempene med oppbevaringen blir urimelige, eller dersom leieren venter urimelig lenge med å betale kostnadene eller med å overta løsøret. Er det grunn til å tro at salgssummen ikke vil dekke salgskostnadene, kan utleieren i stedet rå over tingen på annen hensiktsmessig måte."Anonymous poster hash: c7984...3a5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Svaret står veldig klart i Lov om husleieavtaler (husleieloven), https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17 (får ikke laget lenke på mobilen). Anonymous poster hash: c7984...3a5 Den gjorde visst det automatisk Anonymous poster hash: c7984...3a5
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Send dem en sms der du gir dem meget kort frist til å hente tingene sine. F.eks til 8. april. Hvis de svarer hysterisk at det er for kort frist så har du dem og kan kreve dem for kostnader med oppbevaring og flytting. Hører du ingenting kan du trygt kaste/selge og trekke fra i depositum for eventuelle kostnader med å få det bort.
Snorkfrøken_ Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Har du prøvd å kontakte tidligere leieboer? Jeg tenker at når det har stått der så lenge, så er h*n/de ikke så veldig interessert i å beholde tingene som står igjen. Hvis jeg hadde vært i din situasjon, så hadde jeg ringt/ sendt sms å spurt før jeg kasta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå