Gå til innhold

Treningsnarkoman og livredd for treningsfri

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er blitt treningsnarkoman. Elsker å trene, føler jeg MÅ trene hver dag, hvis ikke greier jeg ikke å slappe av, spise, og være fornøyd med meg selv.

Sist jeg hadde fridag fra fysisk aktivitet, var for tre måneder siden. Siden da har jeg vært i fysisk aktivitet hver dag. Det har vært løping eller ellipse hver dag, pluss styrketrening. Kun fem dager har jeg ikke vært på gymmet, og da har jeg gått på ski eller gått fottur istedet.

Fra og med torsdag, til og med søndag, har jeg en avtale om at jeg skal ha treningsfri. Jeg må venne meg av å måtte være fysisk aktiv. Lære meg å slappe av. Men jeg gruer meg så innmari. Vet at dette kommer til å være de vanskeligste dagene på lenge. Jeg er nødt til å gjøre det på denne måten, da ingenting annet jeg har prøvd har funket.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men generelt søker jeg vel litt medfølelse eller støtte… Føler jeg står ovenfor min største utfordring på kjempelenge. Vet det høres sykt ut, men håper noen kan forstå meg.

Anonymous poster hash: 8a321...06b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres lenge ut å være fire dager uten trening når du ikke en gang klarer èn. Jeg ville heller satset på å ha f.eks en fridag i uka fremover, og så fulgt med om verden raser sammen eller om både den og din fysiske form faktisk består om du tar deg en dag fri. Så kan du øke gradvis derfra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres lenge ut å være fire dager uten trening når du ikke en gang klarer èn. Jeg ville heller satset på å ha f.eks en fridag i uka fremover, og så fulgt med om verden raser sammen eller om både den og din fysiske form faktisk består om du tar deg en dag fri. Så kan du øke gradvis derfra.

Det er slik jeg må gjøre det. Har prøvd alt annet, men jeg klarer det ikke. Så nå må jeg bare ta fire dager fri. Mulig det er litt drastisk, men slik er det når man er så avhengig som jeg er. Må kutte på dagen, ikke gradvis. Har en avtale om dette.

Skrevet

Hva mener du med å kutte på dagen, du skal jo trene igjen? Vil det være lettere for deg å ta fire dager fri fra trening enn en dag fri?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med å kutte på dagen, du skal jo trene igjen? Vil det være lettere for deg å ta fire dager fri fra trening enn en dag fri?

Jeg skal ha treningsfri fra og med torsdag til og med søndag. Får ha en eller to korte rolige gåturer. Dette er en avtale jeg har.

Fra neste uke får jeg trene mandag og tirsdag, så fri onsdag og torsdag. Så skal jeg trene igjen fredag, fri lørdag, og trene søndag. Må bare "sjokkstarte" litt i begynnelsen, slik at f.eks. setter pris på at jeg slipper å gå så lenge uten trening neste uke.

• Liker 1
Skrevet

Ah, ok, da ser jeg. Vel, lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ah, ok, da ser jeg. Vel, lykke til! :)

Tusen takk :)

Litt av greia at jeg tar disse fire dagene nå, er vel at jeg skal på hytta, og derfor ikke har gymmet tilgjengelig. Slik er det lettere å holde seg unna - Jeg har jo rett og slett ikke mulighet til å dra dit.

Håper det blir dårlig vær, så jeg kan sitte inne med god samvittighet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...