AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Stort sett alle anbefalinger sier 3 ganger. Er snakk om gammelt stuegulv som et slipt ned, men gubben var ikke fornøyd med 3 og lakket det 7 ganger. Er det slik at jo flere ganger, jo bedre, eller kan det være negativt?Anonymous poster hash: 7a734...5d1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Tja. Jeg kan egentlig bare se for meg et par ting som kan gå galt: at lakken blir så tykk at gulvet føles klebete, eller at den gulner eller sprekker (særlig om du har gulvvarme). Om gubben ikke pusset mellom strøkene er det antagelig også en viss sjanse for at de øverste lagene flakker av. Men antagelig går det fint. Og alt avhenger av lakktype. Anonymous poster hash: dbe0d...9c8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Tror jeg lest en plass at 7-8 tynne lag var best for å lakke møbler. Men som regel var det ikke nødvendig med mer enn 3-4.Anonymous poster hash: 014e0...dcd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Barneskolen jeg gikk på hadde mange rom med tregulv som ble lakket hver sommer når det var ferie. Jeg tror bygget var fra rundt 1920, og jeg gikk der på 80-tallet. Jeg husker at om jeg la meg ned på gulvet på høsten når gulvet var blankt og nylakket, og kikket nedover i lakklagene, fikk jeg skikkelig "akvariefølelse". Der var det mange lag med lakk. Poenget mitt er: Nei, det skader ikke å ha mange lag lakk så lenge jobben er skikkelig gjort. Anonymous poster hash: 08b41...364
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 På slipt eller nytt gulv er det anbefalt minimum 3 strøk, og helst 5. Så jeg tror det går meget bra med mannen din sine 7 strøk Anonymous poster hash: 20405...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå