Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #41 Del Skrevet 25. august 2004 Min alder er irrelevant i denne sammenhengen' date='jeg har lest og interesert meg for innvandring siden jeg var 15.[/quote'] Bare lest det du liker da, tipper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 25. august 2004 #42 Del Skrevet 25. august 2004 Var det noen som nevnte avsporing av debatten? Det finnes 20.000 madrassaer i Pakistan. Pensum er Islam. Punktum. Bistandsministeren syntes det var et fint tiltak og vil støtte disse. Hvor Gjest har fått norsk pensum fra ved disse skoler vil vi gjerne vite. HRSkritikken synes jeg vi tar i en annen tråd. Norske skoler i utalndet er opprettet for at barn av foreldre som i en periode jobber i utalndet skal få norsk pensumplan. Pakstanske barns foreldre bor i Norge, barna får koranundervisninmg i Pakistan. Disse barna lærer ikke norsk, eller noe om norske forhold. Når de kommer tilbake til Norge er de fullislamiserte og kan betraktes som førstegenerasjosnsinnvandrere. Alle intergreringstiltak er bortkastet. Intergrasjon for muslimer er like uaktuelt som demokrati. Les koranen og forsøk å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 25. august 2004 #43 Del Skrevet 25. august 2004 Når millioner fra Midtøsten/Asia velger å forlate hjemlandet for å finne lykken i Europa, er det da ikke merkelig at de ikke ønsker at barna skal bli Europeiske? Nei, det er ikke det minste merkelig. De er muslimer og de har til nå ikke blitt intergrert som f.eks. indere eller andre. Her er fortsettelsen på Gjenoppdragelsesreisene. http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=301154/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 25. august 2004 #44 Del Skrevet 25. august 2004 Jihad, terrorisme, madrassaer, atomvåpen + kommentarer i samme artikkel. http://www.jihadwatch.org/archives/002961.php Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #45 Del Skrevet 26. august 2004 Intergrasjon for muslimer er like uaktuelt som demokrati. Les koranen og forsøk å forstå. Toleranse for utstøtte er like uaktuelt som anvendt intellekt. Les Donald og forsøk å forstå før leggen blir brun i alles påsynm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #46 Del Skrevet 26. august 2004 Min alder er irrelevant i denne sammenhengen' date='jeg har lest og interesert meg for innvandring siden jeg var 15.[/quote'] Meningene dine er forsåvidt mer irrelevante enn alderen, hvis man skal være ærlig. Samtidig er det vel en sammenheng, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #47 Del Skrevet 26. august 2004 Var det noen som nevnte avsporing av debatten? Det finnes 20.000 madrassaer i Pakistan. Pensum er Islam. Punktum. Bistandsministeren syntes det var et fint tiltak og vil støtte disse. Hvor Gjest har fått norsk pensum fra ved disse skoler vil vi gjerne vite. HRSkritikken synes jeg vi tar i en annen tråd. Norske skoler i utalndet er opprettet for at barn av foreldre som i en periode jobber i utalndet skal få norsk pensumplan. Pakstanske barns foreldre bor i Norge, barna får koranundervisninmg i Pakistan. Disse barna lærer ikke norsk, eller noe om norske forhold. Når de kommer tilbake til Norge er de fullislamiserte og kan betraktes som førstegenerasjosnsinnvandrere. Alle intergreringstiltak er bortkastet. Intergrasjon for muslimer er like uaktuelt som demokrati. Les koranen og forsøk å forstå. Jeg ser gjerne en link hvor det påvises norsk bistand til 20.000 koranskoler i Pakistan. Forøvrig er det ikke ukjent for utvandrede foreldre å sende sine barn til hjemlandet for kortere eller lengre periode for å lære om kulturen - det gjelder uansett om det er nordmenn eller muslimer. Forøvrig er det mange nordmenn som lar barna gå på norske skoler i utlandet uavhengig om de bare er utreiste for en periode, eller er fastboende i det landet. Hvordan hadde vi likt det om pakistanere hadde opprettet egne pakistanske skoler her i Oslo, hvor undervisningen foregikk på urdu? Vi må ikke være så forferdelige selvgode.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 26. august 2004 #48 Del Skrevet 26. august 2004 Selvfølgelig finansierer ikke Norge alle 20 tusen skolene. Innslaget om Frafjord Johnsons besøk i Pakistan var på TV for et års tid siden. Mulig at utenlandsnordmenn sender barna hjem for å gå på skole i Norge. Det er jo i Norge de skal bo når foreldrene kommer hjem.Det er forskjell på norsk pensum i Norske skoler og 10 års tvungen opphold på madrassa i Pakistan. Er du ikke kjent med Urtehagen skole, drevet av Trond Ali Lindsatd. (konkurs) Kjenner du ikke til koranskolen i Calmeyersgt? Tydelig vis ikke. Er vi selvgode fordi vi stiller oss kritiske til at norske statsborgere ikke får undervisning i Norsk, Engelsk, Historie, Matte, Samfunnsfag osv. for å kunne fungere i Norge. I stedet får de en grundig innføring i Koranen på arabisk. Et språk de ikke forstår. Hvilken planet bor du på? Vet du noe som helst om madrassaer? Har du sett videoen? Barn ned til 5 års alder sitter på kne i timesvis på gulvet i en lang bygning og pugger koranen. Kan de ikke leksen vanker kjeppen. Hvorfor tror du arbeidledigheten blandt pakistanere i Norge er på 15%? Kan det ha noe med kvalifikasjoner å gjøre. Foreldrenes tilknytning til hjemlandet og kvaliteten på utdannelsen i Pakistan skaper en ny og stor underklasse. Les hvilken språkbeherskelse som demonstreres på www.desi.no , og ikke minst hvilke holdninger som kommer til syne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #49 Del Skrevet 26. august 2004 Selvfølgelig finansierer ikke Norge alle 20 tusen skolene. Innslaget om Frafjord Johnsons besøk i Pakistan var på TV for et års tid siden. Altså var det bare tull, ettersom du ikke finner noe å henvise til. Mulig at utenlandsnordmenn sender barna hjem for å gå på skole i Norge. Det er jo i Norge de skal bo når foreldrene kommer hjem.Det er forskjell på norsk pensum i Norske skoler og 10 års tvungen opphold på madrassa i Pakistan. Jeg snakker ikke om nordmenn som skal hjem, men som bor i utlandet, og ofte har doble statsborgerskap. De sender barna på norsk skole for at de skal lære seg norsk språk og norsk kultur. Selv om man flytter til utlandet så syntes de fleste nordmenn det er viktig å lære barna sine norsk språk og norsk kultur. Selvfølgelig er det forskjell på pensum - jeg er ikke noen talsmann for koranskoler eller lignende. Vi må uansett ha forståelse for at pakistanere og andre innvandrere har ønske om at barna skal lære urdu og endel kultur fra hjemlandet. Er du ikke kjent med Urtehagen skole, drevet av Trond Ali Lindsatd. (konkurs) Kjenner du ikke til koranskolen i Calmeyersgt? Tydelig vis ikke. Joda, men dette er private skoler. Jeg snakker om at det ble opprettet skoler med støtte fra den pakistanske stat i Norge. Ville dette være greit for deg? Er vi selvgode fordi vi stiller oss kritiske til at norske statsborgere ikke får undervisning i Norsk, Engelsk, Historie, Matte, Samfunnsfag osv. for å kunne fungere i Norge. I stedet får de en grundig innføring i Koranen på arabisk. Et språk de ikke forstår. Hvilken planet bor du på? Vet du noe som helst om madrassaer? Har du sett videoen? Barn ned til 5 års alder sitter på kne i timesvis på gulvet i en lang bygning og pugger koranen. Kan de ikke leksen vanker kjeppen. Nei, vi kan godt være kritiske til dette - og det er jeg enig i. Uansett må man ha litt perspektiv på saken og være løsningsorientert. Vi må ha forståelse for at de ønsker å lære barna urdu, samtidig som vi kan stille krav om at de har de andre fagene som inngår i norsk pensum. Norske barn i utlandet får undervisning i norsk på norske skoler, mens de som regel lærer landets språk i tillegg. Forskning viser at tospråklige barn stiller sterkere enn de som bare har ett språk. Hvorfor tror du arbeidledigheten blandt pakistanere i Norge er på 15%? Kan det ha noe med kvalifikasjoner å gjøre. Foreldrenes tilknytning til hjemlandet og kvaliteten på utdannelsen i Pakistan skaper en ny og stor underklasse. Les hvilken språkbeherskelse som demonstreres på www.desi.no , og ikke minst hvilke holdninger som kommer til syne. Jeg tror det er en rekke faktorer som gjør at arbeidsledigheten er så høy som den er blant innvandrere, og det er ikke så enkelt at det skyldes foreldrenes tilknytning til hjemlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firegirl Skrevet 26. august 2004 #50 Del Skrevet 26. august 2004 Er ikke den eneste som mener det burde vært folkeavstemning om vi ønsket å bytte ut populasjonen eller ikke. Vi driver da ikke å bytter ut populasjonen, vi har minst innvandring i Europe nesten. For noe tull!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. august 2004 #51 Del Skrevet 26. august 2004 Vi driver da ikke å bytter ut populasjonen, vi har minst innvandring i Europe nesten. For noe tull!! Kom tilbake når du vet hva du snakker om little girl. Samtidig kan du ta en titt på innvandring til de europeiske land og se om påstanden din holder vann. Dessuten er jeg opptatt av Europa som helhet ikke bare Norge. Husk også at Innvandring må sees i forhold til folketall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #52 Del Skrevet 26. august 2004 Vi driver da ikke å bytter ut populasjonen, vi har minst innvandring i Europe nesten. For noe tull!! Det var dette hun skrev, Valhalla. Tidligere har vi vist deg, og du har akseptert, at dine formuleringer i beste fall er en matematisk umulighet. Trenger man i tillegg repetere for deg at strømmen av dem du ikke liker er bortimot halvert i forhold til i fjor? Bare korttidshukommelse er litt lite å stole på hvis du har tenkt å skaffe deg vekttall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. august 2004 #53 Del Skrevet 26. august 2004 Det er på ingen måte en umulighet. Se hvor mye det har vokst bare på 30 år med såkalt restriktiv innvandringspolitikk. Den halveringen kan fort snu hvis man får et innvandringsliberalt parti ved makten. Husk min gode mann at familiegjenforeningen er en snøballeffekt grunnet at mønstrene med å hente en mann/kvinne i f.eks pakistan ikke ser ut til å endre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #54 Del Skrevet 26. august 2004 . Den halveringen kan fort snu hvis man får et innvandringsliberalt parti ved makten. ...og hva har vi i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. august 2004 #55 Del Skrevet 26. august 2004 Vi har et halvhjertet forsøk på å forhindre innvandring. De fleste partier har nå sett denne nødvendigheten (Unntatt SV RV og Venstre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #56 Del Skrevet 26. august 2004 Interessant virkelighetsbeskrivelse, skal huske den til de senere trådene du starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. august 2004 #57 Del Skrevet 26. august 2004 Pipi pip pip,har du noe bedre å komme med? Det politiske Norge har snudd ganske grundig i spørsmålet om innvandring,det er derfor vi nå ser tiltak som begrenser den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #58 Del Skrevet 26. august 2004 Så flott, da! Du forstår det, lille hvite venn, at tidene forandrer seg. Oppegående mennesker, partier, organisasjoner etc. forandrer seg med tiden. Andre står på sitt til lenge etter at det motsatte er bevist. Oppegående som du er, ser du altså at å skifte ut populasjonen ikke er aktuell politikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. august 2004 #59 Del Skrevet 26. august 2004 Vi har kjøpt oss dyrebar tid det er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #60 Del Skrevet 26. august 2004 Bra! Det betyr med andre ord at det er på sin plass med en unnskyldning til Firegirl, som du forsøkte å gi en bøtte med kjeft da hun påpekte det du akkurat har innrømmet... Du er nå søt også, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå