Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #21 Skrevet 25. august 2004 Ikke at meg så hardt' date=' ta meg mykt. Kommer det noen svar på mine spørsmål??[/quote'] Du har kommet med en rekke påstander uten noen som helst fundering i fakta. Du påstår Norge gir bistand til opprettholdelse av 20.000 "koranskoler" Så henviser du til HRS, som er en organisasjon med et relativt frynsete rykte. De har vært i Pakistan og besøkt 1 (en!) skole hvor det angivelig finnes skandinaviske barn. OG det viktigste de har funnet ut er at skolen har dårlig standard, og barna "ser underernærte ut". Forøvrig er det helt vanlig at norske barn går på norsk skole i utlandet - dette er skole med tilskudd fra den norske stat, hvor man følger norsk skoleplan. Når det gjelder å opprette slike i Pakistan er man sevfølgelig mot dette - da det koster for mye. Lenge leve dobbeltmoralen...
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #22 Skrevet 25. august 2004 Så henviser du til HRS, som er en organisasjon med et relativt frynsete rykte. Litt på siden kanskje, men har du linker som kan konkretisere denne relativen?
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #23 Skrevet 25. august 2004 Litt på siden kanskje, men har du linker som kan konkretisere denne relativen? Tja, etter at flere av HRS store "sannhetsvitner" gikk ut og fortalte hvordan de hadde blitt manipulert til å fremme en spesifikk agenda for organisasjonen. Om jeg ikke tar feil var det hele 7 av de mest profilerte "sannhetsvitnene" deres som sammen hadde protestert mot HRS metoder. Bidrar neppe til å styrke HRS kredibilitet.
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #24 Skrevet 25. august 2004 Tja, etter at flere av HRS store "sannhetsvitner" gikk ut og fortalte hvordan de hadde blitt manipulert til å fremme en spesifikk agenda for organisasjonen. Om jeg ikke tar feil var det hele 7 av de mest profilerte "sannhetsvitnene" deres som sammen hadde protestert mot HRS metoder. Bidrar neppe til å styrke HRS kredibilitet. Prater du om saken hvor hrs og deres talskvinne fikk medhold i PFU?
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #25 Skrevet 25. august 2004 Prater du om saken hvor hrs og deres talskvinne fikk medhold fra PFU? Stemmer det. HRS klaget VG inn for PFU. VG hadde, som vanlig, gått ganske langt i å antyde en del sammenhenger som ikke var bevist. Det endrer ikke det faktum at de fleste av HRS sannhetsvitner føler seg presset/manipulert av organisasjonen. Da HRS er en organisasjon som primært jobber med å hjelpe innvandrerkvinner vil jeg si dette svekker deres troverdighet.
Gjest Valhalla Skrevet 25. august 2004 #26 Skrevet 25. august 2004 Nei det er tull. Disse kvinnene tok selv kontakt med organisasjonen.
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #27 Skrevet 25. august 2004 Da HRS er en organisasjon som primært jobber med å hjelpe innvandrerkvinner vil jeg si dette svekker deres troverdighet. Mener du hjelpeorganisasjoner som kirkens nødhjelp prater med svekket troverdighet når de rapporter om problemer i land de jobber i?
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #28 Skrevet 25. august 2004 Mener du hjelpeorganisasjoner som kirkens nødhjelp prater med svekket troverdighet når de rapporter om problemer i land de jobber i? Om Kirkens Nødhjelp hentet frem "sannhetsvitner" som skulle fortelle om situasjonen, og det i ettertid ble kjent at de hadde manipulert/lurt disse - ja, da hadde det svekket deres troverdighet.
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #29 Skrevet 25. august 2004 Om Kirkens Nødhjelp hentet frem "sannhetsvitner" som skulle fortelle om situasjonen, og det i ettertid ble kjent at de hadde manipulert/lurt disse - ja, da hadde det svekket deres troverdighet. Hvordan har de blitt manipulert i HRS-saken? Mitt inntrykk er at kvinnene har fortalt noe videre de ikke ønsket å fortelle, eller at de trodde de ville få en oppfølging i etterkant, ikke at det var feilaktige opplysninger de kom med.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #30 Skrevet 25. august 2004 Hvordan har de blitt manipulert i HRS-saken? Mitt inntrykk er at kvinnene har fortalt noe videre de ikke ønsket å fortelle, eller at de trodde de ville få en oppfølging i etterkant, ikke at det var feilaktige opplysninger de kom med. Ut fra det de selv forteller, og jeg ser ingen grunn til å betvile det, skal HRS ha vært svært agressive i å få disse jentene til å fortelle mer enn de selv ønsket. I ettertid har de, som du påpeker, fått dårlig oppfølging. Informasjonen i seg selv var ikke feilaktig så vidt jeg vet. Når de som HRS har som målsetning å hjelpe sitter igjen og føler seg misbrukt, da mener jeg det åpenbart kan stilles spørsmålstegn ved virksomhetens kredibiltet.
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #31 Skrevet 25. august 2004 Ut fra det de selv forteller, og jeg ser ingen grunn til å betvile det, skal HRS ha vært svært agressive i å få disse jentene til å fortelle mer enn de selv ønsket. I ettertid har de, som du påpeker, fått dårlig oppfølging. Informasjonen i seg selv var ikke feilaktig så vidt jeg vet. Når de som HRS har som målsetning å hjelpe sitter igjen og føler seg misbrukt, da mener jeg det åpenbart kan stilles spørsmålstegn ved virksomhetens kredibiltet. Men ikke nødvendigvis grunn til å betvile deres sannhetsgehalt.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #32 Skrevet 25. august 2004 Men ikke nødvendigvis grunn til å betvile deres sannhetsgehalt. Nei, ikke direkte. Men jeg stiller generelt spørsmålstegn ved deres etikk. De tar seg også betalt av media for å "formidle" kontakt med de jentene som er "misbrukt".
Gjest Valhalla Skrevet 25. august 2004 #33 Skrevet 25. august 2004 Skal jeg være ærlig tolker jeg organisasjonen som motstander mot innvandring. Det er fint med organisasjoner som setter fokus på problemene noen av våre folkevalgte har lagt på oss. Merkelig at en slik samfunnsomveltning aldri ble gjenstand for folkeavstemning,det er en større sak enn eu medlemskap i min mening
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #34 Skrevet 25. august 2004 Merkelig at en slik samfunnsomveltning aldri ble gjenstand for folkeavstemning' date='det er en større sak enn eu medlemskap i min mening[/quote'] Du er vel en av de få som mener det. Dine meninger vil nødvendigvis ikke føre til folkeavstemninger.
Gjest Valhalla Skrevet 25. august 2004 #35 Skrevet 25. august 2004 Er ikke den eneste som mener det burde vært folkeavstemning om vi ønsket å bytte ut populasjonen eller ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #36 Skrevet 25. august 2004 Er ikke den eneste som mener det burde vært folkeavstemning om vi ønsket å bytte ut populasjonen eller ikke. Neida. Jeg tipper du kjenner et par andre også, og da er det jo nesten en slags majoritet...
Gjest Valhalla Skrevet 25. august 2004 #37 Skrevet 25. august 2004 Sett at vi gikk tilbake til 1960-vi viste dem hvordan Oslo hadde fått over 20% innbyggere fra fjerne folkeslag. Vi viste dem kriminalstatistikkene. Vi viste dem et Norge på vei mot selvutslettelse. Tenker det hadde blitt noen store øyer. Eldre i dag husker fortsatt landet før masseinnvandringen. Derfor er også de eldre mer motstander enn den yngre garde som har blitt pumpet full av propaganda fra de kom i barnehagen om det multikulturelle felleskap.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #38 Skrevet 25. august 2004 Sett at vi gikk tilbake til 1960-vi viste dem hvordan Oslo hadde fått over 20% innbyggere fra fjerne folkeslag. Vi viste dem kriminalstatistikkene. Vi viste dem et Norge på vei mot selvutslettelse. Tenker det hadde blitt noen store øyer. Eldre i dag husker fortsatt landet før masseinnvandringen. Derfor er også de eldre mer motstander enn den yngre garde som har blitt pumpet full av propaganda fra de kom i barnehagen om det multikulturelle felleskap. Folk ville synes at de fargerike fellesskapet var helt OK, men de ville nektet å tro at det fantes PC'er, mobiler og større og billigere TV'er. Dessuten ville de nok nektet å tro at kunnskapsløse 21-åringer med ordbruk de selv husket fra omtrent 20 år tidligere brukte "de eldre" som misforstått alibi. Bortsett fra dét, er tanken god...
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #39 Skrevet 25. august 2004 Sett at vi gikk tilbake til 1960-vi viste dem hvordan Oslo hadde fått over 20% innbyggere fra fjerne folkeslag. Vi viste dem kriminalstatistikkene. Vi viste dem et Norge på vei mot selvutslettelse. Tenker det hadde blitt noen store øyer. Eldre i dag husker fortsatt landet før masseinnvandringen. Derfor er også de eldre mer motstander enn den yngre garde som har blitt pumpet full av propaganda fra de kom i barnehagen om det multikulturelle felleskap. En statistisk undersøkelse viser faktisk at antall barnefødsler økte med storkebestanden i en engelsk by. Sikkert noen som tror at barna kom med storken av den grunn. Er du en av dem, eller hopper du på de enkelste tolkningen kun i situasjoner hvor de underbygger dine idéer? Når, eller hvis, du kommer lenger opp i studiene vil du mest sannsynlig bli introdusert til statistikk. Der vil du lære noe om korrelasjon og kausalitet. Det ene medfører nødvendigvis ikke det andre. Men dette er vel bare noe du lærer av en professor og da er det nok ikke sant.
Gjest Valhalla Skrevet 25. august 2004 #40 Skrevet 25. august 2004 Min alder er irrelevant i denne sammenhengen,jeg har lest og interesert meg for innvandring siden jeg var 15.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå