Gjest Valhalla Skrevet 27. august 2004 #101 Del Skrevet 27. august 2004 Morderator slår til igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 27. august 2004 #102 Del Skrevet 27. august 2004 Dette er flisespikkeri. De europeiske folkeslag vil bli i undertall i flere av nasjonene innenfor europas grenser og tar man med det muslimske Tyrkia vil muslimer bli i flertall innenfor Europas grenser,ifølge teorien. Hva er problemet, spør jeg? Du sier alle tyrkerne vil holde seg i Tyrkia, så hva er problemet? Hva vil dette føre til, annet til statistiske endringer i trosspørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 27. august 2004 #103 Del Skrevet 27. august 2004 Morderator slår til igjen Pia H og alkoholavgifter er aktuelle saker på disse sidene. Dessverre bare å godta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #104 Del Skrevet 27. august 2004 Det kan aldri være galt å presentere sannheten. Vi kan ikke bli redde for tall noen ikke liker. Erfaring viser at sannheten som regel kommer frem. det viser seg også at dette jevner seg ut etter noen år. Østby sa på demografiseminaret at de fleste innvandrergrupper etter 20 år i et nytt land beveger seg ned mot samme nivå som resten av befolkningen. Det er de nye som kommer til som holder fødselstallene på et høyt nivå. Og som vi har påpekt endel ganger tidligere; tallet på asylsøkere er halvert i år sammenliknet med i fjor, og ingenting tyder på at utviklingen snur. Når det kommer færre nye ser vel du også at "problemet" ditt ikke er noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. august 2004 #105 Del Skrevet 27. august 2004 Hva er problemet, spør jeg? Du sier alle tyrkerne vil holde seg i Tyrkia, så hva er problemet? Hva vil dette føre til, annet til statistiske endringer i trosspørsmål? Nei du misforsto. Det jeg mente var at innvandrende Tyrkere ville holde seg for seg selv i sin gruppe og ikke blande seg med de andre innvandrer gruppene. Dermed ikke nødvendigvis ha så stor innvirkning på andre gruppers islam. Du vet at de forskjellige lands innvandrere har forskjellige moskeer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. august 2004 #106 Del Skrevet 27. august 2004 Du vil kanskje kommentere artikkelen frykten for tallene også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 27. august 2004 #107 Del Skrevet 27. august 2004 Nei du misforsto. Det jeg mente var at innvandrende Tyrkere ville holde seg for seg selv i sin gruppe og ikke blande seg med de andre innvandrer gruppene. Dermed ikke nødvendigvis ha så stor innvirkning på andre gruppers islam. Du vet at de forskjellige lands innvandrere har forskjellige moskeer? Åja, så de 100 mill muslimer eller no i Tyrkia vil jo selvfølgelig flytte til resten av Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. august 2004 #108 Del Skrevet 27. august 2004 Åja, så de 100 mill muslimer eller no i Tyrkia vil jo selvfølgelig flytte til resten av Europa. Eh hæ,hva skal du frem til her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 27. august 2004 #109 Del Skrevet 27. august 2004 Eh hæ,hva skal du frem til her. Den største folkgruppen i din skremmselspropoganda er muslimene i Tyrkia. Det er der de fleste vil være, mente jeg, og skjønte ikke problemet ditt med at vi plutselig ville få mange muslimer i Europa. Hva er faren for deg og meg? Eller mener du at tyrkerne som har tilhold i Tyrkia vil oversvømme resten av Europa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. august 2004 #110 Del Skrevet 27. august 2004 Nei,i grunn er det bare interesant. Selvsagt når de blir med i eu kan man forvente noen millioner. Det viser allikevel hvor europa er på vei,et muslimsk kontinent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 27. august 2004 #111 Del Skrevet 27. august 2004 Nei,i grunn er det bare interesant. Selvsagt når de blir med i eu kan man forvente noen millioner. Det viser allikevel hvor europa er på vei,et muslimsk kontinent Europa blir ikke et muslims kontinent hvis 70 prosent holder til i det ene hjørnet, og resten sprer seg over resten. Statistisk kan man prate om et flertall muslimer (hvis det hadde vist seg å bli tilfelle), men om det har en praktisk betydning for deg og meg er en annen ting. Og når det største flertallet av dem er moderate og vestlig orienterte, skjønner jeg ikke helt problemstillingen. Kan forstå problemet fra kirkers ståsted, men ikke fra ståstedet til oss sekulariserte borgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 27. august 2004 #112 Del Skrevet 27. august 2004 mmm sånn sett har du riktig. Det er svært usannsynlig at det blir flertall i de vestlige europeiske land i slutten av århundre,det vil ta lenger tid. Jeg ser allikevel for meg kulturell konflikt i europa før den tid mellom alle de ulike folkegrupper og religioner. Europa har god erfaring med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 28. august 2004 #113 Del Skrevet 28. august 2004 Litt på siden kanskje, men har du linker som kan konkretisere denne relativen? Klart de har frynsete rykte. De tilber den franske revolusjon og er mot religion. Du kan ikke holde på sånn hvis du skal hjelpe innvandrere som opplever overgrep. Man må ha respekt for deres kultur, deres religion. Man må forstå at ikke alle muslimer er fundamentalister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå