Gå til innhold

Skrive tekstmeldinger på gata

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så irriterende med de valsende, overstressa menneskene som går stressende rundt i byen (jeg ble faktisk gått på idag også). Der går de med mobilen og taster og taster og er helt i sin egen verden, driter i alt annet rundt dem. Skal de gå inn på t-banen, bussen, trikken (you name it), skal man helst svare på en melding, fortsatt i sin egen verden, før man gidder å lette på bakdelen for å gå, isteden for å gå museskritt og lage en diger kø utenfor.

Jaaaaaada, vi digger disse mobiltider. :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal aldri gjøre det mer *angrende* :wink:

Skrevet

:o Å gå på noen kan man være uheldig å gjøre uansett. At du som startet denne tråden irriterer deg over det, så blir jo det ditt problem. Har du ikke annet å henge deg opp i?

:ler: Folk må få lov til å gjøre det vist de vil. Så kan du få lov å gjøre det du vil, ganske enkelt. Så vist man skal gå rundt å irritere seg over den minste ting, så hadde vi fått liv full av irritasjon. :-)

Skrevet

Jeg skriver meldinger på gaten om jeg har behov for det. prøver å ta hensyn til andre da, men det kan vel skje at jeg går langsomt. Og så? Det hender da ellers også at jeg går i mine egne tanker! Gamle mennesker går også gjerne langsomt. Barnevogner sperrer veien, venninner fire i bredden på et fortau er heller ikke så lett å komme forbi...

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har tastet på gata mange ganger. Men har enda aldri gått på noen. Det går jo an å kikke lit framover innimellom tastingen for å se hvor man går da. Ser ikke helt problemet i det du, trådstarter, skriver.

Skrevet

Jeg skriver sms mens jeg går, står, sitter og det hender jeg ringer mens jeg sykler.

Så lenge jeg har kontrollen, så får det være ditt problem om det irriterer deg at jeg går beveger meg langsommere av den grunn.

Nei, jeg har det ikke med å gå på folk.

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg har tastet på gata mange ganger. Men har enda aldri gått på noen. Det går jo an å kikke lit framover innimellom tastingen for å se hvor man går da. Ser ikke helt problemet i det du' date=' trådstarter, skriver.[/quote']

Det er fordi du, i likhet med meg, er en hensynsfull meldings-skriver. Ikke alle som er det.

Skrevet

Jeg skriver så og si aldri på gaten, for jeg glemmer som oftest å dra med meg mobilen :ler:

Skrevet
...Barnevogner sperrer veien' date=' venninner fire i bredden på et fortau er heller ikke så lett å komme forbi...[/quote']

Jeg irriterer meg gjerne over dette og jeg da, ihvertfall visse perioder i måneden.... :ler:

Når man går tre-fire stykk i bredden på ett fortau og det kommer EN motgående person, er det ikke vanlig høflighet at de tre-fire slipper forbi den ene? Jeg har begynt å skjønne at det ikke er det, for det er søren meg sjeldent noen gidder. Det er ikke bare en gang jeg har blitt presset ut i trafikert vei eller i buskene fordi disse bare valser av gårde!!

Og at man har barnevogn som kan sperre er jo så, men er det ikke vanlig høflighet å i det minste FORSØKE å gjøre klar en passasje for de som skal forbi? begynner å skjønne at jeg der også tar feil, for det er søren meg så altfor mange ganger det skjer at de bare står der å ser dumt på deg når du stopper opp rett i ryggen på dem... :roll:

og folk som overhode ikke ser seg for, slik at jeg må gå slalom fordi det alltid er jeg som må flytte meg for folk... lurer av og til på om jeg synes jeg?

Skrevet

Aline skrev:

og folk som overhode ikke ser seg for, slik at jeg må gå slalom fordi det alltid er jeg som må flytte meg for folk... lurer av og til på om jeg synes jeg?

:Nikke: skriver under på den.

Skrevet

Jeg skriver melding når jeg spaserer. Men jeg skriver uten å kikke på telefonen, så jeg har aldri opplevd å kræsje inn i noen...

Gjest Anonymous
Skrevet
:o Å gå på noen kan man være uheldig å gjøre uansett.

Tja, hvis man har med seg øyene sine opp, og ikke nistirrer på mobilen, unngår man faktisk å gå på folk. Rart, ikke sant?

At du som startet denne tråden irriterer deg over det' date=' så blir jo det ditt problem.[/quote']

Kanskje det er mitt problem, og hvis du blir så irritert over at jeg irriterer meg over slike "bagateller", skjønner jeg ikke hvorfor du svarer i denne tråden.

Må nok skuffe deg akkurat nå. :sjarmor:

Gjest Colubra
Skrevet

hender iblandt at jeg skriver meldinger mens jeg går, men jeg senker ikke farten for det (tror jeg har høyere gjennomsnittsfart enn 99% av befolkningen), og jeg har aldri gått på noen. Derimot har jeg nesten blitt gått på endel ganger av folk som plutselig snur 180 grader og begynner å gå før hodet kommer rundt og oppdager at jeg faktisk er foran dem :roll:

Skrevet

Har ikke problemer med det.

Har heller ikke behov for å se på mobilen for å skrive sms, kun når jeg skal lete igjennom nummer lista for å finne riktig person å sende til.

Jeg irriterer meg ikke over mobiltelefoner, har aldri gjort det.

Skrevet

Skriver hvor jeg vil..

klarer å se opp og rundt meg fordet. :) (nei dæven så flink)

Skrevet

Skriver ofte sms mens jeg går, men det betyr ikke at jeg støter i folk og ikke ser meg for. syns forresten det er mer irriterende med folk som med vilje dytter hardt borti deg med skulderen og går videre :evil:

Skrevet

:ler::ler: Kjenner meg igjen. Jeg MÅ svare på den meldingen. Jeg MÅ lese gjennom hva jeg skrev før jeg sender den og jeg MÅ redigere den så den blir perfekt!

Og det MÅÅÅÅ jeg gjøre NÅÅÅ !!

Skrevet

Jeg kan nok irritere meg over dette jeg også.

Jeg synes igrunnen de der mobil greiene har tatt helt av. Man snakker og skriver og knipser bilder i hytt og pine. Folk går rundt og ser ut som om de har øreverk der de går og tar seg til øret *ler*. Eller man kan begynne å lure på om noen er smårare der de står og snakker høyt med seg selv - til man ser at de har handsfree.

Jeg synes det ser litt sløvt ut jeg. Liksom at man ikke kan greie seg uten den mobilen, må- bare må ha den i hånden. :roll::ler:

Akk ja, den er nok kommet for å bli, og jeg har mobil selv. Og ja, det hender jeg må svare en sms mens jeg går, men da prøver jeg å gå slik at jeg ikke er i veien for noen. har ennå ikke gått på noen - DET hadde vært flaut tror jeg. (Men jeg har nesten gått på noen lyktestolper da, like flaut :oops: )

Mobiler lenge leve, men ta nå hensyn iallefall da :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...