Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble kjent for et halvt år siden nå. Han hadde da nylig kommet ut av et forhold, og var ikke helt over henne. Han tok masse initiativ til å snakke over meldinger, inviterte meg på besøk og vi ble fort kjent. Når han ble kjent med meg slettet han bilder på nettet av han og henne, og han sluttet å holde kontakten med henne. Dette var vel et tegn på at han var litt interessert? Vi besøkte hverandre flere ganger, men det skjedde aldri noe fysisk mellom oss - vi bare flørtet med ord. Men på fest endret det seg. Første gangen holdt vi bare hender og koste med hverandre, andre gangen kysset vi og den tredje gangen ble han med hjem til meg og vi hadde sex. Han har sagt ifra om at om han begynner å føle noe for meg, kommer han til å overse følelsene - da han er veldig redd for å bli såret og ikke klar for noe nytt forhold. Han gir mye komplimenter, vi snakker sammen hele tiden og om alt mulig. Sist gang jeg var hos han endte det med at vi hadde sex edru, og vi koset og pjusket på hverandre hele dagen. Jeg har fått følelser for han, og tenker på dette hele tiden. Jeg vil så gjerne at han skal bli min, men hva er sjansen? Vi er på en måte enige om at det bare er sex og at vi skal stoppe om en av oss får følelser, men jeg vil ikke si fra om det. Jeg vil at han skal åpne øynene og tørre å føle noe. Kanskje han innser det når han mister meg? Jeg vet faktisk ikke..

Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns han virker ganske feig. Han har sex med deg, men sier han vil overse evt. følelser som dukker opp. Han er tydelig såret over eksen og sier selv han ikke er klar for et forhold. Da tenker du du har to alternativer.

1) Si at du er interessert og er villig til å vente litt, men hvis det er uaktuelt for han å utforske følelsene sine så er det heller ikke aktuelt for deg å sette livet ditt på vent for han.

2) Gå videre.

Anonymous poster hash: af94e...106
Gjest made4u
Skrevet

Ut fra hva du skriver så virker det som at han ikke er for interessert og at han ser på deg som en midlertidig flørt og bruker deg som trøst, hadde han virkelig følt at du var det helt store så hadde han vært villig til å satse mer og han hadde ønsket at følelser skulle oppstå hos begge dere.

Det er dessverre intet du kan gjøre for å få han mer interessert, for enten er det der eller det er det ikke, for meg virker det som at du er bra nok for han for en periode men han ønsker seg ei annen for å gå hele løpet om du fatter...

Brutalt ærlig svar dette, men slik ser jeg situasjonen for din del...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg undres over hvordan reaksjonen din ville blitt om han prøvde å fortelle deg at han ikke er interessert i deg på den måten, jeg. Om han ikke ønsket å være i noe forhold med deg, men også ikke var spesielt interessert i noe annet med deg heller.

Hvordan hadde du reagert? I stedet for å høre, forstå og respektere det han sier, vil du heller avvise alt han sier og mener og prøve å finne triks og tips for å få ham til å begynne å like deg sånn likevel?

Anonymous poster hash: e5e22...4fd

Skrevet

Jeg undres over hvordan reaksjonen din ville blitt om han prøvde å fortelle deg at han ikke er interessert i deg på den måten, jeg. Om han ikke ønsket å være i noe forhold med deg, men også ikke var spesielt interessert i noe annet med deg heller.

Hvordan hadde du reagert? I stedet for å høre, forstå og respektere det han sier, vil du heller avvise alt han sier og mener og prøve å finne triks og tips for å få ham til å begynne å like deg sånn likevel?

Da ville jeg kuttet kontakten med han. Jeg vurderer å kutte kontakten helt, fordi hele greia bare gjør meg vondt. Og nå som jeg har begynt å føle ganske mye for han, er jeg redd det eskalerer enda mer. Derfor lurer jeg på nå også om jeg bare skal kutte kontakten helt.

Skrevet

Ut fra hva du skriver så virker det som at han ikke er for interessert og at han ser på deg som en midlertidig flørt og bruker deg som trøst, hadde han virkelig følt at du var det helt store så hadde han vært villig til å satse mer og han hadde ønsket at følelser skulle oppstå hos begge dere.

Det er dessverre intet du kan gjøre for å få han mer interessert, for enten er det der eller det er det ikke, for meg virker det som at du er bra nok for han for en periode men han ønsker seg ei annen for å gå hele løpet om du fatter...

Brutalt ærlig svar dette, men slik ser jeg situasjonen for din del...

Tusen takk for at du er helt ærlig :) Det gjør såklart vondt å høre, men det får så være.. Kanskje jeg bare bør få han ut av livet mitt? Det er tungt, men jeg vil ikke være håpløst forelska i all evighet heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg kuttet kontakten med han. Jeg vurderer å kutte kontakten helt, fordi hele greia bare gjør meg vondt. Og nå som jeg har begynt å føle ganske mye for han, er jeg redd det eskalerer enda mer. Derfor lurer jeg på nå også om jeg bare skal kutte kontakten helt.

Jaha? Du vet at det er sykelig enkelt å påstå noe når en ikke har noen intensjoner om å gjøre det..?

Uansett, det høres ikke ut som dette går helt slik som du tenkte, og jo mer du holder fast på det håpet, jo større blir fallhøyden for det håpet ditt. Og det er derfor det gjør vondt, fordi du har håp om at dette skal ordne seg og gå fint til slutt.

Men si meg, hvordan er innsikten din i menneskers følelser egentlig? Om de ikke står helt til forventningene, hva kan egentlig gjøres med følelsene da?

Skrevet (endret)

Jaha? Du vet at det er sykelig enkelt å påstå noe når en ikke har noen intensjoner om å gjøre det..?

Uansett, det høres ikke ut som dette går helt slik som du tenkte, og jo mer du holder fast på det håpet, jo større blir fallhøyden for det håpet ditt. Og det er derfor det gjør vondt, fordi du har håp om at dette skal ordne seg og gå fint til slutt.

Men si meg, hvordan er innsikten din i menneskers følelser egentlig? Om de ikke står helt til forventningene, hva kan egentlig gjøres med følelsene da?

Wow, så nedlatende du skulle være da. Jeg er 19 år? Er det ikke meningen at jeg skal faile og lære? Min innsikt i menneskers følelser er god på enkelte områder, og ikke så god på andre områder. Dette handler om erfaring. Jeg har da ikke påstått noe annet?

Endret av Meg12345
  • Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

For meg virker det som om han er såret og lei seg over at han ikke kan få den han i utgangspunktet ønsker seg, han trenger nærhet, og det får han av deg. Og det er det han mener med: Om noen av oss begynner å få følelser må vi si stopp.

Skrevet

For meg virker det som om han er såret og lei seg over at han ikke kan få den han i utgangspunktet ønsker seg, han trenger nærhet, og det får han av deg. Og det er det han mener med: Om noen av oss begynner å få følelser må vi si stopp.

Ja, tror kanskje jeg også. Og om det er tilfellet tør han såklart ikke å innrømme det, selv om jeg har spurt et par ganger. Skjønner at jeg rett og slett sikkert bare er en rebound og at vi burde avslutte det. Det som gjør meg usikker er at han sliter med seg selv for tiden, og han snakker mye med meg om det. Påpeker ofte hvor glad han er i meg, og han er alltid giret på å møte meg uavhengig av om han "får seg noe" eller ikke.

Gjest gjestvest
Skrevet

Selvfølgelig er han glad i deg når du tar vare på ham gjennom en svært tung tid. Han er gira på å møte deg: Du er plastret på såret. Du er den som får det vonde til å gå vekk.

Men han har vært tydelig på at det ikke skal være noe mer. Om du synes han uttrykker seg utydelig ville bedt om en pause. La ham bli ferdig med sitt: sørge alene.

Det er kun på denne måten du kan finne ut om han bruker deg for nærhet for å komme over henne, eller om det er noe der å satse videre på.

Skrevet

Selvfølgelig er han glad i deg når du tar vare på ham gjennom en svært tung tid. Han er gira på å møte deg: Du er plastret på såret. Du er den som får det vonde til å gå vekk.

Men han har vært tydelig på at det ikke skal være noe mer. Om du synes han uttrykker seg utydelig ville bedt om en pause. La ham bli ferdig med sitt: sørge alene.

Det er kun på denne måten du kan finne ut om han bruker deg for nærhet for å komme over henne, eller om det er noe der å satse videre på.

Tusen takk :) Er ikke meningen å hele tiden gå mot det dere sier og finne unnskyldninger, men er vel fordi det er en del av meg som ikke vil at det skal være som dere sier. Han er ikke bad boy i det heletatt, bare sånn snillsnill gutt. Han vil ikke såre meg, og han er veldig opptatt av at jeg skal ha det bra. Han gir litt utydelige signaler på hva han ønsker, særlig på fylla antyder han litt at han vil noe mer. Men jeg vet ikke, kanskje burde jeg bare høre på dere og få han til å ta et valg nå.

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Tusen takk :) Er ikke meningen å hele tiden gå mot det dere sier og finne unnskyldninger, men er vel fordi det er en del av meg som ikke vil at det skal være som dere sier. Han er ikke bad boy i det heletatt, bare sånn snillsnill gutt. Han vil ikke såre meg, og han er veldig opptatt av at jeg skal ha det bra. Han gir litt utydelige signaler på hva han ønsker, særlig på fylla antyder han litt at han vil noe mer. Men jeg vet ikke, kanskje burde jeg bare høre på dere og få han til å ta et valg nå.

Jeg har heller ikke sagt at han er en badboy ( Det er det andre som har: at han kun er ute etter en flørt etc ). Jeg har sagt at han har trengt nærhet fordi han har hatt det vondt/lider.

Når det er sagt, må du huske på at det er helt umulig for oss å si hva dette er. Vi er ikke der og ser de småsignalene, om det er noen der, som er de mest avgjørende. Akkurat som i et forhold: Der det er de småting som betyr mest, som forteller hvor glad man er i hverandre.

Se etter småsignalene, småting.

Du kan jo følge rådet jeg har gitt deg: Be om en pause. Er han oppegående nok vil han kunne fange opp at du har fått følelser, og at dette er grunnen til at du ber om avstand. Graden av hvor viktig du er vil vise seg om han vil stoppe deg her.

Stopper han deg og det utvikler seg en diskusjonen kan du si at han gjorde det umulig å ikke få følelser når han la ut mye av det, han viste mye sårbarhet, han gjorde det umulig for deg å ikke falle. ( Her kan du si noe om hva som har vært begrunnelsen for at du har falt for ham: da jeg ikke vet dette ).

Han har i teorien brutt avtalen om at det ikke skulle være følelser inn i bildet når han har gått over til det verbale. Han har selv gitt uttrykk for følelser: " Jeg er glad i deg ".

Avtalen var at det kun skulle være seksuelt.

Det er urettferdig, fysisk og psykisk umulig å ikke bli affektert av dette, ikke føle noe tilbake.

Greier han ikke å skjønne dette, fortjener du bedre.

Lykke til :)

Endret av gjestvest
Gjest gjestvest
Skrevet

Du kan også ta en enkel variant: Du kan si du er litt forvirret. Du lurer på om avtalen er tilsidesatt når han gir uttrykk for følelser, og sier ting som: " Jeg er glad i deg " etc....

Og ta det derfra.

Skrevet

Når sa han til deg at han ikke ville få følelser og at dette bare var sex? Og har han forandret væremåte mot deg etter det? Tar han mer eller mindre kontakt enn han gjorde da? Hvordan har kontakten blitt etterhvert som dere har hatt mer sex. Tar han mer eller mindre kontakt?

• Liker 1
Skrevet

Når sa han til deg at han ikke ville få følelser og at dette bare var sex? Og har han forandret væremåte mot deg etter det? Tar han mer eller mindre kontakt enn han gjorde da? Hvordan har kontakten blitt etterhvert som dere har hatt mer sex. Tar han mer eller mindre kontakt?

Han fortalte at han ville unngå følelser kanskje 2-3 uker før første gang vi hadde sex. Da var det ikke i sex-sammenheng, bare sånn generelt. Etter første gang vi hadde sex sa jeg at jeg egentlig syntes det var litt dumt vi tok steget videre, fordi jeg kjenner ikke meg selv så godt følelsesmessig(aldri hatt følelser for noen før) og er redd for å få følelser for han. Vi snakket mye om det, men fordi jeg ikke vil miste han tør jeg ikke helt innrømme at jeg begynner å føle noe. Men har har fått flere hint til det, og tror egentlig han skjønner det litt. Han mener vi er bestevenner, og tar akkurat like mye kontakt nå som før(ganske mye). Så forholdet vårt har egentlig ikke endret seg så mye, bortsett fra at vi har sex noen av de gangene vi møtes. Han vil treffe meg selv om han vet at jeg har mensen for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Du har gått rett i sex fella. Alle kvinner har en slik player / fuckfriend minst en gang gjennom livet, de fleste ganske mange sånne, hvor man prøver å være kul og ikke få følelser eller mase, men man blir alltid forelsket uansett, og selvom man vet at det beste da er å ta avstand holder man alltid ut "håpløsheten" en god stund til med et håp om å få han til å forelske seg. Det gjør han ikke, og man ender opp enda mere såra enn man hadde vært om man hadde trekt seg vekk med en gang følelsene kom.

Anonymous poster hash: 1251a...45f
Skrevet

Han fortalte at han ville unngå følelser kanskje 2-3 uker før første gang vi hadde sex. Da var det ikke i sex-sammenheng, bare sånn generelt. Etter første gang vi hadde sex sa jeg at jeg egentlig syntes det var litt dumt vi tok steget videre, fordi jeg kjenner ikke meg selv så godt følelsesmessig(aldri hatt følelser for noen før) og er redd for å få følelser for han. Vi snakket mye om det, men fordi jeg ikke vil miste han tør jeg ikke helt innrømme at jeg begynner å føle noe. Men har har fått flere hint til det, og tror egentlig han skjønner det litt. Han mener vi er bestevenner, og tar akkurat like mye kontakt nå som før(ganske mye). Så forholdet vårt har egentlig ikke endret seg så mye, bortsett fra at vi har sex noen av de gangene vi møtes. Han vil treffe meg selv om han vet at jeg har mensen for eksempel.

Ut i fra det du sier her virker det jo som han koser seg med deg og at dere har det fint sammen. Hvorfor ikke bare nyte det fine dere har og se hva som skjer videre? Det er jo mange som ikke vil inn i noe forhold som blir forelsket likevell når de har det bra med noen.

Skrevet

Du burde si du har følelser og avslutte nå, sånn at det ikke blir enda hardere å gjøre det. Til lenger tid det går, til vondere er det. Det er fryktelig vanskelig, jeg vet :hug:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...