AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer litt på hvilke forsikringer jeg bør ha? Er en 25 år gammel, fulltids student med deltidsjobb. Har for tiden reiseforsikring i SpareBank1, men når denne nå skal fornyes lurer jeg litt på å "samle" flere forsikringer på en plass. Som en slags "pakke" evt? Og hva er lurt for meg å ha? Livsforsikring, uføreforsikring...? Jeg bor på studenthybel, så tror innboforsikringen jeg har gjennom LO er okey nok? Jeg er altså helt på trynet når det kommer til slike viktige ting. Og så lurer jeg på hvor det lønner seg å ha forsikringen? Hvilke er mest gunstige? Har sett litt på Tryg sin studentpakke da (http://www.tryg.no/forsikringer/youngliving.html)? Det kunne kanskje vært noe? Tips og hjelp mottas med stor takk! Anonymous poster hash: f1aa0...909 Anonymous poster hash: f1aa0...909
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Hvis du er LO medlem vil jeg anbefale deg å se på LO Favørs forsikringer før du ser på andre selskap. Innboforsikringen gjennom LO er en av de beste på markedet. Jeg har ikke hatt bruk for å benytte meg av den selv, men kjenner flere som har det og er veldig fornøyde.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Kjøper du den Tryg forsikringen i tillegg betaler du dobbelt for innbo. Det er helt unødvendig.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Her er LO favør dine hjemmesider: http://www.lofavor.no
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Ok, takk! Da skal jeg se nærmere på det! Er livsforsikring og uføreforsikring noe jeg trenger nå, når jeg ikke har fulltidsjobb? Jobber bare fast hver tredje helg og evt vakter utenom når jeg har mulighet. Og ulykkesforsikring, bør jeg ha det? TS Anonymous poster hash: f1aa0...909
Gjest Cevita Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Dersom du tenker å skaffe deg uføreforsikring en gang i fremtiden , så ville jeg gjort det straks. Der er ikke alltid en like lett forsikring å få. Må ha ganske plettfri helsevandel. Skulle du bli utfør, selv uten jobb, så er det vel greit å ha en liten sikring med tanke på en slik forsikring? Jeg vet egentlig ikke hva som anbefales, men jeg har slike forsikringer selv igjennom utdanningsforbundet.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2015 #7 Skrevet 31. mars 2015 Livsforsikring er mest for de etterlatte etter deg. Uføreforsikring mener jeg egentlig alle bør ha, det er en god sikring mot inntektstap ved sykdom. Ulykkesforsikring har jeg egentlig ikke satt meg så veldig godt inn i selv, her gjelder det å lese vilkårene nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå