Gå til innhold

Pax garderobe - innredning - tips?

Skogstjernen

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha Pax garderobeskap, og ifm planlegging av innredningen, har jeg noen spørsmål:

Jeg skal ha en "hengedel" og en hylle-/skuffedel. (hver del 75 cm bredde)

• I hengedelen har jeg tenkt å ha en garderobestang øverst og en uttrekkbar buksehenger under. Tanken er at lange kjoler etc fint kan henge innimellom buksehengeren. Er det mulig i praksis, eller blir det bare rot?? Har en del lange ting.
  • Jeg har tenkt å ha en skuff helt nederst i "hengedelen" med en uttrekkbar hylle over som jeg har tiltenkt sko. Da blir det 90 cm mellom garderobestang og buksehenger, og 72 cm mellom buksehenger og skohylla. Beregnet at jeg trenger 60cm hengeplass til bukser/skjørt, så det gir 12 cm igjen til sko. Er dette tilstrekkelig plass??
  • I hylledelen har jeg landet på skuffer nederst, så en uttrekkbar hylle med innsats, en glasshylle over den igjen, og så hyller over der igjen. Er det bare tull med den glassplata? Jeg tenker det er praktisk å kunne se ned til innsatsen med smykker etc i, men den skal jo brukes til hylle den og så kanskje det bare blir rotete?? Smykkehylla kan jo uansett trekkes ut. Eller blir det så fint som jeg tror med glasshylla??

Innspill anyone??

Endret av Jacint
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har mange bukser som må henge, ville jeg ikke prioritert uttrekkbart buksestativ.

Jeg synes 12 cm er altfor lite for sko. Dersom du har høyhelte sko, vil de ikke en gang få plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på å droppe buksehengeren, ja.. Hadde tenkt å henge alt av skjørt og bukser der, men ser jeg har mye langt og redd det bare blir rot.. Bukser kan jo fint brettes og legges i hyller, og får kanskje heller henge skjørtene på kleshengere i stedet. Dermed blir det jo hvertfall plass nok til sko også. Har ikke såå høye hæler, så det blir plass på 12 cm, ser jeg. Men liker at det er god plass, så spørs nok om jeg ikke får la den buksehengeren være. Takk Grønt blad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer litt på en sånn avdeler, og ha buksehenger inni den, samt uttrekkbar hylle til sko nederst inni avdeleren. Da blir det antakelig nok plass til både bukser/skjørt, sko og lange ting i skapet.. Blir en skuff mindre enn jeg hadde tenkt, men det er store skuffer, så det skal nok gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde buksehenger i vårt paxskap, men den ble lite brukt, tross mange bukser. Det ble til at vi brettet de sammen og la dem i hyllene istedet. Buksehengeren tok mye plass i skapet og vi fjernet den til fordel for trådkurver som blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg elfa og ikke pax, men jeg bruker både buksehenger og trådkurv til bukser, synes det er lettvindt å ha de buksene jeg bruker mye på hengeren. Skohylle savner jeg i skapet vårt, så det tror jeg er veldig lurt av deg i ha. Pax skapene er veldig fine, har lyst å bytte ut et gammelt innbygd skap på gjesterommet med et slikt. De er og mye billigere enn elfa, men sikkert like bra og gode muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde buksehenger i vårt paxskap, men den ble lite brukt, tross mange bukser. Det ble til at vi brettet de sammen og la dem i hyllene istedet. Buksehengeren tok mye plass i skapet og vi fjernet den til fordel for trådkurver som blir brukt.

Samme her, bare at jeg bruker hyller og ikke trådkurver. Får plass til mange flere bukser på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...