Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg fekk ein prøve på denne på apoteket: http://www.vichy.com/en_GB/gamme/liftactiv_nuit/01.htm, blant mange andre. Hadde den på to netter og fjeset ser ikkje ut!! Det klør, er opphovna og rødt...og fullt av små kviser!! Tørre parti og er skikkelig ubehagelig!!:(

Håpar det går fort vekk...las på heimesida no at det mest er ein aldringskrem...så det er nok ein litt feil krem for meg uansett...Men uff håpar eg snart blir "normal" igjen... :roll::roll:

Fekk nesten same effekten av den blå garnier peeling vaskekremen og av nokon barberskum...noken andre som får slike reaksjonar av kosmetikk produkt og veit dere kva det eventuelt kjem av? Kva stoff det er som dere reagerar på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville investert i en hudkrem som ikke inneholder allergifremkallende og hudirriterende stoffer og konserveringsmidler. Produkter som inneholder bare "rene" ingredienser, er ofte dyrere, men mye bedre til huden, og du vil ha igjen for det senere :wink:

Du kan spørre på en hudpleiesalong hva de vil anbefale deg, der kan du være trygg på at du får noe som passer huden din, og at det er kvalitetsprodukter. :)

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Jeg har også dårlige erfaringer med Vichy. Hadde heldigvis vært lur og fått prøver istedet for å kjøpe full pakke. Fikk småkviser og ekkel hud. Fant etterpå ut at mange av produktene inneholder parafin og mineraloljer, så det kan være det som er problemet.

Kan heller anbefale å prøve Eucerin, som du også får på apoteket. Detter merket inneholder ikke parafin og mineraloljer, ihvertfall ikke de produktene jeg har sjekket.

Skrevet

Av apotekmerkene synes jeg både Cliniderm og Avene er ganske bra. Men jeg er enig i at hudpleiemerkene er i en klasse for seg på kvalitet. Både Decleor og Dermalogica er veldig gode. Dyre, men mye drøyere enn billige merker. Kanebo IB-serie er fantastisk, den får du på parfymeri. Også dyr, men store forpakninger og ekstremt drøy. Jeg kjøpte ett sett og hadde det i 10 mnd (nei, det ble ikke dårlig :) ) enda jeg brukte det to ganger om dagen.

Gjest Ethereal
Skrevet

Av apotekmerkene liker jeg aller best Avene, spesielt kremen for sensibel hud er nydelig. Hos Vichy liker jeg bodylotionen, ellers synes jeg produktene er altfor parfymerte, men sambo liker Nutrilogie-kremene (han har tørr hud).

Ellers er Dermalogica og Decleor favoritter her, og av parfymerimerkene liker jeg Shiseido og Kanebo (og faktisk ingen andre).

Skrevet

Ok, det blir nok ikkje Vichy igjen, men skal sjekka ut nokon av desse produkta dere nevnte:) Takk for råd:)

Når det gjeld fjeset mitt er det enda for jævelig, tørt og fullt av nuppar! Klør og er skikkelig ubehagelig, la meg igår med håp om at det skulle gi seg litt...men blei skuffa idag...:(

No er det tredje dagen og eg heldt på å bli gal!!

Gjest Ethereal
Skrevet

Prøv å få tak i en prøve på Decleors Baume Essentiel, den roer huden umiddelbart (vidundermiddel).

Skrevet

Kor får eg tak i den!? Apoteket?

Skrevet
Kor får eg tak i den!? Apoteket?

Hos hudpleier!

Skrevet (endret)

sletta

Endret av Årolilja
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg mener å huske at du har en øverst på det senteret---var det Galleriet det het?

Skrevet

Åja der er det noko,ja! Galleriet er rett:)

Skrevet

Har ingen erfaringar med hudpleiarar..Så eg lurar på kva eg kan få hjelp til hos ein hudpleiar?

Skrevet

Det er masse hudpleiere i Bergen, bl.annet på Galleriet, Kløverhuset, Exhibition, rett ovenfor teatret (Annes hudpleie), samme gate som starten på Fløybanen +++. Ta et kjapt søk på gule sider så finner du flere!

Skrevet

Jeg er har ikke prøvd noe annet enn deodorant fra Vichy, men den er veldig god. Uparfymert og svir ikke etter barbering.

Skrevet

Takk for opplysning om hudpleiarar:) Kanskje eg skal tørra å ta meg ein tur, hehe:)

Trur ikkje det blir fleire Vichy produkt på meg...vil ikkje ha eit sånt fjes eingang til, sjøl om det sikkert kun er denne eine kremen eg reagerar på...men høyrer jo at det er mange som er fornøyd med serien:)

Skrevet

vichy er en loreal-serie som markedsføres som 'seriøs' og bare selges på apotek, men ærlig talt er ikke den seriøsiteten mye troverdig. noen som har fått med seg vichy-reklamen som går på tv om dagen, for fuktighetskrem for uren hud? hovedingrediensen i den kremen er mineralolje, det aller siste uren hud bør utsettes for. ikke mye tillitvekkende!

Skrevet
vichy er en loreal-serie som markedsføres som 'seriøs' og bare selges på apotek' date=' men ærlig talt er ikke den seriøsiteten mye troverdig. noen som har fått med seg vichy-reklamen som går på tv om dagen, for fuktighetskrem for uren hud? hovedingrediensen i den kremen er mineralolje, det aller siste uren hud bør utsettes for. ikke mye tillitvekkende![/quote']

Æh...er det sant?

Jeg kjøpte den i håp om mindre kviser og ikke så fet hud.

Merket INGEN forskjell og den flasken var veldig udrøy.

Nå går det i l'oreal pure zone til jeg finner noe bedre...

Skrevet

Jaja, så forskjellige er vi... Jeg er foreløpig kjempefornøyd med alt jeg har kjøpt fra Vichy, og bruker Normaderm-serien, leppepomaden og håndkremen nå.

Skrevet

Ja, da har vi svært ulike erfaringer med Vichy. Jeg har prøvd den grønne krukken (opp til 25 år) og den blå (25 år++) og er fornøyd.

Men kremen er sart og må klappes på i ansiktet- det er ingen kraftkrem :)

Den passer vel ikke til alle da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...