AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Min kollega, som jobber på samme avdeling som meg. Vi gjør samme jobb. Har likt ansvar. Har lik alder. Likt kjønn. Startet på likt men har ikke lik lønn. Hvor vanlig er dette og er det lov? Årslønnen til min kollega er ca 10 % høyere en min. Ble fortalt at dette skulle jevne seg ut etterhvert. Har nå hatt jobben i et år og årets lønnsjustering har ikke kompensert for dette Personlig syns jeg dette oppleves som ubehagelig og demotiverende. Har strekt meg dette året for å "vise meg" jobbet en del ekstra etter behov. Tar del i vaktordning osv. Hva kan jeg gjøre?Anonymous poster hash: ab6ce...810 Anonymous poster hash: ab6ce...810
Pengebingen Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Ta det opp med nærmeste leder? Minn om at det ble sagt at lønnsforskjellen skulle jevne seg ut og vis til din strålende innsats. Spør om når det er planer om at utjevningen kan skje, evt hva mer du kan gjøre for å komme dit raskest mulig. Skjønner at det er demotiverende, men lov er det nok. Har vedkommende jobbet der endel lenger enn deg er det ikke så rart heller. Om ikke nærmeste leder vil hjelpe så ta kontakt med en tillitsvalgt og forhør deg om dine muligheter og hvordan det fungerer på deres arbeidsplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå