AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Jeg har ikke drukket melk på lenge, men tenkte jeg skulle prøve å drikke det etter trening. Men jeg reagerer på det ved at får vondt i magen eller at magen knyter seg, får masse slim i halsen, dårlig ånde og kan oppleve kvalme. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve laktosetedusert melk, men blir veldig kvalm av å drikke det også. Reagerer ikke på andre melkeprodukter og jeg spiser endel melkeprodukter i løpet av dagen. Varm eller kokt melk går også bra. Det er jo ikke noe stort tap for meg, men synes det er litt rart at jeg får en så kraftig reaksjon av å drikke melk. Hadde det ikke slik før, og har drukket melk i perioder som voksen også. Anonymous poster hash: 4a385...6dd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Ja, jeg har IBS og reagerer på melk. Kan fint spise gulost som det nesten ikke er laktose i, men melk, yoghurt og fløte/rømme spiser jeg laktosefritt Regner med du har sjekket deg for både melkeproteinallergi og laktoseintoleranse? Anonymous poster hash: 86e95...33b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Nei, har ikke sjekket det, men kan spise rømme, fløte, yoghurt, cottage cheese osv uten å reagere. Trodde jo at det da var lite sannsynlig at jeg har intoleranse eller allergi. Anonymous poster hash: 4a385...6dd
Minya Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Jeg har ikke utslag på hverken laktose eller melkeprotein på allergitester, men drikker jeg skummet eller ekstra lett melk, og til dels også vanlig lettmelk, får jeg skikkelig mageknip. Merkelig nok går det fint med helmelk, men jeg gikk over på laktosefri lettmelk for noen år siden og har ikke hatt en eneste mageknip siden. Jeg reagerer for øvrig ikke på andre melkeprodukter.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Kanskje noe sånt? http://masterbloggen.no/blog/2014/12/03/mindre-magetrobbel-med-fodmap-redusert-kost/ Funksjonelle magetarmlidelser (FGID) er en fellesbetegnelse for funksjonelle lidelser i hele tarmkanalen fra munn til rektum. De to største gruppene omfatter: Irritabel tarmsyndrom (IBS) Funksjonell dyspepsi (FD) > IBS: Irritable bowel syndrome > FS: Funksjonell dyspepsi > FGID: Functional gastrointestinal disorders IBS er mest utbredt Anonymous poster hash: bee6a...a6a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Jeg reagerer på enkelte melkeprodukter, men er verken intorerang eller allagisk ifølge tester Anonymous poster hash: 58b1b...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå