Gå til innhold

For mange detaljer?

Henger vi bruder oss opp i altfor mange detaljer?  

1. 1. Henger vi bruder oss opp i altfor mange detaljer?

• Nei
      8
    • Ja
      18

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Henger vi bruder oss opp i altfor mange detaljer?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Perser*
Skrevet

jeg vet ikke hva de andre gjorde/gjør, men jeg hengte meg veldig opp i detaljer!

men jeg synes ikke at det var for mye og jeg er glad for at jeg gjorde det!

alle de som var i bryllupet våres, de var så overrasket at vi hadde husket så mange detaljer, altså det var bare jeg og han som styrte hele bryllupet ingen andre som hjalp oss.

og når jeg tenker tilbake så synes det er så kos og sitte på sofaen med mannen min og snakke om detaljer, det førte oss så mer nærme hverandre og da vi merket hvor like vi var på noen områder som vi ikke viste om før!

hehe, men det var jo ting som vi ikke var enig om også da, gjesteliste! hehe der var det mye diskusjon og av og til litt sånn sinna skrik i fra meg...... :ler:

synes det var urettferidig at jeg hadde bare 8stk mens han hadde 41 stk som skulle komme :( men men det gikk greit, det var jo ikke hans feil at jeg har så liten familie! :wink:

hmm savner tida jeg, vi satt og spøkte her om dagen at vi skulle skille og oss og gifte oss på ny igjen, dagen gikk jo såååååå fort :ler::ler::hoho::hoho: *vi spøkte asså så misforstå meg rett nå her* ;)

kos og klem

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på om noen egentlig legger merke til alle detaljene våre jeg eller om det bare er vi selv som gjør det....

Gjest Solskinn
Skrevet

Sett deg ned, tenk over hva du husker fra de bryllupene der du har värt gjest - det gir en god pekepinn!!

:D

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho:

Men jeg husker ingenting av detaljene jeg....

:hoho:

Gjør vi virkelig alt dette forgjeves?

Gjest Solskinn
Skrevet

:hoho::hoho:

my point exactly!!!

- det er greit å huske på når planleggingen tar overhånd!!!

:briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja dere henger dere aldeles for mye opp detaljer. Jeg har etterhvert vært i ganske mange brylluper, og det er ganske likt; som regel er det en ok greie i kirken ( som bruden og brudens mor syntes var Fantastisk ...)

Mye venting på at brudepar skal ankomme fest fra fotograf...Kjedelig.

Vi spiser, og brudeparet sitter isolert på blomster og kransekake mellom sine foreldre og får ikke vekslet et ord med de andre gjestene. Taler....som får fram tårene hos den nærmeste familie... ikke så ofte hos meg.....sanger som er umulige å synge.....middag som varer og varer og varer..... Kanskje kvelden avsulttes med litt åpen bar og dans og så er det deilig å komme hjem......Snakker med brudeparet senere og må selfølgelig si at det var det mest fantastiske bryllup jeg har vært i....Det er vel ikke så mye annet å si når du vet at de har stresset leeeeeeenge. Og jeg er en god løgner..

Altså: For oss gjennomsnitts gjester spiller det liten rolle hva bordkortet er laget av, eller nyansen i serviettene....vi bare tørker oss med den skjønner derer!!

ps, gifter meg i all stillhet om ikke så lenge.......

Gjest Anonymous
Skrevet

Og for oss normale mennesker har faktisk små ting alltid blitt lagt merke til uansett om vi ikke var knyttet til bryllupet på noen ekstra måte. Og ja, jeg har lagt merke til noen detaljer, men ikke alle.

Og blir man ikke rørt eller synes det er flott i et bryllup, da lurer jeg på hva man gjør der i utgangspunktet jeg!

Hvis du har det sååå kjedelig i bryllup, hvorfor drar du dit da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Og for oss normale mennesker har faktisk små ting alltid blitt lagt merke til uansett om vi ikke var knyttet til bryllupet på noen ekstra måte.  Og ja, jeg har lagt merke til noen detaljer, men ikke alle.

Og blir man ikke rørt eller synes det er flott i et bryllup, da lurer jeg på hva man gjør der i utgangspunktet jeg!

Hvis du har det sååå kjedelig i bryllup, hvorfor drar du dit da?

:hoho: normale mennesker som legger merke til detaljer? Nei spar meg da, du er ikke noe bedre enn oss andre fordi du er litt skrudd i hodet når det gjelder bryllup og detaljer.

Og hva man gjør der i utgangspunktet? Viser respekt for sine venner som har bedt deg om å komme vel, hva ellers? Man er ikke dere for å sitte å se på detaljer om hva bordkortet er laget av eller fargen på servietten som en sa her, for den skal man bare tørke seg med.

Og hvorfor noen går i et bryllup når det vet de vil komme til å kjede seg? Herregud da, ta en kikk på dette forumet, søk litt og les antall innlegg fra personer som furter over at DEN og DEN ikke vil komme i bryllupet vårt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Grunnen til at man ikke legger merke til ting er nettopp fordi det harmonerer!!! Det er faktisk viktig å huske på.

Hadde man hatt blå duk, rosa servietter, turkis blomster og oransj lys hadde du garantert lagt merke til det. Faktisk er det et kompliment til bruder når folk ikke legger merke til detaljer, det betyr at de har fått det til på en måte som harmonerer i øynene og ser flott ut!

Skrevet

Jag tycker många brudar verkar lägga allt för mycket energi på allt för många detaljer. De verkar själva så oerhört stressade och pressade av att alla detaljer måste vara genomtänkta och bestämda. Alla detaljer är inte viktiga utan löser sig rätt så bra utan timtals av planering, andra detaljer är viktiga (för bruden, brudparet) och kräver att man lägger ner mer tid.

Det allra viktigaste måste väl ändå vara att ni får varandra?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror også at det er perfekt planlagt når ingen legger merke til detaljene. Det betyr at man har fått det slik man hadde tenkt. Hvis folk la merke til f.eks. fargen på serviettene så er jeg sikker på at det hadde vært en negativ reaksjon. Så fremt man ikke hadde funnet noen som var spesielt lekre da. Så stå på med-bruder og planlegg ned til minste detalj. For det første er det morsomt, og for det andre så er det viktig for oss. Det er viktig for meg ihvertfall at helheten stemmer, og da legger jeg ned litt tid i detaljer.

Trønderbrura som glemte å logge seg inn.

Skrevet

Detaljene gjør helheten!

Hvis håret ikke passer til kjolen og lebestiften "krasjer" med blomstene i buketten så blir ikke helheten bra. Dette var jo sette det litt på spissen, men i vårt bryllup var det de små detaljene som ble lagt merke til og flittigst kommentert. Bl.a kjempet jeg lenge for å få igjennom skasofon musikk i hagen mens gjestene ble servert sprudlende og frukt ( vi var hos fotografen). De andre mente dette var unødvendig bruk av penger (1500), men det var faktisk dette som har blitt kommentert av de fleste gjestene i ettertid. I stedet for at ventetiden ble lang før middagen, storkoste gjestene seg.

Den hvite sjokolade kaken og "introen" som vi hadde innøvd til valsen var også detaljer, men ble virkelig lagt merke til. Vi hadde bestilt kake til 55-60 stk (Vi var 45), men alt ble spist opp:)

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Detaljplanlegging eller ikke - det kommer jo an på hva man har lyst til og hva man har energi til. Liker man å planlegge fest og liker man å ordne og styre, så fikser man alt til minste detalj. Synes man sånt er uviktig dropper man det. Det er hva som er viktig for dere som betyr noe, ikke det andre. Jeg tror det viktigste på en bryllupsfest (hvis man velger å se bort i fra det aller viktigste, nemlig at man gifter seg!) er at man sørger for at alle har en morsom fest - så godt det lar seg gjøre. Og 50-80 stykker kan aldri bli enige om noe, har dere en fantastisk middag er det likevel noen som synes at det smakte vondt.... :blunke: Og tross alt: Det er jo viktigst at familien og de nærmeste vennene som er fornøyde, ikke de mer perifere. Og så er det pussig også da, at jo mer perifer man blir til brudeparet, desto mindre morsomt er det...

Konklusjon: Detaljer er ok hvis man gidder/orker/vil, og også ok å droppe hvis man vil det. MEN: Ikke la dagen bli ødelagt hvis noen detaljer ikke ble som du hadde håpet... Og husk det som er viktig: Du gifter deg med noen du er glad i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...