Gå til innhold

Mistenker fibromyalgi!

Anbefalte innlegg

Gjest AryaKillie
Skrevet

Til dere som har fibromyalgi... hvordan startet det? Hva slags symptomer har du?

AnonymBruker
Skrevet

På meg startet det med rygg og leggsmerter . Gikk over til nakke og skuldersmerter etterhvert. Og flere problemer som jeg syntes passet dårlig til å være fibromyalgi.

Fikk full score på tenderpoints hos revmatolog.

Senere viste det seg å være Lupus og Crohn :glare: . For meg ble fibromyalgidiagnosen farlig, siden fastlegen sluttet å bry seg om mine symptomer.

Anonymous poster hash: 28ebb...468
AnonymBruker
Skrevet

Smerter i armene var første tegn sammen med utmattelse. Kom etter PTS.

Men fikk aldri utredet dette. Legen nektet. En vikarlege mente jeg hadde dette. Jeg var arbeidsufør i tre år med disse plagene.

Selv er jeg usikker. Nå etter syv år har jeg ingen smerter mer. De forsvant etter at jeg begynte med større doser D-vitamin og magnesium, og trening.

Anonymous poster hash: a6c4d...e77

AnonymBruker
Skrevet

Det startet med smerter i armene, så i kneet og nå i korsryggen, utmattelse i tillegg, jeg har hatt FM i 5 år nå....livet blir mer innskrenket kan man si....

Anonymous poster hash: a713f...e64
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det startet med smerter i hofter/knær og tidvis armer. Ble også uforståelig sliten, og hadde nesten aldri energi til overs.

Etter en stund ble det jobbe, sove, jobbe, sove og fint lite annet. Noen dager gjorde det så vondt i knærne at jeg ikke klarte å gå ordentlig, og så vondt i armene at jeg slet med ting som gulvvask og hårfletting.

Nå, et par år etter jeg fikk diagnosen, flytter smertene seg mer rundt enn før, men sitter mest i armene, knærne, ribbeina og brystet. Jeg er fortsatt mye sliten, men har blitt litt flinkere til å disponere tiden. Noe av som har blitt merkbart verre det siste året er hvor sliten jeg blir av butikker/kjøpesentre og store sammenkomster.

Anonymous poster hash: e57a7...51f

Skrevet

Har alltid slitt med ledd og sånt, men har blit verre med årene, plutselig smalt det og jeg ble mye mer plaget, kan ikke ligge for lenge, kan ikke stå for lenge, stivner i ledd og er skikkelig øm i diverse kroppsdeler, det er litt forskjellig fra dag til dag. Har også kronisk migrene, og er sliten sliten sliten.

Hvis jeg har vondt i en skulder eller albu fks, så får jeg strålesmerter nedover. Veldig ubehagelig. Hjelper av og til med Voltarol som er betennelsesdempende.

Som noen over sier så takler jeg fint lite sammenkomster og kjøpesenter, rett og slett mye folk er slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...