Gå til innhold

Hvilken mikrobølgeovn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det en mikrobølgeovn som ikke bråker?

Anonymous poster hash: 6430b...89f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke finnes?

Anonymous poster hash: ff59c...795

• Liker 1
Skrevet

Det varierer jo selvsagt hvor mye de bråker. Hør på en hvitevareforretning :)

Skrevet

Finnes det en mikrobølgeovn som ikke bråker?

Magnetronen ("radiosenderen" som leverer radiobølgene som varmer opp maten) trenger kjøling. Derfor trengs det en kjølevifte. Så jeg tror neppe du finner en ovn som er fullstendig stille. Passiv kjøling kunne vel i prinsippet gått an, men det hadde blitt en upraktisk stor kasse med dårlig plassutnyttelse.

Men akkurat som med pcer, fins det maskiner som bråker litt mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Med bråk mener jeg during. Ikke blåsing... Og at døra ikke smeller seg igjen når man lukker den..

Skrevet

Nyttig lesing

Anonymous poster hash: d6342...952

Nei. Det var en gedigen smørje.

AnonymBruker
Skrevet

Nyttig lesing Anonymous poster hash: d6342...952

Uvesentlig da den kun skal brukes 6 mnd

Skrevet

Hva skal kun brukes 6 mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal kun brukes 6 mnd?

Mikroen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fortsatt aldri utsatt meg for mikrobølger igjen, men det er bare meg. Er jo helt sjukt at dette brukes for ting vi skal spise og fordøye... *Grøss*

Nei. Det var en gedigen smørje.

Jaha? Vel, dere gjør jo hva dere vil med livet -jeg liker å holde meg selv frisk, og om jeg samtidig kan sende en beskjed ut til andre så gjør jeg det.

AnonymBruker
Skrevet

Mikroen

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 3a052...531

Skrevet

Jeg ville fortsatt aldri utsatt meg for mikrobølger igjen, men det er bare meg. Er jo helt sjukt at dette brukes for ting vi skal spise og fordøye... *Grøss*

Jeg heller ville ikke stukket hodet mitt inn i en microbølgeovn. Du utsetter maten for radiobølger, ikke ioniserende stråling. Du skjønner forskjellen? Ikke at det hadde gjort noe om man kjørte sterk røntgenstråling gjennom maten heller. Men det er vanligvis varme man vil ha, ikke akkurat desinfisering.

Du bli allerede utsatt for mikrobølgestråling fra mobiltelefoner og trådløse nettverk. Mikrobølgestrålingen til mikroen er for det meste stengt inne i oksen.

Jaha? Vel, dere gjør jo hva dere vil med livet -jeg liker å holde meg selv frisk, og om jeg samtidig kan sende en beskjed ut til andre så gjør jeg det.

Jeg er også frisk og fin. Micro bruker jeg en del til å varme opp middagsrester. Den er helt uvurderlig til det bruket.

Om du er redd for at varmebehandling lager skumle stoffer i maten, da lurer jeg på om du noen gang steker maten? Det er en prosess som beviselig skaper skadelige stoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...