Gå til innhold

Har rett til til å få overgangsstønad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lønn på 36 000kr i måned. ( 22-23000kr utbetalt) vet dere om jeg har rett til overgangsstønad og eventuelt hvor mye i måned?

Anonymous poster hash: 8eabf...6b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lønn på 36 000kr i måned. ( 22-23000kr utbetalt) vet dere om jeg har rett til overgangsstønad og eventuelt hvor mye i måned?

Det ser ut til at du tjener alt for godt til å kunne motta overgangs stønad.

Overgangsstønad

Enslige forsørgere kan få overgangsstønad til livsopphold. Fra 1 januar 1998 er full overgangsstønad 6 552 kroner i måneden.

Full overgangsstønad får du dersom du ikke har arbeidsinntekt, eller dersom du tjener halvparten av grunnbeløpet i folketrygden eller mindre. Grunnbeløpet er 42 500 kroner. Dersom du tjener mer enn halvparten av grunnbeløpet reduseres overgangsstønaden. Den faller helt bort dersom du tjener 218 000 kroner eller mer i året.

Hentet fra.

http://www.dinside.no/458/dette-faar-aleneforeldre

Anonymous poster hash: 98166...f67

Skrevet (endret)

Kanskje greit å ikke linke til en sak fra 1998, AB? :hoho:

edit: mente såklart AB, ikke TS ;)

Endret av Britt Banditt
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje greit å ikke linke til en sak fra 1998, TS? :hoho:

Hehehe

Skrevet

Mer seriøst svar:

Du tjener da 432 000 brutto i året? I følge nav.no har du da rett på 1988,- i mnd i overgangsstønad før skatt. Husk å passe på at du endrer skattekortet ditt til prosenttrekk (og samtidig øker forventet inntekt med 24 000,- i året ca) eller ber NAV trekke som biarbeidsgiver, ellers blir det kanskje ikke trukket skatt og du får baksmell til neste år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...