AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 Hei Saken vår har blitt henlagt, og det har gått nesten 1 måned fra siste møte med BV at dem sa til meg og min samboer at dem henlegger saken. Men vi har fått ingenting skriftlig....? Får man noe papir på det da eller holder det med at dem sier det muntlig på siste møte? Jeg husker hun ene damen sa at hun skulle skrive en rapport, men hvem vil få denne rapporten? Vi eller dem skal lagre på sin database? Håper noen kan svare meg utifra persoblig erfaring med BV og hvordan dem avslutter en sak. Anonymous poster hash: 8f512...a20
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 Hei, jeg har ikke personlig erfaring med bv, men kjenner til prosedyrene. Det skrives en avslutning av tiltakene dere har hatt og dere skal ha et eksemplar av dette. I dette skrivet står det litt om saken: historikk, melding, og hvilke tiltak som ble iverksatt. Så står det litt om dagens situasjon og en barnevernfaglig vurdering som sier noe om hvorfor man avslutter tiltakene. Grunnen til at dere ikke har fått dette enda, kan være at saksbehandlerne har mye arbeid, ofte for mye, per saksbehandler. Det kan hende at det rett og slett ikke blir prioritert fremfor nye, akutte saker. Jeg skjønner godt at dere venter på en endelig avslutning. Ta kontakt og spør. Det skader ikke og er fullt forståelig at du etterlyser. Lykke til! Anonymous poster hash: 2abe3...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Vi fikk ikke noe brev, fikk beskjed på møte nr. to at de hadde ingen grunn til å følge opp noe nærmere og det ble tatt muntlig. Dersom jeg mot formodning skulle behøve hjelp eller støtte fra de var det bare å ta kontakt. Anonymous poster hash: b04f1...988
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Du kan be om å få kopi av sluttrapporten, som skal skrives etter hver undersøkelse. I sluttrapporten skal det stå konklusjon av undersøkelsen. Jeg sender alltid sluttrapporten til foreldrene, men vet at ikke alle gjør det. Så ta en telefon og be om den. Hilsen barnevernsped. i barnevernet Anonymous poster hash: f123b...c42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå