AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 Leste av måleren idag og fikk melding om at forbruket siden sist gang (sist på desember) var 2303 kWh. Er ikke det fryktelig mye for en ettroms hybelleilighet? Det som står på døgnet rundt er en panelovn pluss gulvvarme på badet. Ellers så står radioen på og ett lys. Ser aldri på tv. Har ikke oppvaskmaskin. Bruker vaskemaskinen 2-3 ganger hver 14.dag.Anonymous poster hash: 1bc6e...b71
Electron Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 (endret) Setter opp et veldig enkelt regnestykke på det hele her. Så må du nesten selv se om det er noe muffins. Januar til mars er = 90 dager 90 dager = 2160 timer 2303kWh/2160t = 1.06kWh Altså du bruker gjennomsnittlig 1kW hele tiden i døgnet. Varmekabler trekker en god del om de er på heletiden(avhengig av romstørrelse og hva du har satt termostaten på) Du nevner også en panelovn som står på heletiden. Hvor stor er denne og hva er termostaten på denne satt til? For meg virker ikke 2303kWh så ille egentlig etter hva du bruker. Endret 30. mars 2015 av Electron
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Setter opp et veldig enkelt regnestykke på det hele her. Så må du nesten selv se om det er noe muffins. Januar til mars er = 90 dager 90 dager = 2160 timer 2303kWh/2160t = 1.06kWh Altså du bruker gjennomsnittlig 1kW hele tiden i døgnet. Varmekabler trekker en god del om de er på heletiden(avhengig av romstørrelse og hva du har satt termostaten på)Du nevner også en panelovn som står på heletiden. Hvor stor er denne og hva er termostaten på denne satt til?For meg virker ikke 2303kWh så ille egentlig etter hva du bruker. Takk for at du tok deg tid Varmekablene på badet står på"døgnet rundt". Det er ett veldig lite bad (type maks 4 kvm vil jeg tro) og varmekablene har såkalt nattfunksjon hvor den senker varmen automatisk på nattestid. Panelovnen er en liten ovn hvor termostaten står på 20 C. Etter litt summering og prat med foreldrene mine så fant jeg ut at det er kanskje ikke så mye.. Men trudde det skulle være litt lavere for jeg går virkelig inn for å være sparsom med strømforbruket. Anonymous poster hash: 30540...de0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Jeg har et helt hus samt garasje. Kabler konstant lavt på i gang og bad. Oppvask og vaskemaskin sviver to tre ganger i uken . Vi er to personer her og jeg hadde brukt 1670 kw siste måned. Glemte å nevne varmepumpe som svier kontinuerlig daglig. Anonymous poster hash: c63a6...87a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Panelovn trekker mye strøm- den benyttes sjelden her men hver gang den har vært benyttet på garasjeloftet løper måleren omtrent løpsk. Anonymous poster hash: c63a6...87a
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Det der virker som et helt normalt forbruk. Dersom du skal spare strøm kan du vurdere å sette panelovnen ned til 10 grader og få deg en liten gulvstående ovn som du kobler til et tidsur. Du får kjøpt disse på Clas Ohlson. Dette stiller du inn slik at ovnen har lavere temperatur om natten og når du ikke er hjemme, mens når du er hjemme så kobler du fra tidsuret. Dette har fungert godt for meg i en stor og veldig trekkfull leilighet.
slumkim Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Brukt ca det dobbelte, men så har jeg et hus på 150 kvm da..
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Panelovn trekker mye strøm- den benyttes sjelden her men hver gang den har vært benyttet på garasjeloftet løper måleren omtrent løpsk. Anonymous poster hash: c63a6...87a Er det bedre med gulvstående? Anonymous poster hash: 76949...4b5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Takk for at du tok deg tid Varmekablene på badet står på"døgnet rundt". Det er ett veldig lite bad (type maks 4 kvm vil jeg tro) og varmekablene har såkalt nattfunksjon hvor den senker varmen automatisk på nattestid. Panelovnen er en liten ovn hvor termostaten står på 20 C. Etter litt summering og prat med foreldrene mine så fant jeg ut at det er kanskje ikke så mye.. Men trudde det skulle være litt lavere for jeg går virkelig inn for å være sparsom med strømforbruket.Anonymous poster hash: 30540...de0 Hvor mye kom regningen på? Anonymous poster hash: 76949...4b5
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Er det bedre med gulvstående? Anonymous poster hash: 76949...4b5 Hvis den gulvstående er mer moderne - og det er mulig å montere tidsur på den.
venus_ Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Jeg har brukt omtrent 2500 kwh siden 1.desember. Har leilighet på 35 kvm. Varmekabler på gang og bad står på hele tiden, har brukt oppvaskmaskin 1-2 ganger i uken, vaskemaskin 2-3 ganger og i tillegg tørketrommelen minst 1 gang i uken. Har flyttbar konveksjonsovn fra clas ohlson som varmer opp stuen ganske kjapt (ofte fra 15 grader på vinteren). Tipper panelovnen har dratt en del av strømmen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Har 70 kvadrat, kjellerleilighet. Varmekabler i gang og på bad, panelovn i stuen. Oppvask og vaskemaskin 1-2 ganger i uken, bor alene. Brukt rundt 1000kwt pr mnd i januar og februar.Anonymous poster hash: e96ea...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå