Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på en monodiett der jeg kun spiser havregrøt en stund. Det funker har jeg lest. En går ned i vekt (ikke bare vannvekt, men også fettprosent).

Noen som har prøvd?
Hvorfor fungerer dette?

Anonymous poster hash: 31f52...e29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal ned i fettprosent, må du spise mindre enn du forbruker. Dette kan du gjøre med bare havregrøt, ja - men da får du lett mangler på vitaminer, mineraler, fett og proteiner. Du oppnår akkurat lik effekt ved et variert kosthold. :)

AnonymBruker
Skrevet

Om du skal ned i fettprosent, må du spise mindre enn du forbruker. Dette kan du gjøre med bare havregrøt, ja - men da får du lett mangler på vitaminer, mineraler, fett og proteiner. Du oppnår akkurat lik effekt ved et variert kosthold. :)

Takk for svar:)

Men hva om jeg tar vitaminpiller? (som jeg jo gjør)

Skrevet

Takk for svar:)

Men hva om jeg tar vitaminpiller? (som jeg jo gjør)

Hva med proteiner? Fett? Hva med et variert kosthold, grønnsaker, frukt, osv?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med proteiner? Fett? Hva med et variert kosthold, grønnsaker, frukt, osv?

Etter jeg har gått ned i vekt kan jeg legge til det som skal til i et sunt kosthold, tenker jeg:)

Skrevet

Men jeg ser ikke grunnen til å droppe næringsstoffene som holder deg mettest, når du kan gå ned like mye i vekt mens du spiser de? Du får ikke mer ned i vekt av å spise 1700kcal havregrøt enn av å spise 1700kcal variert mat.

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg ser ikke grunnen til å droppe næringsstoffene som holder deg mettest, når du kan gå ned like mye i vekt mens du spiser de? Du får ikke mer ned i vekt av å spise 1700kcal havregrøt enn av å spise 1700kcal variert mat.

Fordi når en er på monodiett så går man ned mer

Skrevet

Nei, man går ned når man spiser i underskudd, samme hvilke matvarer som gir underskuddet. Vis meg forskning som beviser det du sier. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...