Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fikk 15 000 i baksmell. Førte fradrag for 36 000 (sykdom/reiseutgifter)

Dersom skatteetaten aksepterer dette, er det noen som vet sånn ca hva jeg ender opp med da i baksmell, eventuelt om det nuller seg ut/går i pluss?

Hilsen uvitende og nyskjerrig

Anonymous poster hash: 522ce...5fe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps! Før kunne man se beregning etter førte fradrag, men jeg kunne visst ikke det nå, derfor jeg spør.

Lurer også på om det er noen her inne som har blitt bedt om dokumentasjon fra skatteetaten på et lignende beløp? Har det meste av kvitteringer, men ikke alt (tenker da på buss/togbilletter) -har reisevei som overskrider min. km.

Veldig glad for svar!

Skrevet

Du kan regne 27% av dine fradrag.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er de reiseutgiftene for og hva er det for slags fradrag du fører opp?

Anonymous poster hash: 1e024...079

AnonymBruker
Skrevet

Du kan regne 27% av dine fradrag.

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Hva er de reiseutgiftene for og hva er det for slags fradrag du fører opp?

Lang reisevei til/ fra jobb og store utgifter grunnet sykdom som går som særfradrag.

AnonymBruker
Skrevet

Lang reisevei til/ fra jobb og store utgifter grunnet sykdom som går som særfradrag. Anonymous poster hash: 522ce...5fe

For å få særfradrag for store sykdomsutgifter må du ha hatt dette i flere år tidligere, samt senest i 2013 selvangivelsen. Noe er fjernet.

Beløpet må og overstige en viss sum. Du må sannsynligjgøre med å vedlegge kvitteringer eller være forberedt på at skattetaten ber om kvitteringer.

AnonymBruker
Skrevet

For å få særfradrag for store sykdomsutgifter må du ha hatt dette i flere år tidligere, samt senest i 2013 selvangivelsen. Noe er fjernet.

Beløpet må og overstige en viss sum. Du må sannsynligjgøre med å vedlegge kvitteringer eller være forberedt på at skattetaten ber om kvitteringer.

Var det dette jeg spurte om, Tante Sofie?

Jeg var født med denne tilstanden, det går under type "lidelser" man får godskrevet, og ja beløpet overstiger kr 9180 kr og ja jeg har kvitteringer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...