Gjest datafrika Skrevet 19. august 2004 #1 Skrevet 19. august 2004 Hva skal jeg gjøre for at dvd coverne jeg scanner inn skal få samme størrelse inne på datan. Enten er de for små eller alt for store. Når jeg da skriver de ut så er det helt galt,og når jeg prøver å rezize enten større eller mindre så blir det også feil. Mangler jeg et program eller er det noe jeg gjør feil. Jeg skal scanne inn dvd coverne og lage til eget, men det blir hele tiden i feil format. Hjelp. grrrrrrrrrrrrr :evil: :veldigsur: :cry: :-x
kjellebassen Skrevet 19. august 2004 #2 Skrevet 19. august 2004 Lagre fila og hent den frem i et annet program f.eks. Paint. Da er det lettere å redigere størrelsen etter behov. Paint finnes dessuten på alle maskiner med Windows. (Prøv å lagre fila i *.JPG format dersom mulig.)
Crazee Skrevet 19. august 2004 #3 Skrevet 19. august 2004 Scann inn med 300 dpi, og skriv ut med 300 dpi. Då vil storleiken vera lik, og kvaliteten god. (Scannar du inn med mindre dpi, så vil kvalitet på tekst og bilete bli dårlegare.)
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #4 Skrevet 21. august 2004 hvilken oppløsning (dpi) du skal skrive dokumentet ut som avhenger av papiret du printer på. Kanskje 300 dpi er litt høy oppløsning hvis du bruker "vanlig" papir hvor blekket blør ut litt? Uansett - det viktigste er at du scanner og printer i samme oppløsning, som det ble sagt over her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå