Gå til innhold

Ånei! Svigermor kommer på besøk snart!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kommer til å dø!

Hun skal være hos oss i nesten en uke!

Vi bor i forskjellige byer (heldigvis) så da må hun overnatte (desverre).

Helst vil jeg bare stikke unna og reise langt vekk, men jeg må nok være hjemme siden sambo og jeg skal arrangere stor sammenkomst med venner og greier..

Gruer meg gruer meg gruer meg!!! :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun så ille da??? Selv har jeg et meget godt forhold til mine svigerforeldre....det går nok bra skal du se :wink:

Skrevet

stakkars deg!!!!!!!

jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg var i et tidligere forhold hvor det var sånn. daværende svigermor satt i Nord Norge og bestemte over hva sønnen på 28 år skulle gjøre. Vi bodde her på Østlandet.

Forholdet tok etterhvert slutt.

Nå derimot er jeg veldig fornøyd med min svigerforeldre, de bryr seg minimalt i hva vi foretar oss, og om det ikke er helt støvfritt eller ryddig da de kommer er også det helt greit. Er godt og kunne slappe helt av da de kommer.

Skrevet

Heldige svigermor som har en sånn kjekk svigerdatter som deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Svigermor bestemmer alt om sønnen sin (min mann)

Og hun manipulerer han trill rundt så han gjør alt for henne...

Han gir henne penger når vi har dårlig råd for hun klager så fælt. Men bak ryggen hans går hun og kjøper nye klær, frisørtime, negletime osv osv osv

Og hun juger som bare rakkern også. Hun er så sjalu på meg siden jeg har tatt fra henne sønnen hennes!

grrrrr..

Skrevet

Huff da.......eneste jeg kan gi deg er en :klem: du får prøve å gjøre det beste ut av det, sjøl om det ikke blir enkelt..........

Skrevet

Lykke til sier jeg også, håper det går bedre enn du tror . Jeg hadde ett godt forhold til min svigermor, men venninnen min gruet seg like mye som deg til hennes svigermor skulle komme.. Jeg fikk ett krus av min tidligere svigermor som det stod dette på:

"En ulykke kommer sjeldent alene, det følger gjerne en svigermor med".. :ler: (Den passet jo ikke på meg, men den er litt morsom)

Skrevet

Ærlig talt, voksne mennesker må da kunne tilbringe en liten uke samme nå og da uten at man dør av det. Jeg er ikke akkurat overlykkelig når svigermor kommer, det er ingenting galt med henne, men vi er bare litt ulike når det kommer til hvordan vi vil bruke tiden vår. Det er da likevel mulig å gjøre det beste ut av det, det blir i allefall ikke bedre av å surmule.

Skrevet
Ærlig talt' date= voksne mennesker må da kunne tilbringe en liten uke samme nå og da uten at man dør av det. Jeg er ikke akkurat overlykkelig når svigermor kommer, det er ingenting galt med henne, men vi er bare litt ulike når det kommer til hvordan vi vil bruke tiden vår. Det er da likevel mulig å gjøre det beste ut av det, det blir i allefall ikke bedre av å surmule.

Vell Arkana, det finnes nok de som har et vesentlig mer anstrengt forhold til sin svigermor enn det du tydeligvis har, så det er vel lett å si for deg, siden dere bare er litt ulike.

Skrevet

Noen ganger må man omgås folk men ikkke liker så godt, det gjelder på mange områder i livet - på jobb, i nabolag og også i familien. Det gjelder å prøve og være litt romslig og overbærende, da. Det at hun kommer og skal være hos dere en uke tyder på at hun ikke bor i nærheten og løper ned dørene hos dere så da må det vel gå an å være litt positiv? Hun er tross alt moren til mannen din! Gå på kino eller teater (trenger ikke å snakke), spill bowling, gå på utstilling, IKEA eller finn på noe annet. Dere trenger vel ikke å gå oppå hverandre hele uka hvis du irriterer deg sånn over henne.?

Skrevet

Selv om ikke akkurat svigermor er en umulig person betyr jo ikke det at jeg ikke aner hvordan det er å skulle omgås noen som er det. Det går likevel an å oppføre seg normalt.

Skrevet
Ærlig talt' date= voksne mennesker må da kunne tilbringe en liten uke samme nå og da uten at man dør av det. Jeg er ikke akkurat overlykkelig når svigermor kommer, det er ingenting galt med henne, men vi er bare litt ulike når det kommer til hvordan vi vil bruke tiden vår. Det er da likevel mulig å gjøre det beste ut av det, det blir i allefall ikke bedre av å surmule.

Hun vil jo bare ha litt støtte fra oss! Det skjønner jeg godt!! Svigermora virker jo helt dust :(

Stakkars... Du får prøve å holde ut & være med venninner, gjøre andre ting også, det hjelper nok litt!

Skrevet
Noen ganger må man omgås folk men ikkke liker så godt' date=' det gjelder på mange områder i livet - på jobb, i nabolag og også i familien. Det gjelder å prøve og være litt romslig og overbærende, da. Det at hun kommer og skal være hos dere en uke tyder på at hun ikke bor i nærheten og løper ned dørene hos dere så da må det vel gå an å være litt positiv? Hun er tross alt moren til mannen din! Gå på kino eller teater (trenger ikke å snakke), spill bowling, gå på utstilling, IKEA eller finn på noe annet. Dere trenger vel ikke å gå oppå hverandre hele uka hvis du irriterer deg sånn over henne.?[/quote']

ER VELL IKKE SÅ LETT FOR HENNE FOR HUN FØLER SIKKERT HUN MÅ HA EN GOD TONE NÅR HUN ER SAMMEN MED SØNNEN! :roll::roll::roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er du virkelig så god til å spille falsk at hun våger seg til dere?

Du høres grusom ut som svigerdatter. antagelig blir du verre som svigermor.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Svigermor bestemmer alt om sønnen sin (min mann)

Og hun manipulerer han trill rundt så han gjør alt for henne...

Han gir henne penger når vi har dårlig råd for hun klager så fælt. Men bak ryggen hans går hun og kjøper nye klær, frisørtime, negletime osv osv osv

Og hun juger som bare rakkern også. Hun er så sjalu på meg siden jeg har tatt fra henne sønnen hennes!

grrrrr..

Kanskje det er på tide at han løsriver seg fra moren? Det er veldig lett å legge alt på henne, men han er jo med på å la henne holde på slik hun gjør. For hadde han satt foten ned, ville nok en del av problemene vært ute av verden.

Skrevet

Huff! Min første svigemor var også bra "umulig".. kan ikke annet enn å ønske deg lykke til og prøv å være mest mulig sammen med andre og få nok søvn.. For det å være trøtt i tillegg er ikke særlig lett..

Skrevet

Lykke til :P Jeg føler med deg. Riktignok har jeg ikke en manipulerende svigermor, men en svigermor, men en svigermor med et par antenner altfor løst festet det har jeg. Og ho klarer man bare i små porsjoner, ikke rennende i dørene hele tiden slik som nå. Dessverre festes ikke antennene hennes ved at Ordensmannen setter henne på plass :-?

Lykke til,- du overlever nok, men husk å hvile godt ut mens hun er hos dere,- og helst litt etterpå også. Utblåsninger er lov :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det jeg lurer på: Hvorfor er det bare svigermødre og ikke svigerdatter som er umulig?

Svigermor var en gang en svigerdatter, så det er stor mulighet til at disse prektige svigerdøtrene en dag blir noen troll til svigermødre.

Tror det er svigerdøtre med et hav av sjalusi, som fremstiller sv.mor som troll.

Skrevet
Det jeg lurer på: Hvorfor er det bare svigermødre og ikke svigerdatter som er umulig?

Svigermor var en gang en svigerdatter, så det er stor mulighet til at disse prektige svigerdøtrene en dag blir noen troll til svigermødre.

Tror det er svigerdøtre med et hav av sjalusi, som fremstiller sv.mor som troll.

Noen svigermødre som sikkert ikke klarer å tenke så langt tilbake hvordan det var å være ung..... :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...