Tule Skrevet 19. august 2004 #1 Skrevet 19. august 2004 Hei Vil bare vise denne artikkelen trenger ikke di noe den snakker for seg selv http://www.barnasrett.no/Artikler/barnever...ts_livslogn.htm Vil til si at den artikkelen til Vinnrjung kun er om barn som tas når de er spedbarn vordan det er med barn som tas seneer sier han ikke noe om hilsen
kjellebassen Skrevet 19. august 2004 #2 Skrevet 19. august 2004 Synes i for for seg at omsorgsovertakelse må være siste utvei og at i disse spesielle sakene var helt unødvendig. Der hvor det derimot er snakk om barn av alkoholiserte/narkomane foreldre at saken stiller seg helt annerledes.
Tule Skrevet 19. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2004 Synes i for for seg at omsorgsovertakelse må være siste utvei og at i disse spesielle sakene var helt unødvendig. Der hvor det derimot er snakk om barn av alkoholiserte/narkomane foreldre at saken stiller seg helt annerledes. hei litt enig med deg her er en artikkel om plaseringi egene famili om momenter som støtter og i mot det kan borge for en debatt, det er litt interasant det der med barn i kris prosjektet i sverigre jeg kejnner et barn som er blit plasert på den måten der med at moren har få ha avgjørende virkning på hvor barnet skulle plaseres hilsen
liv Skrevet 19. august 2004 #4 Skrevet 19. august 2004 Nå er det en del ting som ikke har kommet frem i disse sakene og etter hva jeg har fått med meg så er det meget forståelig at barna til bl.a Svanild ble tatt.. Iq'en hadde ikke noe å si..
Tule Skrevet 19. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2004 Synes i for for seg at omsorgsovertakelse må være siste utvei og at i disse spesielle sakene var helt unødvendig. Der hvor det derimot er snakk om barn av alkoholiserte/narkomane foreldre at saken stiller seg helt annerledes. hei isj glemte artikkelen her er den http://www.nkmr.org/slaktingplaceringar_i_...erbarnsvard.htm vil og bare ne si at i saken om anita har det godt bra barnet har kokmet tilbake etter et og et halvt år og barnevernet har fåt kraftig refs ordføreren har sakt at han skal sørge for at barnvernet ikke bare kan lene seg tilbake og si at faglig sett mener vi at vi hadde rett og vi får se om de får erstatning hilsen
Tule Skrevet 19. august 2004 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2004 Nå er det en del ting som ikke har kommet frem i disse sakene og etter hva jeg har fått med meg så er det meget forståelig at barna til bl.a Svanild ble tatt.. Iq'en hadde ikke noe å si.. hei iqen hadde en del og si vis den hadde vert normal hadde hun fåt hjelp i hjemmet og barna hadde ikke vert tatt, det som er interesant er at hun har tatt flere tester og hun har fått bedre resultater på den første var det 76 så var 86 og på den siste over nittiså det er noe rart her hilsen
Tule Skrevet 19. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2004 hei her er en artikkel om iqtest så kan dere dømme selv http://www.nkmr.org/slaktingplaceringar_i_...erbarnsvard.htm hilsen
søndagsengel? Skrevet 20. oktober 2004 #8 Skrevet 20. oktober 2004 hei iqen hadde en del og si vis den hadde vert normal hadde hun fåt hjelp i hjemmet og barna hadde ikke vert tatt, det som er interesant er at hun har tatt flere tester og hun har fått bedre resultater på den første var det 76 så var 86 og på den siste over nittiså det er noe rart her hilsen Jeg har også hørt at iq-testen ikke hadde noe avgjørende utslag. Det er bare det at Svanhilds familie og advokat har trukket frem denne fordi den er det eneste virkemiddelet som er brukt i utredningen som ikke er godkjent som bevismateriale. Jeg vet at det er flere ting som talte for omsorgsovertakelse. Vi har nemlig brukt den fylkesnemndsaken i forbindelse med utdanning... Den ligger visstnok også anonymt på nettet...
Tule Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har også hørt at iq-testen ikke hadde noe avgjørende utslag. Det er bare det at Svanhilds familie og advokat har trukket frem denne fordi den er det eneste virkemiddelet som er brukt i utredningen som ikke er godkjent som bevismateriale. Jeg vet at det er flere ting som talte for omsorgsovertakelse. Vi har nemlig brukt den fylkesnemndsaken i forbindelse med utdanning... Den ligger visstnok også anonymt på nettet... hei saken har ligget på nettet men jeg vbet ikke om dne jgør det nennå, jeg vet det ble en dle bråk fordi svanhild mente at det var et ingrep i hennes privat liv forsdi den ble gjenkjent, nå er det ellers at alle barneversaker ligger på nettet anonymiser, jeg menr at vis du går på lovdata så kan du finne dem der jeg vet ikke om du må vere medlem, det er en av grunnene til kritikken om at barnevernsakene bøæ vere mer tilgjengelige anonymisert ellers interresant at de bruker iq tester vis de ikke er godkjent som bevis de burde holt opp med det når det skaper så mye debatt, i saken her var det jo at den ble brukt som begrunnelse for at hjelpetiltak ikke ville fungere, det har også vert detbatt om vor tilbakestående kan vere foreldre jeg syns det er uheldig man bør fokusere på tilstanden der ogi kke på tilstand til foreldre og utrede foreldre blir rart vis man ikke har mistanke om en diagnose jeg syns det er rart at den politiske debatten om iq tester ble stilnet av jeg syns de burde bli forbudt hilsen
søndagsengel? Skrevet 21. oktober 2004 #10 Skrevet 21. oktober 2004 hei saken har ligget på nettet men jeg vbet ikke om dne jgør det nennå, jeg vet det ble en dle bråk fordi svanhild mente at det var et ingrep i hennes privat liv forsdi den ble gjenkjent dersom alle saker legges ut anonymt på nettet, er det ingen grunn for at ikke svanhild-saken også skal ligge der. Hun har selv valgt å gjøre seg til en offentlig person ved å stå fram i media. Hadde hun valgt å holde saken for seg selv, som de fleste andre, hadde ingen visst hvilken sak det dreide seg om når de leste den på nettet. Forøvrig sier jo Lov om barneverntjenester § 4-12 d) at barneverntjenesten skal foreta en framtidsvurdering av foreldrenes kompetanse. Selv om omsorgen er ivaretatt pr i dag, kan det være at barneverntjenesten vurderer at foreldrene ikke vil kunne klare å gi god og nødvendig omsorg når barna blir eldre.
søndagsengel? Skrevet 21. oktober 2004 #11 Skrevet 21. oktober 2004 Hei Vil bare vise denne artikkelen trenger ikke di noe den snakker for seg selv http://www.barnasrett.no/Artikler/barnever...ts_livslogn.htm Vil til si at den artikkelen til Vinnrjung kun er om barn som tas når de er spedbarn vordan det er med barn som tas seneer sier han ikke noe om hilsen Mulig det ligger en annen artikkel der nå, den jeg leste er ikke av Vinnerjung, og handler ikke om spedbarn. Men jeg må bare si at jeg ble utrolig OPPGITT da jeg leste den artikkelen!! Det ser rett og slett ut som om forfatteren har hatt en negativ opplevelse med barnevernet, og dermed ønsker å sverte det! Og det er vel kanskje det foreningen arbeider for? Synes i såfall ikke "barnas rett" er et passende navn!! Forfatteren kommer med påstander som ikke er bevist, som for eksempel at barnevernet er negativt til at slektninger påtar seg omsorgsoppgaver for barna. Det er mulig at mange har opplevd at barnevernet ikke ønsker å bruke slektninger som fosterforeldre i en del saker, men det er ikke det samme som at barnevernet er negative til dette generelt!! Og det at DE FLESTE barn og foreldre ikke har samvær mer enn fire ganger i året er også en drøy påstand! Riktignok er det slik for mange, f.eks. der det er tenkt langvarig plassering, eller der foreldrene ofte unnlater å møte ved samvær eller har en negativ innvirkning på barna, men det gjelder ikke i DE FLESTE saker! Omsorgsovertakelser er ikke i seg selv en dårlig ting, slik forfatteren skriver. det er mange barn som har behov for å flytte ut av hjemmet, og ikke bare de med rusmisbrukende foreldre eller de som blir mishandlet! Noen barn får ikke den omsorgen som trengs når det gjelder oppfølging og grensesetting, kost og ernæring, psykologisk og fysisk stimuli. Dete er ofte barn av lettere psykisk utviklingshemmede foreldre. Barneverntjenesten har kunnskap om at lettere psykisk utviklingshemmede ofte ikke klarer å ivareta omsorgen til barnet ettersom barnet vokser, selv om de klarer å ta vare på en baby (som stort sett trenger mat og rene bleier). selvfølgelig må hjelpetiltak forsøkes før omsorgsovertakelse vadtas, og det blir også gjort i alle saker, det må nemlig legges frem i fylkesnemnda ved behandling av omsorgsovrtakelses-saken!
Tule Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #12 Skrevet 21. oktober 2004 hei jeg er enig med deg i det første du sier, men hun fikk medhold i at saken askulde bort hun fikk det fordi en menete at den ikke var tilstrekkelig anonymisert :o , jeg skjønneri kke vordan det er mulig når det gjelder det med framtidsvurdering så er den litt difus, det skal slik jeg ser det vere i hjem vor det er grad av omsorgsvikt i utgangspunktet, der vhor det er omsorgsvikt i utgangspunktet menejr jeg man bør vente til det har omstått omsorgsvikt at det ikke går lenger, det er først når en situasjon er riktig ille at banra vil utvikle seg bedre i et forsterhjem jeg tror og det vil vere bedre for barna og vite hvorfor de er tatt hilsen
Tule Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #13 Skrevet 21. oktober 2004 Mulig det ligger en annen artikkel der nå, den jeg leste er ikke av Vinnerjung, og handler ikke om spedbarn. Men jeg må bare si at jeg ble utrolig OPPGITT da jeg leste den artikkelen!! Det ser rett og slett ut som om forfatteren har hatt en negativ opplevelse med barnevernet, og dermed ønsker å sverte det! Og det er vel kanskje det foreningen arbeider for? Synes i såfall ikke "barnas rett" er et passende navn!! Forfatteren kommer med påstander som ikke er bevist, som for eksempel at barnevernet er negativt til at slektninger påtar seg omsorgsoppgaver for barna. Det er mulig at mange har opplevd at barnevernet ikke ønsker å bruke slektninger som fosterforeldre i en del saker, men det er ikke det samme som at barnevernet er negative til dette generelt!! Og det at DE FLESTE barn og foreldre ikke har samvær mer enn fire ganger i året er også en drøy påstand! Riktignok er det slik for mange, f.eks. der det er tenkt langvarig plassering, eller der foreldrene ofte unnlater å møte ved samvær eller har en negativ innvirkning på barna, men det gjelder ikke i DE FLESTE saker!
søndagsengel? Skrevet 21. oktober 2004 #14 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg forstår det sånn at du er veldig negativ til barnevernet, og synes du er god til å argumentere for det du mener! Er enig i mye av det du sier, selv om jeg selv har en positiv oppfatning av barnevernet. Kan ikke se svart-hvitt på barnevernets arbeid, de som arbeider der er bare mennesker, og det er menneskelig å feile en gang i blant (men det var en helt annen tråd...)!
Tule Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #15 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg forstår det sånn at du er veldig negativ til barnevernet' date=' og synes du er god til å argumentere for det du mener! Er enig i mye av det du sier, selv om jeg selv har en positiv oppfatning av barnevernet. Kan ikke se svart-hvitt på barnevernets arbeid, de som arbeider der er bare mennesker, og det er menneskelig å feile en gang i blant (men det var en helt annen tråd...)![/quote'] hei jeg er ikke negativ til barnevernet jeg vil si det er blandede følelser, jeg mener de gjør mye bra og jeg mener de har bra holdninger ti len del saker som vile ha blitt sett på som omsorgsvikt før men jeg menr det er fortsatt noen som gjør mye dårlig og ksaper mere bråk en hjelp, når det gjelder det med omsorgsovertakelser så har det kommet mye bra forskning synes jeg ognår det gjelder foreldres rolle så syns jeg og marianne haslev skånland sier mye bra emn det er vanskelig og ha en holdning til det de gjør når de ikke er åpne om sine metoder og grunnen til det de gjør hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå