Gå til innhold

Hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger så hjelp til å få slutt på draing i båndet. Hardet noe med alder å si, jeg mener om det kommer til å gå sakte men sikkert over når hun blir noen år gammel? Når de blir noen år så blir de så rolige.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke automatisk over når hunden blir eldre, det er noe dere må trene aktivt på. Hva gjør du når hun drar i båndet? Belønner du når hun går fint? Får hun nok fysisk trim og mental stimulering? Hvor gammel er hun, og hvilken rase?

Anonymous poster hash: e9b5c...ea2
  • Liker 1
Skrevet

Det går ikke automatisk over når hunden blir eldre, det er noe dere må trene aktivt på. Hva gjør du når hun drar i båndet? Belønner du når hun går fint? Får hun nok fysisk trim og mental stimulering? Hvor gammel er hun, og hvilken rase? Anonymous poster hash: e9b5c...ea2

Så det har noe å si om den trekker eller ikke på grunn av rasen?

Skrevet

Vi lærer hundene våre å trekke i båndet... Dette gjør vi ved at når de trekker så lar vi de trekke ved at vi følger med. Vi må reversere det og lære hunden at den kommer kun fremover når den ikke trekker; dvs. når båndet er slakt og ikke stramt.

Alder og rase har lite å si, og dette går garantert ikke over av seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så det har noe å si om den trekker eller ikke på grunn av rasen?

Jeg spør om rasen hovedsakelig for å få et bilde av hvor mye mosjon den trenger versus hvor mye mosjon du gir den. Noen raser er mer sta enn andre og har en tendens til å dra litt mer i båndet, men den gjør ikke det kun på grunn av rase eller alder.

Skrevet

Vi lærer hundene våre å trekke i båndet... Dette gjør vi ved at når de trekker så lar vi de trekke ved at vi følger med. Vi må reversere det og lære hunden at den kommer kun fremover når den ikke trekker; dvs. når båndet er slakt og ikke stramt.

Alder og rase har lite å si, og dette går garantert ikke over av seg selv.

Det er når vi går mot biler i høy fart. Ikke særlig ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Du gir ekstremt lite info og svarer ikke på spørsmål, det gjør det veldig vanskelig for oss å hjelpe med å finne ut hva du gjør galt eller hva du kan gjøre annerledes.

Generelt når en hund drar i båndet må man lære den at det ikke fører noen vei. Stopp fullstendig opp med en gang hun begynner å dra, og belønn hver gang hun går fint med slakt bånd. Ja, det kommer til å ta lang tid, og dere kommer ikke til å få gått særlig langt på en stund. Husk å ha med gode godbiter som du kan belønne med, eventuell en ekstra gøy leke om hun er mer lekemotivert enn matmotivert.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er når vi går mot biler i høy fart. Ikke særlig ellers.

Men da er det i de situasjonene du må lære den det. Og om den trekker mot noe som "flyr" forbi i høy fart eller beveger seg, så er ikke det spesielt rart da all bevegelse trigger jaktinstinkt i hunder.

Endret av Portvinpiken
Skrevet

Kjøpte brustsele som er 35cm, akkurat det hun er rundt brystet. Men den sitter så stramt, bør jeg kjøpe større sele?

Skrevet

Kjøpte brustsele som er 35cm, akkurat det hun er rundt brystet. Men den sitter så stramt, bør jeg kjøpe større sele?

Om selen er for stram er den ikke god å gå med. Seler som ikke sitter bra kan gi gnagesår og hindre bevegelsen. Ta med hunden til en dyrebutikk å prøv ulike seler til du finner en som sitter godt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det ts, men det virker som du har NULL peiling på dyr og hunder på den måten du skriver...

Du vil ikke svare på spørsmål og er unnvikende...

Hvilken rase er hunden din? Det er faktisk litt viktig da bla gjeterhunder som border collie har tendenser til å jage biler, som du beskriver din hund gjør.

Anbefaler deg å ta kontakt med en hundetrener som kan trene både deg og hunden din. Å jage biler kan fort bli farlig.

Anonymous poster hash: a9879...087
Skrevet

Beklager å si det ts, men det virker som du har NULL peiling på dyr og hunder på den måten du skriver...Du vil ikke svare på spørsmål og er unnvikende... Hvilken rase er hunden din? Det er faktisk litt viktig da bla gjeterhunder som border collie har tendenser til å jage biler, som du beskriver din hund gjør. Anbefaler deg å ta kontakt med en hundetrener som kan trene både deg og hunden din. Å jage biler kan fort bli farlig. Anonymous poster hash: a9879...087

Les det du skriver, så skjønner du hvorfor jeg ikke svarer deg.

AnonymBruker
Skrevet

Les det du skriver, så skjønner du hvorfor jeg ikke svarer deg.

Men du har ikke svart noen andre heller? Vi kan ikke hjelpe deg hvis du ikke lar oss hjelpe ved å gi noe informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...