Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min egen mor er en energityv, hver gang hun har vært på besøk her blir jeg totalt utmattet etterpå, orker ikke gjøre noenting og blir veldig trøtt. Hun kommer ca en gang i uka for å se meg og barnebarna, kan ikke nekte henne det heller.

Grunnen til at jeg kaller henne energityv er:

- Hun er kronisk negativ og problemorientert

- Elsker å snakke om sykdommer og alt som er galt

- Gjentar seg selv mye, snakker alltid om det samme

- Hører ikke etter hva jeg sier, spør om samme tingen flere ganger uten å få med seg svaret

- Har et negativt kroppsspråk, smiler og ler nesten aldri

- Merker at jeg blir negativ i hennes nærvær

- Hun er ikke intr i andres meninger og

Hun kommer aldri til å forandre seg, har vært sånn i mange år.

Så hvordan forholder en seg til slike energityver?

Anonymous poster hash: 72a78...327

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min løsning var å bryte kontakten. Eneste jeg har kontakt med på morssiden er lillebror. Moren min gjorde meg psykisk syk, og jeg får null støtte eller forståelse fra resten av familien. Så da fjernet jeg meg heller fra situasjonen. Men, det er selvfølgelig ikke like lett for alle å gjøre.

• 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Min mor er også en energityv men på litt ulik måte. Hun kritiserer ting jeg gjør galt og klager på at jeg er sur hele tiden og lignende. Når det stort sett er hun som starter diskusjonene kranglene. Vil egentlig bare kutte kontakt med henne. Ikke ha like mye kontakt som man kanskje har og heller møt henne av og til og ikke snakke så mye med henne. Dette er noe både meg og brødrene mine gjør og vi merker at mye av energien kommer igjen og at vi ikke blir like slitne i ettertid når vi ikke prater med henne like ofte 

Anonymkode: d5c85...5c2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der høres ut som en hvilken som helst mor 😆

Anonymkode: 4fcb3...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...