Gå til innhold

Jeg fant en kur mot fyllesyke!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fatter ikke hvorfor dere drikker så mye eller drikker en spesifikk alkoholholdig drikk når dere blir så dårlige. For min del blir jeg aldri fyllesyk (takk og lov for dette), men dersom jeg drikker rusbrus eller mye øl på en gang blir jeg dårlig der og da. Derfor styrer jeg helt unna rusbrus (og cider) og dersom jeg skal drikke øl drikker jeg kun 2-3 stk i løpet av en hel kveld. Styrting av alkoholholdige drikker med kullsyre er ikke noe for meg.

Anonymous poster hash: 7cb34...916
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fatter ikke hvorfor dere drikker så mye eller drikker en spesifikk alkoholholdig drikk når dere blir så dårlige. For min del blir jeg aldri fyllesyk (takk og lov for dette), men dersom jeg drikker rusbrus eller mye øl på en gang blir jeg dårlig der og da. Derfor styrer jeg helt unna rusbrus (og cider) og dersom jeg skal drikke øl drikker jeg kun 2-3 stk i løpet av en hel kveld. Styrting av alkoholholdige drikker med kullsyre er ikke noe for meg.

kan bare svare for meg selv, men jeg styrer faktisk unna det jeg vet gjør meg ekstra dårlig. Og det er heller ikke snakk om at jeg drikker så mye som du kanskje tror, men at jeg rett og slett blir dårlig om jeg drikker mer enn tre halvlitere fordelt på en hel kveld. Jeg er såklart enig i at jeg velger å drikke en mengde alkohol som jeg vet jeg kommer til å bli dårlig av, men det er ikke snakk om å bøtte ned på en flaske med vodka og rave rundt i halvsvime til klokken fem på natten. Noen blir bare dårligere enn andre. Så kan en jo stille seg spørsmålet om en da burde slutte å drikke helt når man blir så lett dårlig, men det har ikke jeg lyst til, rett og slett.

Nå håper jeg det ikke blir flere moralske pekefingre i denne tråden.

Anonymous poster hash: 89747...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kan bare svare for meg selv, men jeg styrer faktisk unna det jeg vet gjør meg ekstra dårlig. Og det er heller ikke snakk om at jeg drikker så mye som du kanskje tror, men at jeg rett og slett blir dårlig om jeg drikker mer enn tre halvlitere fordelt på en hel kveld. Jeg er såklart enig i at jeg velger å drikke en mengde alkohol som jeg vet jeg kommer til å bli dårlig av, men det er ikke snakk om å bøtte ned på en flaske med vodka og rave rundt i halvsvime til klokken fem på natten. Noen blir bare dårligere enn andre. Så kan en jo stille seg spørsmålet om en da burde slutte å drikke helt når man blir så lett dårlig, men det har ikke jeg lyst til, rett og slett.

Nå håper jeg det ikke blir flere moralske pekefingre i denne tråden.

Anonymous poster hash: 89747...0c2

Jeg er helt klar over at ulike mennesker blir dårlig av ulik mengde alkohol. Jeg skriver jo selv at jeg aldri blir fyllesyk uavhengig av alkoholmengde jeg inntar (nå drikker jeg sjeldent svært mye heller da). Jeg har en venninne som blir dårlig i opptil en uke etter bare et lite inntak av alkohol. Veldig kjedelig for hennes del, men hun velger da å unngå alkohol for det meste, og heller drikke alkoholfritt. Å komme med spørsmål om hvorfor noen velger å drikke en gitt alkoholmengde eller alkoholholdig drikk som gjør at de blir dårlige er jo ikke en moralpreken. Det er et legitimt spørsmål. Dersom jeg hadde blitt dårlig av å drikke mye hadde jeg kuttet ned på inntaket mitt. Dette er jo noe de fleste ikke gjør, så derfor får jeg vel spørre de det gjelder, eller hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg shotter ikke, drikker aldri sprit og prøver å ikke drikke for mye og for fort. Kan bli dårlig uten å ha vært full. Så det er ganske individuelt. Blir nok til at jeg drikker sjeldnere på grunn av dette.

Anonymous poster hash: 5fa3f...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor drikker du (så mye) når du sliter slike med fyllesyke?

Du kutter drastisk ned på drikkingen, ser om det er spesielle ting du reagerer på (sprit, vin, øl) og du bør i alle fall unngå å blande. Det er heller ikke så fælt å være edru eller bare drikke litt for kosens skyld.

Anonymous poster hash: ee416...140

Blir ikke alltid så fyllesyk, blir endten helt jævlig hvor det minner om spysyke fra morgen til kveld eller bare litt smålig redusert/slapp. Noen ganger blir det helt jævlig uten at jeg har drukket så alt for mye heller, men har tenkt at det kan være noe jeg reagerer på. En ting er sikkert, Whiskey er en av de tingene jeg aldri drikker igjen. Øl drikker jeg aldri, og vin bruker å gå greit. Bruker å stoppe å drikke når jeg merker at jeg har fått nok, eller når jeg merker at kroppen sier "stopp".

Ble så sinnsykt fyllesyk for 2 måneder siden ca, har prøvd å drikke på fest i ettertid men det er umulig. Drakk 2 små drinker med vodka i går, klarte ikke holde det nede en gang, så skal ta en lang pause fra alkohol :P

Anonymous poster hash: 3ff75...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...