Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er cupen i 80C like stor som cupen i 75D?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

75 og 80 forteller hvor bred du er rundt ryggen under brystet, bokstavene fortelle hvor stor cupen er, dvs selve puppen. Altså, nei, dette er ikke det samme.

MEN, nå skal det også sies at det varierer litt i størreslen, så noen kan bruke flere cup-srtl og vidde strl. Så kanksje det produksjonsmessig på akkurat disse bh-ene vil være det samme. Men det bør ikke være det.

Skrevet

Jeg mener JO, dvs at at cup'en i en 75D er den samme som i en 80C. (og det samme for 70DD og 85B).

Dette ser man om man sammenligner to BH med samme cup, men med forskjellig omkrets. En 85D har vesentlig større cup'er enn en 75D...

Skrevet
Jeg mener JO, dvs at at cup'en i en 75D er den samme som i en 80C. (og det samme for 70DD og 85B).

Dette ser man om man sammenligner to BH med samme cup, men med forskjellig omkrets. En 85D har vesentlig større cup'er enn en 75D...

:Nikke:

Skrevet

Det skjønner jeg ikke - da er det jo ikke riktig å måle rundt under puppene og selve puppen som stemmer - og det blir jo helt ulogisk. :klø: Hvordan skal man DA måle størrelsen sin?

Skrevet

Så vidt jeg vet, så er BH-størrelsene utarbeidet på denne måten:

75= omkrets under puppene

B = et symbol for hvor stor man er over puppene i forhold til under puppene. A er en forskjell på 10 cm, B = forskjell på 15 cm, c= 20, d = 25.

Så hvis du er 75 rundt brystkassen, og 90 rundt puppene, så er du en klassisk 75b. Er du 75 og 95, er du en C osv.

En d cup som skal dekke 110 cm pupp er dermed større enn en d cup som skal dekke 100 cm pupp, som vil være forskjellen mellom 75D og 85D. Men teoretisk skal selve cupen i en 80C-cup være omtrent like stor som en 75D-cup, fordi de skal begge dekke pupper som er 100 cm til sammen. Men selv om cup-en evt. er like stor, så har man plutselig en bh-stropp som er enten for lang eller for kort, alt etter som.

Catzy

Skrevet
Er cupen i 80C like stor som cupen i 75D?

Kort fortalt - ja!

Skrevet

Må henge meg på her..

-ja selve cupen er like stor. Har bh-er i begge de str. Jeg bruker 75 D men kan også bruke 80 C, men da blir den litt videre i omkrets, bortsett fra det er de helt like til meg.

-Pusur-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...