Gå til innhold

grå eller brune glass i solbrillene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best om man er lyssky. Grå eller brune. Skal kjøpe solbriller med styrke så er greit at det er de rette. Har bare fått beskjed om at det e ropå til hver enkelt.

Derfor hva foretrekker du? Brune eller grå glass?

Anonymous poster hash: 0c239...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Test ut begge deler hos en optiker?

AnonymBruker
Skrevet

Test ut begge deler hos en optiker?

skal jo der selvsagt. Men en får ikke samme feeling når en prøver i 5 min som når en faktisk går med det i lengre periode ☺

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt brune opp på mine ordinære brilleglass.

Sist gang valgte jeg grå, fra Brilleland, fordi det passet best til den sorte Rain Bay innfatningen. Og hjelpes for en behagelig forskjell, da jeg kom i sollys i syden. Veldig fornøyd meg å ha valgt grått.

Anonymous poster hash: 0ba70...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Er du lyssky så anbefaler jeg brune glass :-)

Anonymous poster hash: 93c73...224

Skrevet

Mine er mer grønne i fargen, og de fungerer veldig godt for meg. Har de mørkeste glassene optikeren kunne fremprodusere.

AnonymBruker
Skrevet

Er du lyssky så anbefaler jeg brune glass :-)

Anonymous poster hash: 93c73...224

Hørt de sier det, men jeg har aldri helt likt brune glass av en eller annen grunn. Men er gjerne en vanesak, regner med det er veldig individuelt. Derfor det var greit å høre fra flere ☺

Skrevet

skal jo der selvsagt. Men en får ikke samme feeling når en prøver i 5 min som når en faktisk går med det i lengre periode ☺

Hos alle optikere jeg har vært hos har jeg fått låne med meg briller hjem for å prøve, så det trenger ikke være begrenset til fem minutter i butikken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes grå/svarte glass dekker mer for solen. Brune er ikke noe trss for meg. Selv om jeg kler det bedre.

Anonymous poster hash: b2e4a...64d

AnonymBruker
Skrevet

Hos alle optikere jeg har vært hos har jeg fått låne med meg briller hjem for å prøve, så det trenger ikke være begrenset til fem minutter i butikken.

Det har jeg også, men man får da brillene uten styrke. Med andre ord jeg får ikke gått ned brillene noe spesielt ute i solen og faktisk testet hvordan forskjellen på grå og brune glass er. Er jo etter en periode bruk man evnt får problemet. Kan prøve dem hjemme og gå utenfor ja, men får ikke hatt dem på i lengre perioder og faktisk føle hvordan det blir med styrke i osv. Linser kan jeg ikke bruke, har prøvd og fått beskjed om at jeg ikke kan ha dette. Derfor er erfaringer og tips veldig sentralt.

Skrevet

Det har jeg også, men man får da brillene uten styrke. Med andre ord jeg får ikke gått ned brillene noe spesielt ute i solen og faktisk testet hvordan forskjellen på grå og brune glass er. Er jo etter en periode bruk man evnt får problemet. Kan prøve dem hjemme og gå utenfor ja, men får ikke hatt dem på i lengre perioder og faktisk føle hvordan det blir med styrke i osv. Linser kan jeg ikke bruke, har prøvd og fått beskjed om at jeg ikke kan ha dette. Derfor er erfaringer og tips veldig sentralt.

Det vet jeg. Men man trenger jo ikke jogge en tur heller, kan jo sitte ned på en benk/ta med en stol ut og pakke seg inn i et pledd og sitte der en stund for å se hvordan glassene føles.

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg. Men man trenger jo ikke jogge en tur heller, kan jo sitte ned på en benk/ta med en stol ut og pakke seg inn i et pledd og sitte der en stund for å se hvordan glassene føles.

Det er ikke for å være vanskelig men da får jeg ikke kjenne på det. Fordi vanlige solbriller som jeg ikke ser en ting i og solbriller med styrke gir absolutt ikke samme følelse for meg. Er mye mindre lyssky uten styrke blant annet. Og som regel er det etter regelmessig bruk og normal bruk en reagere hvertfall alltid vært slik for meg ved alle briller. Uansett jeg var ute etter tips hva folk har uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...