Elle Melle Skrevet 19. august 2004 #1 Skrevet 19. august 2004 Veikrysset Du står ved et kryss og er usikker på om du skal gå til høyre eller venstre. En av veiene fører til død og fortapelse. Den andre fører til gull og grønne skoger - og det er dit du vil. Du vet imidlertid ikke hvilken vei som fører til hva. Et tvillingpar vokter veiene. De vet begge hvor du skal, men den ene snakker alltid sant og den andre snakker alltid usant. Og nok en gang vet du ikke hvem som er hvem. Til hjelp har du ett spørsmål. Du kan altså stille ett spørsmål. Ved hjelp av dette spørsmålet skal du klare å finne ut hvilken vei du bør gå. Hva blir spørsmålet? Er det noen som husker svaret på denne? Jeg har visst det en gang, men er for mitt bare liv ikke i stand til å komme på løsningen...
kjellebassen Skrevet 19. august 2004 #2 Skrevet 19. august 2004 Svaret er, eller snarere spørsmålet: Hvilken vei vil den andre si at jeg skal gå for å komme til gull og grønne skoger. Da vil den som alltid lyver si "den veien" og peke på veien til fortapelse, mens den som alltid sier sannheten vil si at den som alltid lyver vil si "den veien" og også peke på veien til fortapelse. Da er det bare å gå andre veien og du vil komme til "gull og grønne skoger".
kjellebassen Skrevet 19. august 2004 #3 Skrevet 19. august 2004 Ville bare holde denne tråden oppe så "Elle Melle" kan få se svaret....et såkalt "bump"
kjellebassen Skrevet 20. august 2004 #4 Skrevet 20. august 2004 Holder tråden oppe for Elle Melle sin del
Elle Melle Skrevet 20. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2004 Takk, takk! Jeg blir GAL av slike gåter jeg ikke husker svaret på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå