Gå til innhold

For feminin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en negativ ting å være feminin? Jeg er ikke spesielt jålete, går som oftest i jeans og en pen, enkel genser eller topp, og uten særlig sminke. Jeg ser som oftest bare på action-filmer, liker å gå lange turer i fjellet og syns det er kult med biler. Likevel får jeg ofte kommentarer på hvor feminin jeg er, og det ofte negativt ladede kommentarer. Jeg vet jeg har veldig feminine bevegelser, og prøvde et par ganger å vende meg av med det men til ingen nytte :P Det er bare sånn jeg er!

Jeg begynner å bli fryktelig lei av nedlatende kommentarer om hvor feminin jeg er. Er det virkelig en så negativ ting å være feminin?

Anonymous poster hash: 7a6e3...fce
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne forresten,

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som gir deg negative kommentarer egentlig? Og hva slags kommentarer?

Anonymous poster hash: aa0e7...a7d
  • Liker 2
Skrevet

Er du fortsatt på ungdomsskulen eller, TS? Kan ikke se for meg at noen oppegående, voksne mennesker klager på at en dame/jente oppfører seg feminit, tvert i mot!

Holder en knapp på at de som mobber deg for å være feminin egentlig er misunnelige! Femininitet er positivt og noe du absolutt ikke bør forsøke å avvenne deg med!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som gir deg negative kommentarer egentlig? Og hva slags kommentarer?

Anonymous poster hash: aa0e7...a7d

Familie og venner. "Du er så feminin"/ "Du gjør det så feminint", etterfulgt med et lite fnys og nedlatende blikk... Jeg tar meg egentlig ikke nær av det, det er bare litt irriterende. Men jeg syns det er merkelig at det å være feminin er så veldig negativt.

AnonymBruker
Skrevet

Er du fortsatt på ungdomsskulen eller, TS? Kan ikke se for meg at noen oppegående, voksne mennesker klager på at en dame/jente oppfører seg feminit, tvert i mot!

Holder en knapp på at de som mobber deg for å være feminin egentlig er misunnelige! Femininitet er positivt og noe du absolutt ikke bør forsøke å avvenne deg med!

Tusen takk for så hyggelig svar! :) Jeg går på videregående, men det er for det meste voksne jeg får negative kommentarer av

Skrevet

Jenter skal være feminine, og gjør du noe ekstra feminint så er det da bare søtt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jenter skal være feminine, og gjør du noe ekstra feminint så er det da bare søtt.

Jenter skal være akkurat sånn som de ønsker.

Anonymous poster hash: dd7db...bac

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar :) Føler jeg blir oppfattet som "udugelig" fordi jeg er så feminin, så utrolig hyggelig å lese disse svarene :)

AnonymBruker
Skrevet

Jenter som oppfører seg naturlig skal være feminine, eller tenker du at jenter egentlig er menn?

Anonymous poster hash: b6348...0f4

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar :) Føler jeg blir oppfattet som "udugelig" fordi jeg er så feminin, så utrolig hyggelig å lese disse svarene :)

Det skulle ikke være slik at det er i ditt hode du tolker alle kommentarene slik?

- de eksemplene du har gitt klarer jeg ikke tolke negativte på noe vis:

Familie og venner. "Du er så feminin"/ "Du gjør det så feminint", etterfulgt med et lite fnys og nedlatende blikk... Jeg tar meg egentlig ikke nær av det, det er bare litt irriterende. Men jeg syns det er merkelig at det å være feminin er så veldig negativt.

Du er sikker på at det du definerer som 'fnys' og 'nedlatende blikk' virkelig er det?

Du må eventuelt spørre dem hva som er 'galt' med måten du gjør tingene på.

I min verden bygger du deg nå en tese som du skal få slite med resten av livet dersom du lar den få lov til å gro.

• Liker 1
Skrevet

Preferanser. Traktor-lesbe oppførsel der jenta sitter med beina bredere enn meg etc er ikke noe jeg foretrekker, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tolker du det i verst mulig mening? Javel så du er feminin. Du er kvinne, er du ikke? Der har du forklaringen din.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tolker du det i verst mulig mening? Javel så du er feminin. Du er kvinne, er du ikke? Der har du forklaringen din.

Folk skal alltid stille TS til veggs med at h*n sikkert overdriver, mistolker osv fordi man selv ikke har opplevd dilemma som blir tatt opp. Opplevde det samme som TS på hennes alder og det var absolutt nedlatende kommentarer fra voksne damer om min feminitet, så tviler ikke på at hun opplever dette.

Anonymous poster hash: d5ae7...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle ikke være slik at det er i ditt hode du tolker alle kommentarene slik?

- de eksemplene du har gitt klarer jeg ikke tolke negativte på noe vis:

Du er sikker på at det du definerer som 'fnys' og 'nedlatende blikk' virkelig er det?

Du må eventuelt spørre dem hva som er 'galt' med måten du gjør tingene på.

I min verden bygger du deg nå en tese som du skal få slite med resten av livet dersom du lar den få lov til å gro.

Du er klar over at det meste i vår kommunikasjon er kroppsspråk? Om noen føler det var på en nedlatende måte, så var det sikkert sånn. Ofte er det ikke ordene men måten ting sies på som avgjør betydningen av det.

Du er sannsynligvis feminin i væremåten ja TS, ingenting galt med det. Se på det motsatt, ei brautende jente som banner og er brysk, er det fortsatt om hun tar på seg en kjole og sminke ;)

Anonymous poster hash: 755cc...cc6

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe galt i å ha feminine bevegelser - akkurat som det ikke er noe galt i å ha maskuline. Du er den du er. Jobb med å godta det i stedenfor å prøve å forandre deg for å tekkes fordomsfulle mennesker som bruker ordet feminin som et skjellsord og sidestiller det med svak og pinglete.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jenter som oppfører seg naturlig skal være feminine, eller tenker du at jenter egentlig er menn? Anonymous poster hash: b6348...0f4

Hva babler du om :klo: Jenter må ikke være feminine bare for at de er jenter

Anonymous poster hash: 1d83e...eda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for så mange, gode, hyggelige svar :klem:

Gjest lipgloss
Skrevet

feminin,maskulin,vær den du er og ikke forandre på noedu er vakker når du er deg selv

AnonymBruker
Skrevet

Preferanser. Traktor-lesbe oppførsel der jenta sitter med beina bredere enn meg etc er ikke noe jeg foretrekker, dessverre.

De foretrekker sikkert ikke deg heller, så det går nok helt bra skal du se. :hug:

Anonymous poster hash: c472e...bc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...