Gå til innhold

Tips til kaker, muffins, bakverk som er gode å fryse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal bake en del til bursdag men trenger tips til en del som kan lages noen uker i forveien og fryses ned ettersom jeg ikke har mulighet til å lage alt kvelden før.

Tar derfor veldig gjerne imot tips (og veldig gjerne oppskrifter) til kaker, bakverk, muffins og alt annet som kan lages til bursdag som egner seg godt til frysing.

Anonymous poster hash: 60966...146
Skrevet

Muffins ville jeg ikke fryst, men laget på dagen. Du kan bakebunnen til de fleste kaker og fryse de, så tar du på glasur den dagen de skal serveres.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

- Skillingsboller/Kanelboller (Jeg bruker oppskriften på Trines matblogg, men bruker brunsukker i stedet for vanlig sukker til å smøre ut, samt saltet smør)

- Terteskall som du fyller med vaniljekrem og friske bær

- Sjokoladekake

- Pizza/Taco-snurrer

- Prinsesseterte

- Rosin-/Hveteboller

- Lefser

- Kransekakestenger/Kransekrakeringer

- Hvetekringle

- Suksessterte

- Berlinerboller

Stort sett det meste av gjærbakst kan lages på forhånd, fryses ned, og varmes i ovn rett før servering.

I tillegg kan du lage panna cotta noen dager i forveien. Det går raskt og den holder seg fint i kjøleskapet i tre-fire dager (tildekket slik at den ikke tar lukt fra andre matvarer). Det samme med karamell- og sjokoladepudding. Sausen kan du lage to dager i forveien, og oppbevare i kjøleskapet.

AnonymBruker
Skrevet

texaskaken er nesten bedre etter den har vært fryst. Bare husk å stikk kaken med en gaffel ( hele kaken ja) og hel glasuren med en gang den er ferdig, da får du en helt fantastisk kake 😄

Anonymous poster hash: 0da5a...212

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...