-Jiinxs- Skrevet 28. mars 2015 #1 Skrevet 28. mars 2015 (endret) Jeg er medlem i BOB, Vestbo og Obos. Vet ikke om medlemsnr mitt bør være privat. Men kan vel si sånn ca hva nr jeg har. bob - 11 000 vestbo - 13 000 obos - 330 000 Jeg vet ikke helt hva som er et bra tall og verd å ta vare på. Obos har jeg tenkt å si opp, det var en feiltagelse at jeg betalte for dette året, og det ser ut som de har klart å få med året før i regningen (var dobbel så stor + purregebyr). For jeg antar at mitt Obos nr ikke er så mye å skryte av. Saken er vel at jeg bor i et hus nå, og jeg har ingen planer (eller mulighet) å flytte herfra. Så det at jeg betaler på de medlemskapene og ikke en gang bruker fordelene er meningsløst. Men det er jo ikke store summene, det blir jo bare 540 pr år (etter jeg har stoppet Obos). Det å overføre til unger er heller ikke noe jeg ser for meg vil skje. Jeg ser liksom ikke for meg at jeg vil komme i en situasjon hvor jeg finner et nytt hus hvor jeg får bruk for medlemsnr mitt. Så hva ville dere ha gjort, bare forsatt å betalt og kanskje en gang i framtiden fått overført de til ungene/familiemedlemmer? Endret 28. mars 2015 av -Leon-
pippip Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Jeg er medlem av obos selv om jeg har flyttet fra oslo. Det er bare 200,- i året og man får gode medlemsfordeler, feks 20% på alt på Kitch. Så de pengene tjener jeg fort inn igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Siden OBOS kjøper opp boligbyggelag etter boligbyggelag, så hadde jeg definitivt beholdt OBOS. Har for øvrig medlemsnummer på over 600 000 i OBOS, ansienniteten er over 9 år, og vil sjelden trenge lengre ansiennitet enn jeg har. For øvrig er det svært mange gode medlemstilbud hos OBOS. Medlemskontigenten på 200 kr er fort innspart bare på strømavtalen deres. Anonymous poster hash: 48133...e81
-Jiinxs- Skrevet 28. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2015 (endret) Siden OBOS kjøper opp boligbyggelag etter boligbyggelag, så hadde jeg definitivt beholdt OBOS. Har for øvrig medlemsnummer på over 600 000 i OBOS, ansienniteten er over 9 år, og vil sjelden trenge lengre ansiennitet enn jeg har. For øvrig er det svært mange gode medlemstilbud hos OBOS. Medlemskontigenten på 200 kr er fort innspart bare på strømavtalen deres. Anonymous poster hash: 48133...e81 Om du har over 600 000 og en ansiennitet på over 9. Så blir det vel til at jeg beholder alle 3 medlemskapene. Takk for all tilbakemeldingen =) Jeg får se litt nøyere på noen av medlemsfordelene. Endret 28. mars 2015 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 Bob medlemsnummeret ditt er ekstremt lavt, det må være fra 1960 tallet? Ta vare på dette, skal du en dag kjøpe deg en ny bolig og der er mange som vil ha den samme kommer ingen til å slå deg med det nummeret. ( du kan bli ufør og må over i en lettstelt bolig med universell utforming?) Vestbo tror jeg kommer til å bli kjøpt opp av ett av de store boligbyggelagene... Anonymous poster hash: 1e4a0...962
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #7 Skrevet 29. mars 2015 Siden OBOS kjøper opp boligbyggelag etter boligbyggelag, så hadde jeg definitivt beholdt OBOS. Har for øvrig medlemsnummer på over 600 000 i OBOS, ansienniteten er over 9 år, og vil sjelden trenge lengre ansiennitet enn jeg har. For øvrig er det svært mange gode medlemstilbud hos OBOS. Medlemskontigenten på 200 kr er fort innspart bare på strømavtalen deres.Anonymous poster hash: 48133...e81 Er det denne avtalen:http://www.obos.no/strom Ser at det er spotpris pluss månedlig fastbeløp. Hvordan kan du spare på dette når det finnes flere som har spotpris uten fastbeløp? Anonymous poster hash: 9b4ab...787
-Jiinxs- Skrevet 29. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2015 Bob medlemsnummeret ditt er ekstremt lavt, det må være fra 1960 tallet? Ta vare på dette, skal du en dag kjøpe deg en ny bolig og der er mange som vil ha den samme kommer ingen til å slå deg med det nummeret. ( du kan bli ufør og må over i en lettstelt bolig med universell utforming?) Vestbo tror jeg kommer til å bli kjøpt opp av ett av de store boligbyggelagene...Anonymous poster hash: 1e4a0...962 Nr ble overført ifra mine foreldre, så det er vel grunnen til at det er litt lavt.
-Jiinxs- Skrevet 29. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2015 Er det denne avtalen:http://www.obos.no/strom Ser at det er spotpris pluss månedlig fastbeløp. Hvordan kan du spare på dette når det finnes flere som har spotpris uten fastbeløp?Anonymous poster hash: 9b4ab...787 Jeg såg litt på de tallene, forstod svært lite av det. Jeg har BKK og Fjordkraft.
Zzyzx Skrevet 29. mars 2015 #10 Skrevet 29. mars 2015 OBOS regner ikke ansiennitet på medlemsnummer, det går på innmeldingsdato. Den kan ikke være tidligere enn din egen fødselsdato. Selv har vi ni år i OBOS og under 10 000 i Bob. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå