Gå til innhold

Jeg er så usikker på ingredienslister. Hva som er bra og ikke. Noen som vil hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så usikker. Jeg trodde jo Glyserol, Cetyl alkohol og seed oil var gode ingredienser? Så leste jeg bloggen til Hilde Christina og så skriver hun at dette er fy fy ingredienser! Ah jeg skjønner ingenting og hvilken ingredienser jeg skal se etter. Som er gode og dårlige.

Jeg vet at lanolin og mineral oljer er dårlig. Ellers er jeg helt grønn. Noen som kan hjelpe?

Anonymous poster hash: d26aa...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hilde Christina kan nok over gjennomsnittet mye om ingredienser, men hun sitter ikke med fasiten.

Det er veldig individuelt hvilke ingredienser mennesker tåler. Mange ingredienser kritiseres fordi NOEN mennesker reagerer på de. NOEN. Andre ingredienser roses opp i skyene og beskrives som "trygge". Dette pga at bloggeren selv ikke reagerer på produktet med denne ingrediensen. Likevel kan det være mange som reagerer på ingrediensen. Jeg har skaffet meg vareprøver på produkter som ble konkludert som "trygge", men har reagert på flere av de. Det er ikke fordi bloggeren lyger, men fordi vi alle har forskjellig hud, men at bloggeren ikke legger nok vekt på at det er en personlig erfaring slik at leserne ofte ser på dette som profesjonelle "fasiter". Blir gjerne litt blendet av at det er en "hudpleierblogg". Husk at disse bloggerne ikke har sett og kjent på huden din, og heller ikke vet hva DU tåler. Her må en nesten bare prøve og feile samtidig som en leser råd fra Hilde Christina og andre bloggere og på forumer og andre steder. Kan sikkert også være lurt å oppsøke en ordentlig hudpleier, men husk at selv ikke de vet hva du tåler. Så vareprøver er alltid lurt. Surt å svi 600,- på en krukke med noe som svir på huden!

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...